Porsche 911 GT3 RS a jeho 500 atmosférických koní jsou konečně tady

Čekání je u konce. Nejostřejší z nejostřejších, Porsche 911 GT3 RS, konečně přijíždí do Ženevy spolu s novým Caymanem GT4. Než se ale pustíme do technických detailů, které jsou v případě GT3 RS vskutku dechberoucí, připomeňme si jednu zásadní věc.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Za 911 GT3 RS a Cayman GT4 vděčíme SUV Cayenne. Ono vydělává peníze, které pak Porsche investuje do vývoje těchto specialit. Ne snad, že by se běžná 911 neprodávala...

Tahle dvě auta jsou výsledkem obchodního úspěchu vozů jako je naftová Panamera a SUV Porsche Cayenne. Proto pokud stále patříte k těm pobouřeným tradicionalistům, kteří si rvali vlasy i tehdy, když Porsche přešlo k vodnímu chlazení u 911, pochopte už, že bez SUV a naftových motorů by prostě Porsche takové speciality, jako 911 GT3 RS a Cayman GT4, dělat nemohlo.

Testy | Audi | Sportovní auta | Srovnávací testy | Porsche | První svezení

Duel: Audi R8 4.2 FSI vs. Porsche 911 Carrera 4S na českých silnicích

Nové Porsche 911 GT3 RS přichází s plochým atmosféricky plněným šestiválcem 4,0 l o výkonu rovných 500 koní, který se točí do 8800 ot./min. Možná někoho zklame absence tradičního manuálu, ale převodovka PDK je na okruhu skvělá a posouvá možnosti tohoto Porsche ještě dál. Navíc zrychlení na stovku za 3,3 sekundy a na 200 km/h za 10,9 sekundy by s manuálem asi možné nebylo.

Pohotovostní hmotnost GT3 RS je 1420 kg, což je proti standardní GT3 úspora jen 10 kg. Ale auto má vyšší výkon, jinak nastavený podvozek, účinnějších brzdy a efektivnější aerodynamiku, takže o výrazném nárůstu reálné rychlosti se nedá pochybovat. Porsche tvrdí, že nová GT3 RS zajede Nordschleife za 7 minut a 20 sekund. Pokud máte zájem, připravte si minimálně 181 690 eur, tedy asi pět milionů a nějaké drobné.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Audi A1 1.4
Rok výroby: 2010
Stav: 27 417 km
Cena: 193 000 Kč
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 61 387 km
Cena: 830 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2008
Stav: 194 877 km
Cena: 130 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků