Porsche 718 Cayman se čtyřválcem 2,0 l je nyní nejlevnější auto značky

Skutečné „Porsche pro chudé“ má nyní čtyřválec s přeplňováním a dokonce dostanete v základní ceně i střechu.

Vždycky platilo, že Boxster bylo nejlevnější Porsche. Uzavřený Cayman byl sice dražší, ale měl vyšší výkon a lepší dynamiku. Teď je to ale obráceně. S příchodem nové generace kompaktních sporťáků Porsche 718 Boxster a nyní i 718 Cayman je to jako u větší 911. Kupé Cayman je levnější, ale má stejný výkon.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Modernizovaný Cayman dostal k názvu ještě číselné označení 718 a samozřejmě také nové přeplňované čtyřválce 2,0 a 2,5 l. Je silnější a úspornější než poslední šestiválce

O pohon se nyní, jak už asi víte, starají čtyřválce 2,0 l a 2,5 l s přeplňováním, které nahradily atmosférické šestiválce. Základní provedení Porsche 718 Cayman pohání plochý dvoulitr o výkonu 220 kW (300 k), silnější verze Cayman S má pak čtyřválec 2,5 l o výkonu 257 kW (350 k).

Testy | Sportovní auta | Kupé | Porsche

Test Porsche 911 Carrera S: turbo s malým T

Točivý moment motorů dosahuje na 380, respektive 420 Nm v rozmezí 1900 až 4500 ot./min. Porsche se samozřejmě nezapomnělo pochlubit spotřebou, která mezigeneračně klesla z 8,1 na 5,7 litru na 100 km. To bude určitě odpovídat skutečnosti, viďte?

Základní Porsche 718 Cayman s převodovkou PDK a paketem Sport Chrono akceleruje z klidu na 100 km/h za 4,7 sekundy, Cayman S je o další půl sekundu rychlejší. Nicméně za PDK si musíte připlatit, neboť Cayman se standardně dodává s manuálem. Maximální rychlost je pak 275 km/h pro Cayman a 285 km/h pro Cayman S.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
S čtyřválcem 2,0 l o výkonu 300 k a manuálem je nyní 718 Cayman nejlevnější Porsche. V Německu stojí pod 1,4 milionu korun. I za Boxster nebo Macan dáte víc

Technický základ je jinak shodný s Boxsterem, ovšem Cayman se dočkal trochu jiného ladění podvozku. Základní Cayman má pak brzdy z minulé generace Caymanu S, silnější verze používá brzdový systém z Porsche 911 Carrera.

Nové Porsche 718 Cayman můžete objednávat už nyní, dodávky zákazníkům začnou v září letošního roku. Základní cena za 718 Cayman je v Německu stanovena včetně daně na 51 623 eur (1 394 000 korun), 718 Cayman S stojí 64 118 eur (1 731 000 korun).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků