Porsche 911 GT2 RS oficiálně: spekulace byly pravdivé (+ první foto)

Aktualizováno 11:30: doplněny další zveřejněné snímky a pár nových informací.

U Porsche se rozhodli učinit přitrž dalším spekulacím a strhli plachtu ze své nejžhavější novinky - modelu 911 GT2 RS. O něm jsme vás poprvé informovali již minulý týden a včera jsme k dříve uniknuvší fotografii a informacím přidali i další snímky vč. podoby interiéru.

Bohužel pro nás na to u Porsche šli chytře a uvolnili jen tolik informací a snímků, aby se vlk novinářské zvědavosti nažral a z kozy tajemství okolo GT2 RS zůstalo více než jen torzo pro porovnání se zubní kartou. Fotografií je pouze pět a informace víceméně potvrzují to, co jsme vám řekli před týdnem. Ale lepší něco než nic, a tak si pojďme vše v krátkosti shrnout.

Již dřívější zprávy naznačovaly, že GT2 RS bude nejsilnějším a nejrychlejším silničním Porsche všech dob, tedy pomineme-li všemožná díla úpravců. A tím skutečně je - vůz bude disponovat výkonem 620 koní při hmotnosti 1 370 kg, což ve výsledku dává o 90 koní více a 70 kilogramů méně než v případě „standardní” GT2. Poměr hmotnosti ku výkonu je tedy oslnivých 2,21 kg na koně.

Oficiálních dynamických parametrů již také známe slušnou sadu - zrychlení na stovku za 3,4 sekundy, na dvoustovku za 9,8 sekundy a na tři sta za 28,9 sekundy. Maximální rychlost pak činí 330 km/h. Ještě zajímavější je potvrzení času na Severní smyčce Nürburgringu - cifra 7:18 už povážlivě přibližuje výkony sériově vyráběných vozů magické sedmiminutové metě.

Za tento výsledek vůz samozřejmě nevděčí jen výkonu a hmotnosti - značně přepracován byl podvozek, který byl dále rozšířen, dostal nové vinuté pružiny, upravený systém aktivní tlumičů PASM, nové stabilizátory, pozměněné uchycení motoru a vylepšený stabilizační systém PSM, u něhož lze zvlášť vypínat kontrolu trakce a stability.

Zvenku si můžeme všimnout hlavně rozsáhlého použití karbonových vláken, které krom přední kapoty najdeme i na nových aerodynamických doplňcích na přídi i zádi. K nepřehlédnutí je též zmiňovaný širší rozchod vč. nových širších kol s centrální maticí, obouvajících pneumatiky 245/35 ZR19 a 325/30 ZR19 a označení GT2 RS na několika místech.

I interiér nám už Porsche ukázalo na prvním snímku, ale není na něm vidět o mnoho více než z včera uniknuvšího snímku. Už z toho bylo zjevné, že po usednutí za volant budete moci zvolat jen: „This is Sparta!” Potvrzené navíc bylo jen černo-červené barevné provedení, které bude u tohoto modelu nevyhnutelným standardem.

Nové 911 GT2 RS bude vyrobeno jen 500 kusů pro celý svět a první zákaznici si ji budou moci dopřát letos v říjnu. Světová premiéra čeká vůz 25. srpna na moskevské Auto Show. Německá cena vč. DPH bude začínat na sebevědomých 237 578 Euro.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Porsche 911 GT2 RS oficiálně
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků