Porsche 911 GT2 RS oficiálně: spekulace byly pravdivé (+ první foto)

Aktualizováno 11:30: doplněny další zveřejněné snímky a pár nových informací.

U Porsche se rozhodli učinit přitrž dalším spekulacím a strhli plachtu ze své nejžhavější novinky - modelu 911 GT2 RS. O něm jsme vás poprvé informovali již minulý týden a včera jsme k dříve uniknuvší fotografii a informacím přidali i další snímky vč. podoby interiéru.

Bohužel pro nás na to u Porsche šli chytře a uvolnili jen tolik informací a snímků, aby se vlk novinářské zvědavosti nažral a z kozy tajemství okolo GT2 RS zůstalo více než jen torzo pro porovnání se zubní kartou. Fotografií je pouze pět a informace víceméně potvrzují to, co jsme vám řekli před týdnem. Ale lepší něco než nic, a tak si pojďme vše v krátkosti shrnout.

Již dřívější zprávy naznačovaly, že GT2 RS bude nejsilnějším a nejrychlejším silničním Porsche všech dob, tedy pomineme-li všemožná díla úpravců. A tím skutečně je - vůz bude disponovat výkonem 620 koní při hmotnosti 1 370 kg, což ve výsledku dává o 90 koní více a 70 kilogramů méně než v případě „standardní” GT2. Poměr hmotnosti ku výkonu je tedy oslnivých 2,21 kg na koně.

Oficiálních dynamických parametrů již také známe slušnou sadu - zrychlení na stovku za 3,4 sekundy, na dvoustovku za 9,8 sekundy a na tři sta za 28,9 sekundy. Maximální rychlost pak činí 330 km/h. Ještě zajímavější je potvrzení času na Severní smyčce Nürburgringu - cifra 7:18 už povážlivě přibližuje výkony sériově vyráběných vozů magické sedmiminutové metě.

Za tento výsledek vůz samozřejmě nevděčí jen výkonu a hmotnosti - značně přepracován byl podvozek, který byl dále rozšířen, dostal nové vinuté pružiny, upravený systém aktivní tlumičů PASM, nové stabilizátory, pozměněné uchycení motoru a vylepšený stabilizační systém PSM, u něhož lze zvlášť vypínat kontrolu trakce a stability.

Zvenku si můžeme všimnout hlavně rozsáhlého použití karbonových vláken, které krom přední kapoty najdeme i na nových aerodynamických doplňcích na přídi i zádi. K nepřehlédnutí je též zmiňovaný širší rozchod vč. nových širších kol s centrální maticí, obouvajících pneumatiky 245/35 ZR19 a 325/30 ZR19 a označení GT2 RS na několika místech.

I interiér nám už Porsche ukázalo na prvním snímku, ale není na něm vidět o mnoho více než z včera uniknuvšího snímku. Už z toho bylo zjevné, že po usednutí za volant budete moci zvolat jen: „This is Sparta!” Potvrzené navíc bylo jen černo-červené barevné provedení, které bude u tohoto modelu nevyhnutelným standardem.

Nové 911 GT2 RS bude vyrobeno jen 500 kusů pro celý svět a první zákaznici si ji budou moci dopřát letos v říjnu. Světová premiéra čeká vůz 25. srpna na moskevské Auto Show. Německá cena vč. DPH bude začínat na sebevědomých 237 578 Euro.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Porsche 911 GT2 RS oficiálně
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků