Porsche 211: Boxster, Cayenne nebo Panamera s výkonem 211 koní

Belgická pobočka automobilky Porsche začala nabízet model Boxster v provedení 211. Jak napovídá název, maximální výkon činí 155 kW/211 k. O pohon se nestará čtyřválec, ale podladěný plochý šestiválec s objemem 2,7 litru. Není takový výkon na Porsche málo? Není, tedy alespoň ne ve srovnání s ostatními. Se stejným výkonem si totiž v Belgii můžete koupit dokonce i Cayenne nebo Panameru.

Testy | SUV | Porsche

Test Porsche Macan Turbo: Nejlepší jízda mezi SUV

Boxster 211 zvládne stovku za 6,4 s v kombinaci s manuální převodovkou, respektive se maximálně rozjede na 245 km/h. Podobně na tom je také Cayman 211, který je o desetinu sekundy rychlejší.

Testy | Porsche

Test: Porsche Panamera Diesel - a je to tady…

U Panamery se bavíme o naftovém šestiválci, taktéž naladěném na 155 kW / 211 koní, točivý moment vrcholí na 550 Nm. Zde je stovka otázkou 7,5 s a maximální rychlosti činí 230 km/h. Spotřeba se má v kombinovaném cyklu dostat na 6,3 l/100 km.

Ještě pomalejší je pak Cayenne Diesel 211, který má stejný motor (točivý moment ale naladěný na 580 Nm) a který se dostane na stovku za už hodně dlouhých 8,5 s. Třetím dieselem 211 je Macan, u něj je stovka otázkou 7,7 s.

Pokud hledáte odpověď na otázku, proč Porsche nabízí slabší verze svých modelů zrovna na belgickém trhu, pak bude velmi pravděpodobně tím hlavním důvodem snaha nabídnout zvýhodněné verze. V Belgii se totiž daně vztahují na výkon motoru.

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků