Porsche 911 GT3 RSR 2011: závoďák v novém

Porsche představilo vylepšenou verzi svého speciálu 911 GT3 RSR. Jeho možnosti jsou posunuty dále téměř ve všech směrech.

Porsche 911 GT3 RSR bude svého výrobce reprezentovat v seriálu závodů GT i v nadcházející sezóně. Do té vstoupí v provedení, kterýépochopitelně do značné míry vychází z letošní verze, přináší ale i řadu technických novinek. A tak si je pojďme jednu po druhé projít.

Hned od prvního pohledu si všimneme přepracované karoserie s novým „lízátkem“ pod předním nárazníkem, které údajně zajišťuje větší přítlak přední nápravy, a odlišně tvarovaného přítlačného křídla na zádi. Porsche 911 GT3 RSR modelového roku 2011 je navíc osazeno většími koly a zadními svítilnami složenými z LED a vypůjčenými ze sériových verzí Porsche 911.

Nově odladěný čtyřlitrový šestiválec s protiběžnými písty „boxer“ dostal přepracované sací i výfukové soustavy, takže posílil o 5 koní na výsledných 455 koní (335 kW) při 7 800 ot./min. Točivý moment vrcholí hodnotou 450 Nm a motor „točí“ až 9 400 ot./min. Instalovány jsou homologované restriktory v sání o rozměrech 2 x 28,6 mm, pohonná jednotka využívá čtyřventilové plnicí techniky, přímého vstřikování benzínu a mazáním se suchou klikovou skříní. Ačkoli nárůst výkonu není nikterak markantní, automobilka Porsche uvádí, že modernizovaný šestiválec lépe „skousne“ různé druhy benzínů a novému vozu poskytne podstatně lepší jízdní výkony a ovladatelnost v porovnání s výběhovým provedením.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na motor navazuje šestistupňová převodovka se sekvenčním řazením, tříkotoučovou spojkou z uhlíkových kompozitů, jednohmotovým setrvačníkem a diferenciálem s omezenou svorností. Konstrukce karoserie z galvanizované oceli vychází ze silniční GT3 RS, ale disponuje novými nárazníky, odlišnou karotáží přední části podvozku, stavitelným přítlačným křídlem, devadesátilitrovou bezpečnostní palivovou nádrží FT3, ochrannou klecí, závodním sedadlem s nehořlavým potahem, šestibodovými pásy a automatickým hasicím systémem. Kotouče s vnitřním chlazením mají v průměru 380 a 355 mm, speciální desky a šesti, resp. čtyřpístkové hliníkové třmeny. Litá kola s centrální maticí a průměrem 18 palců dodala společnost BBS. Pohotovostní hmotnost vozu byla stanovena na 1 220 kg.

Pokud patříte k soukromým závodníkům, jistě vás bude zajímat, že cena nového vozu byla stanovena na 410 000 eur bez daně. Výše popsané úpravy mají být k dostání také v podobě sady určené pro stroje Porsche 911 GT3 RSR ze sezóny 2010.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Porsche 911 GT3 RSR 2011
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků