Porsche 718 Cayman se čtyřválcem 2,0 l je nyní nejlevnější auto značky

23 komentářů

Pete
25. dubna • 18:37

Nevidim problem.
911 sa robila ako stvorvalec 912 a mala lepsie jazdne vlastnosti, samozrejme pre absenciu setvalca vzadu. Aj dalsie stvorvalcove Porsche, 968 je skvele auto. Podla diskusie tu ma kazdy minimalne V8 na nakupy a na vikendy v garazi 250gto.

Martin
26. dubna • 12:43

Rozhodně ne, tady nejsme tak bohatí jako na Slovesku.
Lidem jde spíš o jinou věc - Porsche, myslím to pravé a tradiční, má prostě motor vzadu a je to plochý boxer se šesti válci. To je to, co Porsche vybudovalo pověst. A z této pověsti těží i Cayene a další "Porsche". Nikdo nepochybuje o tom, že to pojede dobře atd. Ale prostě není to Porsche.
Stejně jako Harley. Ten má zase hodnotu proto, že se vyrábí v Americe a zase dvouválec do V. Když se to bude jmenovat Harley, bude to vypadat jako Harley ale bude tam řadový čtyřválec a bude to vyrobený v Indii, tak už to nebude ono...

lethal924
18. května • 9:29

Ano, originalni a prvni porsche melo tu koncepci jako 911 a ta si ji (skoro) drzi dodnes. Jenze byly i jine porsche, napriklad 928, s osmivalcem vpredu. A bylo to skvele GT. A dnes se lidi porad pozastavuji nad panamerou - vzdyt je to hodne podobny koncept. Cayenne je zase ve spolupraci s vw pokus o zachranu znacky pred krachem - a povedlo se. Stejne jako v 70 letech s 924. Jen diky temto "Porsche" si dnes muzeme porad kupovat 911.

bzzz
26. dubna • 13:04

Lide to chteji - resp se nechaji presvedcit - lide to zaplati a vetsina chce predevsim vydelavat. Ale vsichni vedi/tusi, kdo a cim temhle marketingovym produktum vyslapal cesticku a vybudoval kultovni status.Nicmene dnes vice nez jindy maji lide penize a chteji si porizovat luxusni zbozi a zaroven jen zlomek z nich potrebuje/vyuzije/doceni 'klasiku'.

Sir CHerokee
26. dubna • 15:23

To teprve ukáže čas. Zatím i klasický Američan turbovaným Poršákům napráskal nejen ve světě, ale i na domácí půdě.

bzzz
26. dubna • 16:06

Myslis prodeje Mustangu? Trosku jina cena a jina filozofie. A vzhledem ke skutecnosti, ze Porsche ma na jednom aute nesrovnatelne vyssi prumernou marzi nez Ford potazmo dalsi automobilky, to Nemce asi ani nemusi moc trapit. Podobne je na tom Apple ;-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
sokar
26. dubna • 18:33

Právě že cena je s caymanem +- stejná. Ano ta pověstná marže porsche....
To mě dycky dostane.
Příklad :
Porsche jako vyrobí a prodá za 1000000 auto a má z toho zisk 300000Kč . Ford vyrobí a prodá mustanga za 1000000Kč a má z toho zisk 50000Kč. No a jelikož je ford větší automobilka než porsche tak jistě má cenu komponent srovnatelnou s porsche.
Výsledek je tedy to, že porsche musí být z levnějších součástek aby měli ty ukrutný marže.A jak už tady někdo psal, tak porsche cayman je v současnosti snobská stylovka, aby někdo mohl honit triko, že má jako porš....Snob a automobilový analfabet koupí cayman, petrolhead mustanga 5.0 . V ecoboostu jen někdo kdo chce honit triko jako že má stanga voe....B-]

Sir CHerokee
27. dubna • 8:36

Ano, teď s 4 válcovým Caymanem to opravdu platí. Uvidíme, kolik se jich prodá Dosud to bylo nejslabší Porsche prodejně. Stang v ecoboostu je podobná hovadina no :-), takové hraní si na něco, co nejsem.

Antiautomat
25. dubna • 19:08

Nemal by som s nim ani najmensi problem, suhlas. Ono stary dobry chraplavy tuberacky /a krasne tuberacky/ vzduchac, ktory kaslal, huhnal a prskal, to nebude, ale najma ten 2.5 liter s velkymi hrncami a manualom - beriem kedykolvek a zacinam setrit! A keby este spravili ten manual tak, ako sa slusi a patri na sportove auto - teda jednotka k sebe a dolu /na co si x-box generacia uz nepamata/, potom o nebi pre nas vodicov by nebolo pochyb. Krasne auticko. ;-)

fjo
25. dubna • 13:11

Na čtyřhrnek jim prdim a myslim že nebudu sám :-)

adweb
20. května • 13:23

U Caymanu bych se 4 válce tak nebál, má proti předchozí ( i když 6ti válcové ) generaci větší výkon a tak nebude pro nadšence, co chtějí skvělý sporťák s pevnou střechou asi takový důvod ke stížnostem. Co mohu ale s určitostí říci ( jezdím Boxster S předchozí generace ), že pro lidi, kteří si pro potěšení a víkendové výlety pořídí variantu se stahovací střechou ( Boxster ), je zvuk nového 4válcového motoru tragédie, obzvláště pak když máte sportovní výfuk. To už raději koupím 6ti válcovou BMW Z4 ( měl jsem v 1.generaci a skvělá ). Jinak přicházíte o zvuk motoru a 50% zábavy. Kdo nevěří, ať si na YouTube najde zvuk 718 a porovná s 981 .

Sir CHerokee
25. dubna • 10:14

Teď už bych to auto nechtěl. Vyměnit atmo 6 válec za foukaný malý tak trochu "plebejský" 4 hrnek není za mě zrovna výhra.

bzzz
25. dubna • 12:42

Prachacu pribyva a frikulini si podobne auta porizuji byt jen na cestu do prace/fitka/mallu. Na tom jim staci mensi/slabsi motor - dulezity je ze MAJ Porsche - a automobilka z nich ma vetsi vyvar ;-)

Nornik
25. dubna • 13:01

Porad lepsi cayman ci boxster nez Audi TT ... nicmene, co jineho? Zetko? Ameriku?

sokar
25. dubna • 15:59

No zetko mam a bohuzel letos pry konci vyroba. Je to super auto za bezva peniz.servis za par kacek. Pred 4 roky kdyby byl soucasny mustang 5.0 tak by asi vyhral. Porsche se ctyrvalcem opravdu dekuji nechci. A i kdyz uz zetko letos konci tak tady furt mame mustanga a camaro.

Sir CHerokee
25. dubna • 16:13

Takto uvažuje petrolhead B-] ... souhlasím! Ještě, že jsou ty Ameriky, jinak to je trága. Se v Evropě z těch emisí asi posereme.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
sokar
25. dubna • 18:35

Tak aspoň že v autech se shodneme. :-D
Uvažoval jsem o mustangu 5.0 taky, pak mě napadl shelby gt 350, pak nový camaro.
Problém je že pro mě je zetko tak dobrý, že kvůli nárustu 100-150 koní se mi měnit nechce.Navíc na ty 3000km ročně....
Jednu dobu jsem byl na vážkách o gtr, ale ty ceny servisu se s amerikama nedají srovnávat.
Porsche je mimo úplně ve všem.
Nakonec si pár let počkám a koupím corvette a nechám si ji třeba 20 let. To už takový auta nebudou asi ani v americe. :-/Když už se mi poštěstí vidět ameriku tak mám smile celej den. Většina lidí závidí, já mám radost i za majitele..:-D

Sir CHerokee
26. dubna • 10:57

Jsme na tom podobně. A vnímám to stejně. Za pár let se obávám, že atmo V8 zmizí úplně, o manuálu ani nemluvě. I proto jsem do toho šel a pro manželku a na lítačku do práce pořídil malé auto. Já jsem harleyář a líbí se mi stejně jako u motocyklu možnost individualizace. To jinde nejde. Mercedes byl tak přetechnizovaný, že tam bylo problematické dát i antiradar. Všude čidla atd. U stangu jsou katalogy dílů, není problém zvednout výkon o 50 koníků (výfuky, sportovní filtr) a nic nemusíš řešit, motor neničíš. Kdybych byl šikovnější, udělal bych si to úplně sám. A to mi na dnešních autech taky chybí.

Martin
25. dubna • 13:22

Spíš je pro Porsche super věc, jak lidem vnutit 911, kterou nepochybně zdraží. Stávající Boxster/Cayman S brali zákazníky základní 911...
Já bych teda pořád volil 911, ale ani to Ztko není špatné auto. Ale jiný druh než Porsche.

Sir CHerokee
25. dubna • 16:11

Vše už to jsou bohužel jen foukané masové motory. Je to škoda. I proto se teď daří Amerikám, které zůstaly u poctivého železa.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
lethal924
18. května • 9:16

Ano, treba novy mustang se ctyrvalcem 2,3 turbo ecoboost :-D Na druhou stranu jel jsem v tom a naladili to docela slusne. Turbo efekt neni tak zretelny a fakt se to chova jako vetsi motor. Zivotnost je samozrejme otazka, ten motor se bude cely zivot "potit", ale dneska jsou auta delane jako mobilni telefony. Za par let se to rozpadne, zrecykluje a zakaznik vysoli dalsi milion za nove. A zvuk dnes stejne posila pres repraky kazdy druhy. Spotreba: motor co ma 300k bude vzdycky zrat jako motor co ma 300k.Co se tyce Porsche, delali i v minulosti preplnovane ctyrvalce a nebyly to vubec spatne auta. Na druhou stranu dnes, foukany dvoulitr ctyrhrnek za meloun a pul... To uz bych se radsi dival po GT86 s atmosferou, taky boxerem, sice o 100 koni min ale polovicni cena. Nebo hNissan 370Z s atmo sestivalcem a porad o hodne nizsi cenou.Jsem fanda atmosfery, ale bohuzel je jich na trhu cimdal min. Co se tyce obyc aut a ctyrvalcu tak to dela snad uz jen Mazda a vicevalce po(s)tupne mizi :-(

Raymond
25. dubna • 10:08

Myslím, že už ani nemá smysl uvádět spotřebu, naprosto zbytečný údaj, protože tomu snad nevěří ani retardovaný chovanec z ústavu pro choromyslné.:-O

Martin Motyčka
25. dubna • 20:51

ten chovanec tomu možná nevěří... Ale těch co tomu věří a chtěli by to i vynucovat je plnej Brusel...

Doporučujeme

Články odjinud