Porsche 911 Aerodynamic Concept je hladké jak ocucaný bonbón

Depozitář muzea automobilky Porsche odhaluje další klenot: aerodynamicky optimalizovaný prototyp Porsche 911 z roku 1984.

Před třiceti lety u Porsche laborovali s celou řadou studií a konceptů, jež měly hledat cesty k rozšíření modelové nabídky. A u Porsche nyní průběžně představují ty, které se dostaly do podoby funkčních prototypů. Teprve nedávno jsme vám tak ukázali studii Porsche 911 (965) opatřenou osmiválcem Audi, nyní se můžeme podívat na Aerodynamic Concept, jehož úkolem bylo zkoušet aerodynamickou optimalizaci typické karoserie řady 911.

Retro | Video | Sportovní auta | Fascinace | Kupé | Porsche

Porsche 911 s motorem V8? Porsche představuje svůj prototyp 965…

Oproti standardnímu provedení tehdejšího modelu Porsche 911 vynikal Aerodynamic Concept řadou zvláštností. Kromě důsledně zaoblené přídě zaznamenáme hlavně celoplošné kryty kol nebo specificky tvarované křídlo na zádi. Konstruktérům se u této studie podařilo stlačit koeficient odporu vzduchu na Cx = 0,27 a vůz zafungoval přesně, jak měl: tvůrci se nechali inspirovat výsledky své práce a dalších zkoušek a celou řadu řešení použili na následující sériové generaci Porsche 911, jež se objevila v roce 1989.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 740 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 220 000 Kč
Audi A6 2.967
Rok výroby: 2011
Stav: 173 701 km
Cena: 350 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků