Porsche 911 GT3 RS a jeho 500 atmosférických koní jsou konečně tady

Čekání je u konce. Nejostřejší z nejostřejších, Porsche 911 GT3 RS, konečně přijíždí do Ženevy spolu s novým Caymanem GT4. Než se ale pustíme do technických detailů, které jsou v případě GT3 RS vskutku dechberoucí, připomeňme si jednu zásadní věc.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Za 911 GT3 RS a Cayman GT4 vděčíme SUV Cayenne. Ono vydělává peníze, které pak Porsche investuje do vývoje těchto specialit. Ne snad, že by se běžná 911 neprodávala...

Tahle dvě auta jsou výsledkem obchodního úspěchu vozů jako je naftová Panamera a SUV Porsche Cayenne. Proto pokud stále patříte k těm pobouřeným tradicionalistům, kteří si rvali vlasy i tehdy, když Porsche přešlo k vodnímu chlazení u 911, pochopte už, že bez SUV a naftových motorů by prostě Porsche takové speciality, jako 911 GT3 RS a Cayman GT4, dělat nemohlo.

Testy | Srovnávací testy | Sportovní auta | Audi | První svezení | Porsche

Duel: Audi R8 4.2 FSI vs. Porsche 911 Carrera 4S na českých silnicích

Nové Porsche 911 GT3 RS přichází s plochým atmosféricky plněným šestiválcem 4,0 l o výkonu rovných 500 koní, který se točí do 8800 ot./min. Možná někoho zklame absence tradičního manuálu, ale převodovka PDK je na okruhu skvělá a posouvá možnosti tohoto Porsche ještě dál. Navíc zrychlení na stovku za 3,3 sekundy a na 200 km/h za 10,9 sekundy by s manuálem asi možné nebylo.

Pohotovostní hmotnost GT3 RS je 1420 kg, což je proti standardní GT3 úspora jen 10 kg. Ale auto má vyšší výkon, jinak nastavený podvozek, účinnějších brzdy a efektivnější aerodynamiku, takže o výrazném nárůstu reálné rychlosti se nedá pochybovat. Porsche tvrdí, že nová GT3 RS zajede Nordschleife za 7 minut a 20 sekund. Pokud máte zájem, připravte si minimálně 181 690 eur, tedy asi pět milionů a nějaké drobné.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 759 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 70 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 174 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků