Porsche 911 Carrera 4 a 911 Targa 4 s novými přeplňovanými motory a pohonem všech kol

Jeden ze tří zákazníků Porsche 911 zvolí pohon všech kol. U nové generace 911 Carrera 4 a 911 Targa 4 mohou zákazníci těžit z větší sportovnosti a komfortu, než tomu bylo v případě té předchozí: nové inovativní přeplňované motory nyní disponují vyšším výkonem a nižší spotřebu paliva, přičemž pohon všech kol současně nabízí lepší jízdní dynamiku a vyšší úroveň bezpečnosti. Navíc, adaptivní podvozek PASM (Porsche Active Suspension Management) je nyní o 10 mm nižší a nabízí větší rozpětí mezi sportovním a komfortním nastavením pro cestování na delší vzdálenosti. Natáčení zadní nápravy, které je nyní pro model Carrera 4S k dispozici jako součást volitelné výbavy, znatelně zlepšuje jízdní vlastnosti. Funkčnost interiéru zvyšuje standardně dodávaný zábavní a komunikační systém Porsche Communication Management (PCM) se zjednodušeným ovládáním a multidotykovým displejem.

Vozy s pohonem všech kol nejsou vybaveny pouze optickými prvky nové generace 911, ale disponují také vlastními charakteristickými odlišnostmi. Například světelný pruh mezi zadními světly se díky použitému trojrozměrnému designu vyznačuje obzvláště osobitým vzhledem. Jsou-li světla zapnuta, zadní svítilny zdůrazňují dojem hloubky. Světelný pruh rovněž podtrhuje typický vzhled vozů 911 s pohonem všech kol, přičemž rozchod zadních kol je nyní o 44 milimetrů širší než v případě předchozího modelu. Mezi další designové změny nové generace 911 patří světlomety se čtyřbodovými světly pro denní svícení, pozměněná madla dveří, nové zadní víko motoru a nová zadní světla – včetně charakteristických čtyřbodových brzdových světel.

Nové designové změny rovněž podtrhují sofistikovanou eleganci modelu 911 Targa. Díky svému inovativnímu designu se 911 Targa i nadále liší od karosářských verzí Coupé a Cabriolet. Úžasným způsobem kombinuje myšlenku karoserie Targa s promyšleným stylem otevřeného vozu. Stejně jako původní Targa, i tento model má místo B-sloupků charakteristický široký oblouk a odnímatelný střešní panel nad předními sedadly a dvojitě vybouleným zadním oknem bez C-sloupků. Střešní díl lze otevřít a zavřít stiskem tlačítka, přičemž plátěná část střechy se skládá za sedadla.

Lepší zrychlení s o 12 % nižší spotřebou

Za přepracovanými motory s protiběžnými písty se ukrývá více, než pouze čtyři desetiletí zkušeností značky Porsche s přeplňovanými motory, získanými v oblasti motorsportu a při výrobě sportovních vozů. Zcela nové Porsche 911 Carrera ohromuje špičkovými hodnotami v oblasti výkonů, radosti z jízdy a také hospodárnosti. Díky dvojitému přeplňování dosahují třílitrové motory v modelech 911 Carrera 4 a 911 Targa 4 výkonu 370 k (272 kW) a točivého momentu 450 Nm, zatímco výkon modelů S se zvýšil na 420 k (309 kW) a 500 Nm točivého momentu. Řidiči tak mají o 20 k navíc, které mohou přetavit v radost z řízení. Větší výkon modelů Carrera S pramení z vyššího plnicího tlaku turbodmychadla, specificky upraveného výfukového systému a přepracované elektronické řídicí jednotky motoru.

V kombinaci s elektrohydraulicky ovládaným pohonem všech kol se model 911 Carrera 4 vůbec poprvé vyznačuje lepšími časy zrychlení než vozy s pohonem pouze zadní nápravy. Porsche Carrera 4 s dvouspojkovou převodovkou PDK a paketem Sport Chrono zrychluje z 0 na 100 km/h za 4,1 s (o 0,4 s rychleji než předchozí model), zatímco výkonnější model S to samé zvládne za 3,8 s, tedy o 0,3 s rychleji. Otevřené modely S a 911 Targa potřebují o 0,2 s více času. Maximální rychlost se liší podle modelu a výbavy a osciluje mezi 287 a 305 km/h.

Všechny nové generace nového Porsche tradičně nabízejí vyšší výkon a nižší spotřebu paliva. Díky tomu se spotřeba modelu 911 Carrera 4 Cabriolet s převodovkou PDK snížila o 0,8 litru na 7,8 l/100 km. Nejvýraznější pokles spotřeby zaznamenaly 911 Carrera S Cabriolet a 911 Targa 4S s převodovkou PDK, přičemž jejich spotřeba klesla o 1,2 litru na 8,0 l/100 km.

Dědictví modelu 918 Spyder: paket Sport Chrono s přepínatelnými režimy

Ve spojení s volitelným paketem Sport Chrono lze nyní objednat modely 911 s voličem jízdních režimů na volantu, které mají svůj původ v supersportovním modelu 918 Spyder. Otočný volič nabízí čtyři jízdní režimy – „Normal“, „Sport“, „Sport Plus“ a „Individual“. Posledně jmenovaný režim řidiči umožňuje například upravit systém PASM, aktivní uložení motoru, řazení převodovky PDK a také nastavení sportovního výfukového systému, pokud jsou součástí výbavy. Ve spojení s převodovkou PDK se volič jízdních režimů vyznačuje dalším ovladačem – „Sport Response Button“. Po zmáčknutí tohoto tlačítka je pohon vozu po dobu 20 sekund připraven na maximální akceleraci, například pro předjíždění. V tomto případě je zařazen nejoptimálnější rychlostní stupeň a řídicí jednotka motoru je krátkodobě připravena na spontánnější reakce.

Přepracovaný podvozek PASM se standardně nižší světlou výškou o deset milimetrů

Porsche 911 s pohonem všech kol je synonymem pro ovladatelnost a vysokou bezpečnost, kombinovanou s vysokými výkony. V případě nové generace posouvá značka Porsche tyto přednosti o další kus dál. Elektrohydraulický pohon všech kol reaguje díky technologii převzaté z modelu 911 Turbo ještě rychleji a citlivěji. To zlepšuje zejména směrovou stabilitu během sportovní jízdy, aniž by byla ovlivněna ovladatelnost vozu. Díky tomu se zlepšilo sladění přepracovaného pohonu všech kol a podvozku PASM s o deset milimetrů nižší světlou výškou. Tato výbava je standardem všech modelů Carrera a zvyšuje stabilitu vozu při rychlém průjezdu zatáčkami. Jízdní komfort současně zvyšuje nová, lépe reagující generace tlumičů s rozšířenou charakteristikou tlumení, která zlepšuje chování vozu při rychlém průjezdu zatáčkami.

Technologii přejatou z modelu 911 Turbo a 911 GT3 ztělesňuje aktivní řízení kol zadní nápravy, která je nyní volitelně k dispozici pro modely Carrera S. Tento systém zvětšuje schopnost modelu 911 zatáčet. Kromě toho zlepšuje stabilitu vozu při změně jízdních pruhů ve vysokých rychlostech. Díky o 0,4 metru menšímu průměru otáčení současně zaručuje lepší manévrovatelnost. Lepší ovladatelnost zajišťuje volant nové generace, pocházející z modelu 918 Spyder. Standardně nabízený volant má průměr 375 milimetrů, volitelný volant GT 360 milimetrů. Pro neomezenou každodenní využitelnost nabízí značka Porsche hydraulický zvedací systém s pohyblivými válci na přední nápravě. Stiskem jediného tlačítka se během pěti sekund zvýší vpředu světlá výška vozu o 40 mm, což předchází odření spodní část vozu, například při výjezdu z garáží.

Konektivita a multimediální systém: PCM s multidotykovým displejem a novými funkcemi

Zcela nový, standardně dodávaný 7palcový systém PCM je nyní vybaven novými funkcemi. Standardem je také navigační systém, který lze nyní ovládat podobně jako chytrý telefon a je schopen zpracovat rukou psané údaje. Řidiči mají přístup k dopravním informacím v reálném čase, jež jim dodávají přehled nad dopravou v jejich okolí a na jejich plánované cestě. Kromě toho lze pomocí Wi-Fi a Bluetooth lépe a snadněji připojit mobilní a chytré telefony. To znamenaná, že nyní jsou lépe dostupné s vozem spjaté služby, například v podobě Google Street View, a internetové rádio. Tyto služby jsou neustále rozšiřovány a vylepšovány.

Nové Porsche 911 Carrera 4 a 911 Targa 4 se s danou výbavou začnou prodávat od ledna 2016 za následující ceny včetně DPH:

911 Carrera 4                                   103 983 eur

911 Carrera 4S                                118 144 eur

911 Carrera 4 Cabriolet                 117 073 eur

911 Carrera 4S Cabriolet              131 234 eur

911 Targa 4                                      117 073 eur

911 Targa 4S                                   131 234 eur

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 30 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků