Porsche 911 GT3 RS 4.0 v limitované edici

Automobilka Porsche připravila pro své stoupence sérii pro silnici určených vozů 911 GT3 RS 4.0. U nás je pořídíte za 4,5 mil. Kč.

Novinka se honosí hned několika „nej“. Přijíždí v limitované edici 600 vozů a veze s sebou všechny vlastnosti, které model Porsche 911 GT3 RS proslavily na závodních tratích. Současně se ale jedná o automobil homologovaný pro silniční provoz. Zákazníci v České republice si jej budou moci pořídit v Porsche Centrech společnosti Porsche Inter Auto CZ. Tento vůz je doslova prostoupen nejmodernější technikou používanou v závodních vozech. Například klikový hřídel jeho pohonné jednotky je totožný s tím, ktery se používá v závodním šestiválci modelu 911 GT3 RSR, spojení s kovanými písty zajišťují kromě jiného titanové ojnice.

Motor o objemu 4,0 litru je vůbec tím největším, jaký kdy byl v modelu 911 použit, při měrném výkonu 125 koní na litr objemu se současně jedná i o motor s nejvyšším litrovým výkonem. Nejvyššího výkonu 500 koní (368 kW) tento šestiválec dosahuje při 8 250 ot./min., maximum točivého momentu 460 Nm je pak k dispozici při 5 750 ot./min. Model 911 GT3 RS 4.0 díky tomu nabízí špičkové jízdní výkony. S manuální šestistupňovou převodovkou dosáhne zrychlení z klidu na 100 km/h za 3,9 s. Díky kratším převodům, které jsou navrženy pro jízdu po závodním okruhu, překoná rychlost 200 km/h za méně než 12 sekund.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

O pouhou sílu pochopitelně nejde a za zmínku stojí standardní použití komponentů podvozku pocházejících ze závodního oddělení, značný důraz byl pak kladen na minimalizaci hmotnosti vozu. Ve výbavě proto nechybí například lehká skořepinová sedadla, přední kapota a přední blatníky vyrobené z uhlíkových kompozitů ani zadní okno z organického skla. Z pohledu hmotnosti byly optimalizovány i takové detaily jako třeba koberce. Hmotnost dvoumístného vozu s plnou nádrží proto činí jen 1 360 kg. Výkonová hmotnost modelu 911 GT3 RS 4.0 se tak s hodnotou pouhých 2,72 kg/k dostala pod magickou hranici tří kilogramů na jednu koňskou sílu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Limitovaná edice modelu 911 bude k mání výhradně v bílé barvě a s mnoha prvky odkazujícími k tradici v motorsportu. Charakteristickými jsou například široký rozchod kol, nízká světlá výška vozu, velké zadní přítlačné křídlo s bočnicemi, typická dvojice centrálně umístěných koncovek výfuku nebo další aerodynamicky optimalizované prvky karoserie. Vůbec poprvé jsou u sériového vozu Porsche použita na bocích přední části vozu malá přítlačná křídla, jejichž úkolem je zvyšování přítlaku na přední nápravě. Ve spojení s přítlačným křídlem je při své nejvyšší rychlosti model 911 GT3 RS 4.0 k zemi tisknut přítlakem 190 kg.

Uvedení modelu 911 GT3 RS 4.0 je na český trh plánováno na letošní červenec. Základní cena pro Českou republiku však byla stanovena již nyní, a sice na 4 544 000 Kč.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 

Mini Cooper 1.6
Rok výroby: 2012
Stav: 88 195 km
Cena: 349 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 119 300 km
Cena: 130 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 250 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků