Porsche 911 50th Anniversary Edition: výroční limitovaná edice

Na autosalonu ve Frankfurtu oslaví Porsche padesáté narozeniny modelu 911. K tomuto účelu připravila automobilka limitovanou edici s příznačným názvem 50th Anniversary Edition.

V roce 1963 poprvé představila automobilka Porsche model 911. Letos tomu tedy je přesně padesát let a tento fakt je hodný pořádné oslavy. Slavit se bude na autosalonu ve Frankfurtu speciální edicí postavené na základě modelu 911 Carrera S s motorem nabízejícím maximální výkon 400 koní. Důležitou informací na začátek budiž fakt, že Porsche plánuje vyrobit pouze 1963 exemplářů, takže by případní zájemci rozhodně neměli s objednávkou otálet.

Testy | Sportovní auta | Porsche

Test: Porsche 911 Carrera S – zcela běžný vůz

Asi největší specialitou této edice je rozšířený rozchod kol, který umožňuje použití rozšířené karoserie typické pro verze s pohonem všech kol. Kromě této změny nabídne nová edice také sportovní výfuk, systém aktivního odpružení PASM a řadu pěkných detailů odkazujících na rok 1963. Konkrétně jde například o dvaceptilacová litá kola, která se svým designem vizuální podobají původním diskům značky Fuchs. Dalším retro-detailem jsou chromové lišty překrývající otvory pro přívod vzduchu vpředu a umístěné vzadu nad motorem, přesně jak tomu bylo před padesáti lety. Každý exemplář z této série pak dostane dozadu pod označení 911 ještě červenou „padesátku“.

Testy | Sportovní auta | Porsche

Test: Porsche 911 Carrera 4S – kladivo na dědu Mráze

 Ani interiér se neobešel bez úprav. Například sedadla v základu seřiditelná ve čtrnácti směrech svým vzhledem připomínají šedesátá léta, přístrojový štít kombinuje černý podklad se zeleno-modrými čísly, což je opět další odkaz na první 911.

Porsche 911 50th Anniverssary Edition zvládne stovku za 4,5 s (s PDK to je 4,3 s), maximálně se rozjede na 300 km/h (s PDK 298 km/h). Prodej odstartuje na německém trhu 23. září. Základní cena činí 121 119 euro, což je oproti klasické 911 Carrera S o necelých 16 000 euro více. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Foto: Porsche

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 53 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků