Porsche 911 GT3 RS: 450 atmosférických koní

Porsche pokračuje s ofenzivou inovovaných modelů. Nyní došlo na vrcholnou 911 GT3 RS a je se opět nač těšit...

Není to tak dávno, co Porsche uvedlo nové provedení typu 911 Turbo, který jsme vám představili na tomto místě, a již je tu s další horkou novinkou.

Model 911 GT3 RS pro rok 2010 přináší řadu dílčích modifikací a mírně zvýšený výkon atmosféricky plněného plochého šestiválce s objemem zvětšeným z 3,6 na 3,8 l. Ten tak nyní dává o 15 koní více než dosud, takže jeho špička činí 450 koní (330 kW), a lze jej točit až do báječných 8 500 ot./min. Motor je doplněn výhradně šestistupňovou převodovkou s manuálním řazením, přičemž její převody i dráhy řadicí páky jsou v porovnání se standardním typem GT3 o poznání kratší.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pro zlepšení jízdních vlastností byl dále modifikován osvědčený systém aktivního pérování PASM (Porsche Active Suspension Management). Rozšíření rozchodu kol na obou nápravách umožnilo zvětšní blatníků, aktivní závěsy motoru jsou schopny měnit svoji tuhost v závislosti na provozních podmínkách. Při agresivní jízdě tyto závěsy zesílí kontakt motoru s karosérií, zatímco při pomalé jízdě poněkud změknou, aby zlepšily komfort cestování běžnými silničními rychlostmi.

Cílem konstruktérů bylo rovněž dále snížit pohotovostní hmotnost vozu, což se podařilo také instalací nového titanového výfukového traktu či li-ionového akumulátoru (ten sám prý ušetřil 10 kg).

Zvenčí je 911 GT3 RS jedním z nejagrasivnějších vozů, jaké se kdy u Porsche zrodily. Vyznačuje se kontrastním barevným provedením, přídí a zádí upravenými podle současných stylistických trendů značky či zadním spoilerem vyrobeným z uhlíkových kompozitů s hliníkovými závěsy. Přední ráfky obouvají pneumatiky o rozměrech 245/35 ZR 19, zatímco vzadu najdeme úctyhodné „papuče“ 325/30 ZR 19.  

Inovované Porsche 911 GT3 RS se světu představí na autosalonu ve Frankfurtu a do prodejů nastoupí na přelomu roku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Porsche 911 GT3 RS 2010
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

dnes | Radek Pecák | 17 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků