Porsche 718 Boxster: Přeplňovaný čtyřválec je rychlejší a úspornější

Další downsizing z dílny Porsche je tady. Po zmenšení šestiválce a nasazení systému přeplňování u klasické Carrery přichází nový Boxster. Také on dostal systém přeplňování, navíc přišel o dva válce.

Porsche oficiálně představilo nový Boxster. Ten teď nese označení 718 Boxster, přičemž číslo v názvu je odkazem do historie na model, který používal čtyřválcový motor. A přesně to je také hlavní novinkou u současného Boxsteru. Zájemci si mohou vybrat mezi čtyřválcovým dvoulitrem nebo čtyřválcem o objemu 2,5 l pro verzi S. Šestiválce jsou minulostí.

Tajné | Technika | Sportovní auta | Kupé | Kabriolety | Porsche

Nové čtyřválce pro Porsche 718 Boxster a Cayman detailně

Jak už to tak u podobných downsizingů bývá, tabulkové hodnoty vypadají velmi slibně. Motor je sice menší a úspornější, ale zároveň výkonnější a auto jako takové v konečném důsledku rychlejší. Model 718 Boxster nabídne 220 kW (300 k) a 380 Nm, provedení S osazené větším čtyřválcem dává k dispozici 257 kW (350 k) a 420 Nm. Jen pro srovnání, starší atmosférické „esko“ disponovalo výkonem nižším o 26 kW (35 k) a točivý moment dříve končil na hodnotě 360 Nm.

Testy | Sportovní auta | Porsche

Test: Porsche Boxster S – ukázkový příklad  

Porsche 718 Boxster tedy bude rychlejší. S paketem Sport Chrono a převodovkou PDK vystřelí základní provedení z nuly na 100 km/h za 4,7 s (o 0,8 s rychleji než starší verze), výkonnější varianta zvládne stejnou disciplínu za 4,2 s, což znamená rozdíl 0,6 s.

Čtyřválec ale bude zároveň také úspornější. Podle normovaných testů si základní 718 Boxster řekne v průměru o 6,9 l/100 km, větší čtyřválec pak o 7,3 l/100 km. Obě hodnoty platí pro automatickou převodovkou. Standardem ale bude manuál.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Porsche 718 Boxster dostalo kromě čtyřválců také upravený vzhled. Měnila se přední část nebo disky kol

Nový Boxster dostal také upravený design. Přepracovaná přední část má větší nasávací otvory v nárazníku a nová světla. Standardem jsou bi-xenony s diodami denního svícení, zájemci si ale mohou připlatit za světla kompletně celá složená z diod. Jiné jsou i koncové svítilny a rovněž došlo na nový design kol. Standardem jsou devatenáctky, na přání můžete dostat kola o palec větší.

Zajímavosti | Technika | Sportovní auta | Fascinace | Kabriolety | Premiéry | Design | Porsche

Porsche Boxster (981): třetí generace představena (72x foto)

Porsche zároveň zapracovalo také na podvozku a řízení. Výsledek by měl být sportovnější. Poprvé může mít Boxster aktivní odpružení PASM, které sníží světlou výšku o dvacet milimetrů. Úpravy v interiéru pak zahrnují třeba nový přístrojový štít nebo jiný multimediální systém.

Na trh dorazí nová 718 Boxster třicátého dubna. Základní cena pro 718 Boxster je na německém trhu 53 656 eur, 718 Boxster S vyjde na 66 141 eur. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků