Porsche 911 Carrera GTS: vrcholná Carrera

Pokud vám dosud mezi Carrerou S a GT3 něco chybělo, máte svůj den. Porsche totiž představilo zbrusu nový model GTS. (+ video)

Myslíte si, že v rámci řady 911 už Porsche nemá co nového vymyslet? Máte pravdu, ale to neznamená, že nemůže již vymyšlené zkombinovat. A tak se zrodil i nový model 911 Carrera GTS, který se vyznačuje především použitím o 44 mm rozšířené karoserie modelu Carrera 4 a klasického zadního náhonu se zvětšeným rozchodem kol.

Není to však zdaleka jediná úprava. GTS se od ostatních devětsetjedenáctek odlišuje také dalšími vzhledovými detaily. Vůz je vybaven černě lakovanými 19" koly RS Spyder s centrální maticí a lesklým okrajem ráfku, které připomínají modely Porsche let dávno minulých, na zadní nápravě jsou tato kola navíc obuta do širších pneumatik o rozměrech 305/30 R19. Mezi další vizuální specifika patří rovněž přední část s černě lakovaným spodním spoilerem, černě lakované boční prahy a v závislosti na barvě vozu černé, nebo stříbrné nápisy Carrera GTS na dveřích a víku motoru na zadní části vozu. Černě lakovaný je také prostor mezi koncovkami výfuku na zádi. „Svůj” je i sportovní výfukový systém s dvěma páry koncovek, z nichž jsou vnější nalakovány černou barvou a vnitřní leštěné.

Odlišnosti najdeme i uvnitř. Tou nejviditelnější jsou sportovní sedadla se střední částí čalouněnou alcantarou. Alcantara je navíc k vidění třeba i na věnci nového tříramenného volantu, hlavici řadicí páky či madlu ruční brzdy.

Pod kapotou se nachází šestiválcový boxer s objemem 3,8 litru, tedy stejný motor, který najdeme v modelu Carerra S. Od něj se však odlišuje novým sacím potrubím s šesti podtlakově ovládanými klapkami, které optmalizují průběh výkonu v celém rozsahu otáček - v motoru Carrery S je taková klapka pouze jedna. Díky tomu je stejného točivého momentu 420 Nm dosaženo při 4200 ot/min, což je o 200 otáček dříve než v motoru Carrery S, maximální výkon pak činí 408 koní (300 kW). Výkon GTS tak pěkně zapadá mezi Carreru S (380 koní) a GT3 (435 koní), což jistě není náhoda, Porsche si na smysluplnost své nabídky dává pozor odedávna. Carrera GTS je kupodivu standardně vybavena manuální šestistupňovou převodovkou, kterou může pouze na přání nahradit sedmistupňový dvouspojkový automat PDK.

Nejvyšší rychlost vozu se u manuálního provedení ve srovnání s Carrerou S zvýšila o 4 km/h na 306 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h se v obou případech zkrátilo o 0,1 s a vůz tak zvládne tento sprint již za 4,2 s. Kombinovaná spotřeba modelu Carrera GTS s činí v kombinovaném cyklu 10,2 l benzinu na 100 km.

Nová 911 Carrera GTS se světu poprvé představí kde jinde než v Paříži a na německém trhu se začne prodáva v prosinci 2010. Ceny budou začínat na 104 935 Euro za kupé a u 105 050 Euro za Cabrio, k nám by měl tento model dorazit hned záhy.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Porsche 911 Carrera GTS 2011
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Fabia 1.9
Rok výroby: 2002
Stav: 178 493 km
Cena: 40 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 57 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Honda HR-V vs. Honda Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 9 příspěvků