Porsche 911 2012: OK, nic se nestalo (spy photos)

Obvyklou replikou kdysi slavné české počítačové hry Město robotů jsem se pokusil naznačit, jak asi budeme v průběhu příštího roku hodnotit mezigenerační změny vzhledu legendárního Porsche 911. Podle posledních špionážních fotografií to vypadá, že jich bude ještě méně, než jsme si i u devětsetjedenáctky za poslední roky zvykli, dokonce se při pohledu na nemaskované i maskované části vozu zdá, že se nezmění téměř nic.

Nový model, zřejmě interně označený 998, ale čekají technické změny, o kterých vás konečně můžeme podrobněji spravit. Vůz má být dlouhý 4,49 metru, což je o 5,6 cm více než u dnešního provedení, rozvor se má protáhnout o rovný centimetr. Naopak výška by měla spadnout o 1,1 cm.

Pod kapotou základní Carrery najdeme v budoucnu motor o objemu 3,4 litru. Jde s trochou nadsázky o jistou formu downsizingu, nebož dnešní Carrera má motor 3,6. Půjde pochopitelně opět o šestiválcový „boxer” a ač jeho objem půjde dolů, výkon vystřelí nahoru - již základní provedení by mélo dávat rovných 350 koní. Toto stádečko by mělo stačit k rozpohybování vozu na stovku za 4,8 sekundy při maximální rychlosti 289 km/h. Průměrná spotřeba paliva klesne na tabulkových, v reálu těžko představitelných 8,5 litru benzinu na 100 km.

Ostřejší Carrera S si ponechá dnešní motor o objemu 3,8 litru, výkon se ale posune až na hranici 400 koní. Sprint na stovku potrvá 4,5 sekundy, maximální rychlosti již o 2 km/h přesáhne třísetkilometrovou metu. Kombinovaná spotřeba paliva má činit 9,1 litru benzinu na sto kilometrů jízdy.

Vůz by se měl začít prodávat již v roce 2012 a je zatím otázkou, kdy se představí veřejnosti. Teoreticky by se tak mohlo stát jiť na letošním autosalonu ve Frankfurtu, více ale věříme tomu ženevskému v příštím roce.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekFoto © Automedia
Nové Porsche 911 zjevně nepřinese žádnou designovou revoluci, nedá se ale říci, že by mu to neslušelo...

Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2007
Stav: 162 312 km
Cena: 65 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2010
Stav: 152 891 km
Cena: 160 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků