Porsche 911 50th Anniversary Edition: výroční limitovaná edice

Na autosalonu ve Frankfurtu oslaví Porsche padesáté narozeniny modelu 911. K tomuto účelu připravila automobilka limitovanou edici s příznačným názvem 50th Anniversary Edition.

V roce 1963 poprvé představila automobilka Porsche model 911. Letos tomu tedy je přesně padesát let a tento fakt je hodný pořádné oslavy. Slavit se bude na autosalonu ve Frankfurtu speciální edicí postavené na základě modelu 911 Carrera S s motorem nabízejícím maximální výkon 400 koní. Důležitou informací na začátek budiž fakt, že Porsche plánuje vyrobit pouze 1963 exemplářů, takže by případní zájemci rozhodně neměli s objednávkou otálet.

Testy | Sportovní auta | Porsche

Test: Porsche 911 Carrera S – zcela běžný vůz

Asi největší specialitou této edice je rozšířený rozchod kol, který umožňuje použití rozšířené karoserie typické pro verze s pohonem všech kol. Kromě této změny nabídne nová edice také sportovní výfuk, systém aktivního odpružení PASM a řadu pěkných detailů odkazujících na rok 1963. Konkrétně jde například o dvaceptilacová litá kola, která se svým designem vizuální podobají původním diskům značky Fuchs. Dalším retro-detailem jsou chromové lišty překrývající otvory pro přívod vzduchu vpředu a umístěné vzadu nad motorem, přesně jak tomu bylo před padesáti lety. Každý exemplář z této série pak dostane dozadu pod označení 911 ještě červenou „padesátku“.

Testy | Sportovní auta | Porsche

Test: Porsche 911 Carrera 4S – kladivo na dědu Mráze

 Ani interiér se neobešel bez úprav. Například sedadla v základu seřiditelná ve čtrnácti směrech svým vzhledem připomínají šedesátá léta, přístrojový štít kombinuje černý podklad se zeleno-modrými čísly, což je opět další odkaz na první 911.

Porsche 911 50th Anniverssary Edition zvládne stovku za 4,5 s (s PDK to je 4,3 s), maximálně se rozjede na 300 km/h (s PDK 298 km/h). Prodej odstartuje na německém trhu 23. září. Základní cena činí 121 119 euro, což je oproti klasické 911 Carrera S o necelých 16 000 euro více. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Foto: Porsche

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

včera | Radek Pecák | 43 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků