Porsche 911 Black Edition: rozlučková edice

Zatím to není oficiální, ale je jasné, že dny stávajícího Porsche 911 997 se začínají sčítat. Black Edition je zřejmě první edicí na rozloučenou.

Nástupce současného vydání legendárního modelu Porsche 911 již pilně sbírá zkušenosti v jízdních zkouškách, což je ideální příležitostí k tomu povzbudit prodeje současné generace nějakou speciální sérií. Ta skutečně přichází a nese název Black Edition.

Tentokrát vychází ze základního provedení 911 Carrera Coupe a Convertible a vyznačuje se převažujícími černými akcenty na povrchu karoserie i v interiéru, ale také rozšířenou výbavou. Série Black Edition bude k mání od letošního dubna a vyrobit by se v ní mělo celkem 1 911 vozů. Ve svém standardním provedení bude Porsche 911 Black Edition lakováno černou barvou, za příplatek je k mání metalíza Basalt Black. Za zmínku stojí specifické devatenáctipalcové kované ráfky 911 Turbo II a čtyřpístkové, pevné brzdové třmeny lakované, jak jinak, černě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Uvnitř posádku nejprve přivítají nerezové obklady prahů s černými nápisy Black Edition. Černočerné čalounění interiéru s volantem SportDesign a plaketou s pořadovým číslem na schránce před spolujezdcem je alespoň částečně oživeno matově stříbřitými doplňky včetně lišt na palubní desce, středové konzoli a v okolí výdechů ventilace. V seznamu standardní výbavy série Porsche 911 Black Edition najdeme kromě jiného také vyspělou audiosoustavu Bose Surround s výkonem 385 W a třinácti reproduktory (kabriolet má o jeden méně), vestavěnou navigaci, parkovací asistent ParkAssist, tempomat, automatické stěrače nebo zpětná zrcátka se samočinným stmíváním.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pro obě karosářské verze je k mání standardní plochý šestiválec Carrera 3,8 l naladěný na 345 koní (254 kW) při 6 500 ot./min. Díky němu kupé zrychlí z klidu na 100 km/h za 4,9 s (kabriolet za 5,1 s) a obě provedení dosáhnout stejné rychlosti 289 km/h. Zákazník si bude moci připlatit za pověstnou dvouspojkovou převodovku PDK, jež dobu potřebnou pro zrychlení 0 - 100 km/h sníží na 4,7, resp. 4,9 s. Příplatková sada Sport Chrono Plus obsahuje také „launch control“ pro optimalizaci akcelerace, což na zrychlení ušetří další 0,2 s.

Ceny 911 v provedení Black Edition jsou dosti podobné stávajícímu standardnímu provedení Porsche 911 Carrera, vůz je dostupný i skrze české zastoupení značky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek  
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Porsche 911 Black Edition
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 740 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 220 000 Kč
Audi A6 2.967
Rok výroby: 2011
Stav: 173 701 km
Cena: 350 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků