Porsche 911 998: kupé i kabriolet ztrácí maskování (spy photos)

Přiznejme si, že přiložené snímky působí poněkud zvláštně, neboť krom samotných nových Porsche na nich není vidět vůbec nic. Autor si totiž nepřál, aby ze snímků bylo poznat kde vozy přistihl, neboť by tím mohl být prozrazen. To lze pochopit a ostatně není podstatné, jestli je za objektem našeho zájmu pole, les nebo třeba Oblast 51, samotné auto to do jiného světla nepostaví.

Aby toho nebylo málo, snímky jsou pořízeny z velké dálky, a tak nejsou stoprocentně kvalitní. Přesto ukazují více než jakékoli dřívější špionážní fotografie nové 911, a tak si můžeme prohlédnout, kam směruje vývoj poslední inkarnace zuffenhausenské klasiky.

Alespoň po designové stránce nesměřuje vývoj prakticky nikam a je to tak dobře. Porsche 911 vypadá už desítky let téměř stejně a jakákoli větší změna by mu jen uškodila. Na prototypech si přesto můžeme všimnout pár odlišností - přední světla se zdají být více skloněna, vnější zpětná zrcátka se přesunula z rohu předních oken do dveří a zadní světla se zřejmě dočkají ještě ostřeji řezaných rysů, než je tomu u faceliftované 911 997.

A co to Porsche vlastně testuje? Zprvu jsme si mysleli, že jde o verzi turbo, ale při bližším zkoumání je zjevné, že otvory pro přívod vzduchu v zadních blatnících jsou pouhá falsa stejně jako zadní přítlačná křídla na jednom z přistižených kupé. Jde tedy o verze Carrera nebo Carrera S, které by se měly dostat na trh jako první. O technice zatím mnoho nevíme, dá se však očekávat použití obdobně objemných šetiválcových „boxerů” jako u současné generace s o něco vyšším výkonem, zbylé technické finesy jako pohon všech kol nebo automat PDK by měly zůstat bez větších změn.

Vůz se má představit světu již v roce 2011 a vzhledem k původu automobilky by největší smysl dávala premiéra na podzimním autosalonu ve Frankfurtu. Uvidíme.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Porsche 911 nové generace s relativně skromným maskováním jako kupé i kabriolet

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků