Porsche 911 998: kupé i kabriolet ztrácí maskování (spy photos)

Přiznejme si, že přiložené snímky působí poněkud zvláštně, neboť krom samotných nových Porsche na nich není vidět vůbec nic. Autor si totiž nepřál, aby ze snímků bylo poznat kde vozy přistihl, neboť by tím mohl být prozrazen. To lze pochopit a ostatně není podstatné, jestli je za objektem našeho zájmu pole, les nebo třeba Oblast 51, samotné auto to do jiného světla nepostaví.

Aby toho nebylo málo, snímky jsou pořízeny z velké dálky, a tak nejsou stoprocentně kvalitní. Přesto ukazují více než jakékoli dřívější špionážní fotografie nové 911, a tak si můžeme prohlédnout, kam směruje vývoj poslední inkarnace zuffenhausenské klasiky.

Alespoň po designové stránce nesměřuje vývoj prakticky nikam a je to tak dobře. Porsche 911 vypadá už desítky let téměř stejně a jakákoli větší změna by mu jen uškodila. Na prototypech si přesto můžeme všimnout pár odlišností - přední světla se zdají být více skloněna, vnější zpětná zrcátka se přesunula z rohu předních oken do dveří a zadní světla se zřejmě dočkají ještě ostřeji řezaných rysů, než je tomu u faceliftované 911 997.

A co to Porsche vlastně testuje? Zprvu jsme si mysleli, že jde o verzi turbo, ale při bližším zkoumání je zjevné, že otvory pro přívod vzduchu v zadních blatnících jsou pouhá falsa stejně jako zadní přítlačná křídla na jednom z přistižených kupé. Jde tedy o verze Carrera nebo Carrera S, které by se měly dostat na trh jako první. O technice zatím mnoho nevíme, dá se však očekávat použití obdobně objemných šetiválcových „boxerů” jako u současné generace s o něco vyšším výkonem, zbylé technické finesy jako pohon všech kol nebo automat PDK by měly zůstat bez větších změn.

Vůz se má představit světu již v roce 2011 a vzhledem k původu automobilky by největší smysl dávala premiéra na podzimním autosalonu ve Frankfurtu. Uvidíme.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Porsche 911 nové generace s relativně skromným maskováním jako kupé i kabriolet

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 47 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků