Porsche 911 GT3: facelift pana sportovce

Porsche dokončuje omlazovací kúru modelu 911. Další na řadu přišel jeden z posledních skutečných sporťáků pro každý den, 911 GT3.

Po nedávných faceliftech typů Porsche 911 Carrera, Carrera 4 a Targa tak přichází řada na prestižní 911 GT3. Porsche i v tomto případě Porsche aplikovalo pouze decentní změny na designu, který je již cizelován celá desetiletí, zatímco se zaměřilo na dílčí úpravy mechanických částí. Proto nepřekvapí, že Porsche 911 GT3 vjíždí do modelového roku 2010 s vyšším výkonem, lepšími jízdními vlastnostmi a jen mírně zvýšenou cenou. Novinka se představí letos v Ženevě a do prodejů vstoupí koncem roku za cenu téměř 120 000 eur. 

Výkon řadového, atmosféricky plněného plochého šestiválce poskočil o 20 koní na konečných 435 koní. Zdvihový objem narostl o dvě deci na 3,8 l, proměnné časování VarioCam vůbec poprvé působí na sací i výfukové ventily. Konstruktéři se zároveň zaměřili na vyšší hodnotu točivého momentu ve středních otáčkách. Výsledkem je sprint z 0 na 100 km/h za 4,1 s a dosažení rychlosti 312 km/h. Pro zlepšení zážitků za volantem byl modifikován systém řízení podvozku PSM, takže lze nyní zvlášť deaktivovat stabilizaci (SC), protiprokluz (TC) nebo oba. Tyto soustavy se pak do řízení vozu nevrátí ani v extrémních situacích, ale pouze po opětovém stisku tlačítka.

Modernizovaná GT3 by měla díky přepracované aerodynamice a snížení vztlaku na obou nápravách zároveň nabídnout i lepší stabilitu než dosavadní provedení. Kromě toho působí na první pohled nový vůz dravěji, a to především díky novým bi-xenonovým předním světlometům, soustavě LED vzadu a upraveným vstupům a výstupůch chladicího vzduchu. Zlepšení jízdních vlastností napomohou dále přitvrzené pružiny a stabilizátory a upravené elektronické řízení pružení PASM. Odlehčená litá kola ukrývají větší uhlíkovo keramické brzdové kotouče.

V souvislosti s modernizací typu GT3 přichází také nová příplatková sada PADM, která při agresivní jízdě ještě přitvrdí pérování a zrychlí odezvy pohonné jednotky na pokyny řidiče. A na závěr perlička: Porsche 911 GT3 bude moci být za příplatek vybaveno soustavou, která příď vozu po zdvihne o 30 mm. Tento mód usnadní jízdu po horších cestách a překonávání zpomalovacích prahů bez rizika ošklivých škrábanců na předním nárazníku či podvozku.   

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Porsche 911 GT3
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků