Porsche 911 GT2 RS: konečně v plné parádě

Nejrychlejší silniční Porsche vůbec má jméno 911 GT2 RS a my vám jej konečně můžeme kompletně představit. (+40 foto, 3 x video)

Takovou gloriolou ověnčený stroj se pochopitelně těšil dychtivému očekávání nejen fanoušků značky ze Stuttgartu, ale i všech příznivců sportovních automobilů, a my jsme vám jako první u nás nabídli počáteční informace. Tento případ jsme bedlivě sledovali, špionážní snímky jsme pro vás vyšťourali na tomto místě, v tomto článku najdete první informace z prezentace a na nakonec zde jsme pak připojili i první oficiální fotografie.

Nyní pro vás máme oficiální představení a s ním vám nabízíme i kompletní fotogalerii a všechna zatím uvolněná videa. Pro začátek bude vhodné zmínit, že model 911 GT2 RS disponuje ležatým šestiválcem s protiběžnými písty, přeplňováním dvojicí turbdmychadel, výkonem 620 koní a pohotovostní hmotností nižší o 70 kg v porovnání s dosavadním modelem. A jak to vypadá v praxi? Nový vůz zajel Nürburgring za 7 minut a 18 sekund, což je o čtyři sekundy kratši doba, než jakou k tomuto úkonu potřeboval Dodge Viper ACR.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ale pěkně od začátku. Tato vrcholná verze současné řady 997 je poháněna motorem s objemem 3,6 l opatřeným párem dmychadel s proměnou geometrií rozváděcích lopatek, jenž napmáhá k dosažení výkonu 620 koní (454 kW) a točivého momentu rovných 700 Nm. Tento výkon se přenáší na kola zadní nápravy skrze šestistupňovou, manuálně řazenou převodovku. Snahy o snižování hmotnosti vedly k rozsáhlému využití uhlíkových kompozitů a dalších lehkých materiálů při současné redukci izolačních vrstev a dalších nadbytečností, pohotovostní hmotnost modelu 911 GT2 RS tak činí přijatelných 1 370 kg.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

K tomu přispělo i použití relativně lehkých uhlíko-keramických brzd a nových devatenáctipalcových ráfků, jež budou k dispozici v trojici odstínů a nazouvají pneumatiky 245/35 vpředu a 325/30 vzadu. Představitelé automobilky Porsche uvádějí, že jejich novinka zrychlí z klidu na 100 km/h za 3,5 s, na 200 km/h za 9,8 s a značku 300 km/h ručička tachometru překročí za 28,9 s od startu. Nejvyšší rychlost činí 330 km/h, přesto se konstruktérům značky Porsche podařilo snížit dokonce i spotřebu paliva. Ta poklesla zhruba o 5 % na kombinovanou hodnotu 11,9 l/100 km při emisích CO2 284 g/km.

Speciálně pro Porsche 911 GT2 RS byl upraven podvozek s novými pružinami, stabilizátory a závěsy motoru, přeprogramovány byly soustavy tlumení PASM (Porsche Adaptive Suspension Management) a stabilizace PSM (Porsche Stability Management). Na první pohled tento model poznáme podle aerodynamických doplňků z uhlíkových kompozitů, rozšířených límců předních blatníků, o 10 mm vyššího zadního spoileru a modifikovaným „lízátkem“ pod předním nárazníkem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Kokpit pro posádku se vyznačuje dvojicí závodních sedadel s velmi lehkou kompozitní skořepinou či odlehčenými dveřními obklady s jednoduchými popruhy pro zavírání (pokud máte doma Škodu 105 S, máte vůz Porsche ještě bližší, než jste si dle jeho koncepce mohli myslet...). Tmavé zbarvení interiéru je zpestřeno kontrastním, rudým a šedým stehováním, zatímco věnec volantu a madla řadicí páky a ruční brzdy jsou potaženy červenou Alcantarou.

Za příplatek bude k mání paket Clubsport, jenž zahrnuje ochrannou klec okolo posádky, šestibodové bezpečnostní pásy, navigační systém nebo základní kabelovou přípravu pro odpojování elektrické soustavy z místa řidiče. Oproti tomu si lze objednat i pohodlnější a elektricky stavitelná sedadla pro komfortní jízdu.

Výroba bude omezena na pouhých 500 vozů řady 911 GT2 RS, které se v prodejích objeví koncem letošního léta se základní, „nezdaněnou” cenou 199 500 eur.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Porsche 911 GT2 RS na všech dosud uvolněných snímcích
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků