Porsche 911 GT3 RS a jeho 500 atmosférických koní jsou konečně tady

Čekání je u konce. Nejostřejší z nejostřejších, Porsche 911 GT3 RS, konečně přijíždí do Ženevy spolu s novým Caymanem GT4. Než se ale pustíme do technických detailů, které jsou v případě GT3 RS vskutku dechberoucí, připomeňme si jednu zásadní věc.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Za 911 GT3 RS a Cayman GT4 vděčíme SUV Cayenne. Ono vydělává peníze, které pak Porsche investuje do vývoje těchto specialit. Ne snad, že by se běžná 911 neprodávala...

Tahle dvě auta jsou výsledkem obchodního úspěchu vozů jako je naftová Panamera a SUV Porsche Cayenne. Proto pokud stále patříte k těm pobouřeným tradicionalistům, kteří si rvali vlasy i tehdy, když Porsche přešlo k vodnímu chlazení u 911, pochopte už, že bez SUV a naftových motorů by prostě Porsche takové speciality, jako 911 GT3 RS a Cayman GT4, dělat nemohlo.

Testy | Srovnávací testy | Sportovní auta | Audi | První svezení | Porsche

Duel: Audi R8 4.2 FSI vs. Porsche 911 Carrera 4S na českých silnicích

Nové Porsche 911 GT3 RS přichází s plochým atmosféricky plněným šestiválcem 4,0 l o výkonu rovných 500 koní, který se točí do 8800 ot./min. Možná někoho zklame absence tradičního manuálu, ale převodovka PDK je na okruhu skvělá a posouvá možnosti tohoto Porsche ještě dál. Navíc zrychlení na stovku za 3,3 sekundy a na 200 km/h za 10,9 sekundy by s manuálem asi možné nebylo.

Pohotovostní hmotnost GT3 RS je 1420 kg, což je proti standardní GT3 úspora jen 10 kg. Ale auto má vyšší výkon, jinak nastavený podvozek, účinnějších brzdy a efektivnější aerodynamiku, takže o výrazném nárůstu reálné rychlosti se nedá pochybovat. Porsche tvrdí, že nová GT3 RS zajede Nordschleife za 7 minut a 20 sekund. Pokud máte zájem, připravte si minimálně 181 690 eur, tedy asi pět milionů a nějaké drobné.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Audi A6 1.968
Rok výroby: 2008
Stav: 149 414 km
Cena: 180 000 Kč
Audi A6 2.393
Rok výroby: 2006
Stav: 88 030 km
Cena: 165 000 Kč
Audi A4 Allroad 1.968
Rok výroby: 2010
Stav: 164 989 km
Cena: 325 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků