Porsche 911 Carrera 4 (S): facelift další z legend

Porsche přichází po faceliftovaném modelu Carrera s další omlazovací kůrou. Tentokrát se ji dočkala Carrera 4 i její ostřejší verze.

Automobilka Porsche zahájila letos hromadnou ofenzivu. Nejenže se jejímu velkému SUV Cayenne se na trzích vede stále dobře a na trh se dere čtyřdvéřová panamera i menší SUV Roxster, ale automobilka se nejnověji zaměřila na postupné omlazování svých zbylých modelů. Jinak tomu není ani v případě modelu Carrera 4, která se nyní o kousíček více podobá svému předchůdci z devadesátých let. Modernizace se však nedočkáme jen po té designové stránce, ale ke slovu se po vzoru modelu Carrera dostala i novější a propracovanější technika.

Facelift se jako obyčejně nejvíc projevil na přídi vozu, změnami prošla přední světla pro denní svícení a směrovky a oblejšími tvary oplývá i přední nárazník a zpětná zrcátka. Snad nejzajímavější změna se však odehrála v zadní části, kde mezi světla přibyla červená lišta a právě tímto prvkem chtěli designéři navázat na Carreru 4 z konce osmdesátých a počátku devadesátých let.
 
Po letmém vyjmenování zevnějších změn se pojďme podívat na část technickou. V standardním modelu bez označení písmenem S najdeme 3,6 litrový boxer, jehož výkon se po úpravách zvýšil o 15 kW. Agregát ve faceliftovaném modelu tak dosahuje maximálního výkonu 254 kW / 345 koní, jako taký detail stojí za zmínku i kombinovaná spotřeba, která činí 10,1 l/100 km.
 
Jak už bylo zmíněno, vylepšení pohonné jednotky se nevyhnula ani výkonnější Carrera 4S poháněna 3,8 litrovým boxerem, který po úpravách dosahuje výkon 283 kW / 385 koní, což je o 22 kW více než ve „starším modelu“. Spotřeba v kombinovaném provozu se podle údajů výrobce vyšplhá na 10,7 l/100 km.
 

Snížení spotřeby a zvýšení výkonu můžeme připsat na vrub nové sedmistupňové dvouspojkové převodovce Porsche Doppel Kupplung (PDK), kterou poprvé uvedla začátkem tohoto měsíce. Faceliftovaná verze navíc disponuje elektrickým systémem kontroly trakce PTM a elektronickým řízením pohonu všech kol, což zlepšuje jízdní vlastnosti za nepříznivých povětrnostných podmínek.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Porsche Carrera4 Facelift
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků