Porsche 911 GT3 Cup jako předzvěst sériového GT3

Značka Porsche v rámci „Noci šampiónů“ představila svůj špičkový model řady 911.

Předchozí generace modelu Porsche 911 GT3 Cup 2012 navazovala na své předchůdce a z konstrukce standardního modelu 911 nabízela to nejlepší, co lze alternativně provozovat i na konvenčních pozemních komunikacích (911 GT3). Teprve několik hodin stará novinka, uvedená ve vývojovém středisku Porsche ve Weissachu, vychází po stylistické stránce z aktuální generace Porsche 911 (991), ale těšit se můžeme na celou řadu specifických řešení.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Porsche 911 GT3 Cup v nejnovějším provedení pro seriál Porsche Mobil 1 Supercup

Všimneme si nového předního nárazníku s aerodynamickými doplňky z uhlíkových kompozitů ve stylu standardního Porsche 911 (991), ale pozornost přiláká zvláště zadní část karoserie. Ta vyniká novým nárazníkem s uprostřed ústícími koncovkami výfukové soustavy, ale hlavně výrazným přítlačným křídlem vznášejícím se vysoko nad víkem skrývajícím pohonnou soustavu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér je řešen přísně účelově a s ohledem na redukci hmotnosti

Jejím středem se stává plochý šestiválec s objemem 3,8 l a výkonem 460 koní (338 kW), což je o rovných 10 koní (7 kW) více než v dosavadním provedení, navíc je k dispozici již při 7 500 ot./min., což je o 1 000 ot./min. méně než dosud. Navazuje na něj šestistupňová sekvenční převodovka z dílen oddělení Porsche Motorsport, jež je vůbec poprvé v historii závodů Porsche Cup opatřena řazením pákami pod volantem.

Porsche

Porsche 911 GT3 Cup: 450 koní pro „každého“

Jde zřejmě o další z „blubuvzdorných“ modifikací, jež mají umožnit zasednout za volant každému movitému řidiči, vždyť i tovární jezdec Timo Bernhard při prezentaci zdůrazňoval, že novinka se řídí daleko jednodušeji než dosavadní verze GT3 Cup. Ze sériového modelu pochází uvnitř snad jen základní korpus palubní desky, konvenční středová konzole a přístrojový štít musely spolu s tlumicími materiály ustoupit zájmu o maximální snížení hmotnosti.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zvenčí působí nový speciál GT3 Cup impozantním dojmem

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 19 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků