Porsche 911 GT3 RS 2010: Nordschleife za 7:33

Porsche se opět jalo „utáhnout” Severní smyčku a tentokrát si k tomu vybralo jeden ze svých největších klenotů, ultrapuristickou 911 GT3 RS. Vůz jako takový není žádnou novinkou, ale jeho nové provedení pro modelový rok 2010 slibovalo špičkový čas. A ten se skutečně dostavil.

Zatím jde o neoficiální informaci, kterou z Porsche vymámil britský magazín Evo. Ten uvádí, že nejmenovaný řidič dosáhl v lehkém provozu času 7 minut a 33 sekund, což je za takových podmínek na čtyřsetpadesátikoňovou „atmosféru”, zaměřenou více na lehkost než na výkon, skutečně excelentní výkon, o 7 sekund lepší než v případě GT3. Špička pole je dnes sice jinde, Corvette ZR1 dosáhla času 7 minut a 26 sekund, ale potřebuje na to 600 koní z přeplňovaného osmiválce.

Trnem v oku Porsche stále zůstává Nissan GT-R, který má dnes oficiální čas 7 minut a 27 sekund. Ten u Porsche sice neuznávají, podle německé automobilky se s sériovým GT-R nedá zajet čas lepší než 7:54, ale jistě by jej rádi překonali. Uvidíme, s jakým časem se Porsche vytasí oficiálně, horší než 7:33 to ale určitě nebude...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Porsche 911 GT3 RS 2010
Nissan Qashqai 1.197
Rok výroby: 2014
Stav: 49 407 km
Cena: 320 000 Kč
Nissan Note 1.386
Rok výroby: 2010
Stav: 116 459 km
Cena: 100 000 Kč
Nissan Micra 1.24
Rok výroby: 2008
Stav: 164 698 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků