Porsche 211: Boxster, Cayenne nebo Panamera s výkonem 211 koní

Belgická pobočka automobilky Porsche začala nabízet model Boxster v provedení 211. Jak napovídá název, maximální výkon činí 155 kW/211 k. O pohon se nestará čtyřválec, ale podladěný plochý šestiválec s objemem 2,7 litru. Není takový výkon na Porsche málo? Není, tedy alespoň ne ve srovnání s ostatními. Se stejným výkonem si totiž v Belgii můžete koupit dokonce i Cayenne nebo Panameru.

Testy | SUV | Porsche

Test Porsche Macan Turbo: Nejlepší jízda mezi SUV

Boxster 211 zvládne stovku za 6,4 s v kombinaci s manuální převodovkou, respektive se maximálně rozjede na 245 km/h. Podobně na tom je také Cayman 211, který je o desetinu sekundy rychlejší.

Testy | Porsche

Test: Porsche Panamera Diesel - a je to tady…

U Panamery se bavíme o naftovém šestiválci, taktéž naladěném na 155 kW / 211 koní, točivý moment vrcholí na 550 Nm. Zde je stovka otázkou 7,5 s a maximální rychlosti činí 230 km/h. Spotřeba se má v kombinovaném cyklu dostat na 6,3 l/100 km.

Ještě pomalejší je pak Cayenne Diesel 211, který má stejný motor (točivý moment ale naladěný na 580 Nm) a který se dostane na stovku za už hodně dlouhých 8,5 s. Třetím dieselem 211 je Macan, u něj je stovka otázkou 7,7 s.

Pokud hledáte odpověď na otázku, proč Porsche nabízí slabší verze svých modelů zrovna na belgickém trhu, pak bude velmi pravděpodobně tím hlavním důvodem snaha nabídnout zvýhodněné verze. V Belgii se totiž daně vztahují na výkon motoru.

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků