Porsche 356 v rukou Jeffa Zwarta: jak se řídí originál?

Značka Porsche právě zveřejnila krásné, nostalgie plné video zachycující focení jednoho z vůbec prvních automobilů značky Porsche.

Tento snímek je čerstvý, přesto nás přivádí až na samotný počátek dějin sportovních vozů značky Porsche. Před objektivem fotografa se objevil Jeff Zwart, hvězda Pikes Peaku, a jeden z prvních vyrobených vozů Porsche 356, které se původně od roku 1948 vyráběly v rakouském Gmündu. Teprve v roce 1950 byla výroba vozů Porsche přesunuta do německého Zuffenhausenu, kde produkce řady 356 běžela až do dubna roku 1965. Následnický model Porsche 911 přitom do výroby nabíhal už od konce roku 1963.

Klepněte pro větší obrázek
Porsche 356 s číslem podvozku 50
 

Vozy Porsche 356 vyrobené v letech 1948 až 1952 poznáte na první pohled především podle uprostřed děleného čelního skla a úzkých nárazníků bez svislých členů. V Gmündu vzniklo celkem přibližně padesát vozů řady Porsche 356, přičemž vůz na záběrech má číslo podvozku „50“. Tomuto vozu, jenž se samozřejmě nachází ve špičkovém stavu, to stále sluší, a to zejména v pohybu. Ostatně posuďte sami.

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků