Porsche 717: Německá Tesla Model S získává obrysy

Porsche chce odpovědět na úspěch Tesly Model S vlastním luxusním elektromobilem. Projekt je označen číslem 717 a v plánech automobilky je zaneseno, že by se měl začít prodávat na začátku roku 2019, informuje magazín Car.

Nový elektromobil s plánovaným dojezdem přes 450 km má být založen na architektuře MSB příští generace modelu Panamera, kterou si vypůjčí i nová generace modelu Bentley Continental. Platformu MSB připravilo pro koncern VW právě Porsche a je určena pro všechny modely s motorem vpředu podélně a pohonem zadních nebo všech kol.

Testy | Elektromobily | Luxusní auta | Tesla

Test Tesla Model S: Úplně jiná

Na Porsche čeká velmi obtížný úkol, neboť musí vymyslet chytrou zástavbu akumulátorů. Automobilka má údajně vlastní řešení, které bude energeticky efektivnější než to u konkurenční Tesly Model S. Baterie Porsche také nemají být tak náročné na chlazení. Samozřejmostí bude možnost bezdrátového indukčního dobíjení.

O pohon se má starat dvojice elektromotorů, jeden bude vpředu a druhý vzadu, se systémem vektorování točivého momentu. Stejně jako v případě Tesly má mít i elektrické luxusní Porsche několik verzí výkonu od zhruba 400 do až 600 koní. Zřejmě bude i základní verze s pohonem pouze zadních kol.

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků