Porsche 911 GT3 RS: 500 koní, ale bez manuálu

Nová generace té nejostřejší 911 je stále ještě zahalena rouškou tajemství, ale sem tam nějaká informace vypluje na hladinu. Tentokrát unikly základní technické údaje včetně výbavy připravovaného auta. Data zveřejnil blog Axis of Oversteer na svém Twitteru.

Podle uniklých informací se nové Porsche 911 GT3 RS spolehne na atmosféricky plněný plochý šestiválec 4,0 l o výkonu rovných 500 koní a točivém momentu 460 Nm. Motor se bude točit do 8800 ot./min. a puristé asi budou zklamáni, že ani GT3 RS nedostane manuál. I v tomto případě bude vůz dodáván výhradně s převodovkou PDK.

Testy | Srovnávací testy | Sportovní auta | Audi | První svezení | Porsche

Duel: Audi R8 4.2 FSI vs. Porsche 911 Carrera 4S na českých silnicích

Proti „obyčejné“ 911 GT3 bude mít model RS jinak naladěný podvozek a například vpředu bude rozchod kol větší o 36 mm. Změn se dočká nastavení elektrického posilovače řízení a rovněž aktivní natáčení zadní nápravy. Samozřejmostí tohoto ostrého Porsche je i adaptivní podvozek a systém vektorování točivého momentu.

Porsche 911 GT3 RS se bude opírat o 20" kola vpředu s pneumatikami 265/35 ZR20 a o 21" kola vzadu s pneumatikami 325/30 ZR21. Kola budou standardně vybavena centrální maticí. Účinnější budou i brzdy, Porsche nasadí kompozitové disky o průměru 380 mm vpředu i vzadu s šestipístkovými hliníkovými třmeny.

Zajímavosti | Technika | Sportovní auta | Palivo | Porsche

Potvrzeno: Obyčejná Porsche 911 dostanou šestiválec s turbem

Vpředu bude karoserie širší o 50 mm, vzadu o 30 mm proti GT3 a pokud jde o snižování hmotnosti proti modelu GT3, tak předním kapota je z uhlíkových vláken, stejně tak přední blatníky. Střecha je hořčíková a z karbonu je i zadní víko motoru a přítlačné křídlo. Zadní blatníky jsou pak hliníkové.

Odlehčení se dočkala i skla. Boční okna a zadní okno jsou z plastu. Lehčí budou i skořepinové sedačky, ale věci jako klimatizaci model 911 GT3 RS dostane.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 759 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 70 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 174 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků