Poptávka po nových autech v EU klesla nejvíce od roku 2005

Zájem lidí a firem v EU o nákup nových vozidel se v prvním čtvrtletí letošního roku propadl o 7,7 procenta.

Zaregistrováno bylo celkem 3,31 milionů osobních automobilů, což je podle Evropské asociace výrobců automobilů ACEA nejnižší počet ve srovnání s prvním kvartály za posledních osm let.

Počet registrací v ČR ale stoupl o 3,6 procenta na 43 529 vozů.

„Tento výsledek (za celou EU) je dokonce pod úrovní zatím prodejně nejslabšího roku 2009, kdy bylo poprvé registrováno jen 3,36 milionu kusů,“ uvedl ředitel Sdružení automobilového průmyslu Antonín Šípek v souvislosti s rokem, kdy se v automobilovém průmyslu začala projevovat globální finanční krize.

Pokles táhne především nižší poptávka na největších trzích unie v Itálii a Francii, v nichž počet registrací nových vozů klesl o více než pětinu.

Zajímavosti | Byznys

Italové přestávají kupovat auta, přesedají do autobusů a vlaků

Co se týče prodejů pouze za březen, poptávka v EU klesla o sedm procent na 1,45 milionu nových vozů, což je nejnižší číslo v měsíci březnu od roku 1998.

Podle analytika Jana Malého z PricewaterhouseCoopers ČR evropské prodeje odrážejí obavy domácností i firem z dalšího vývoje ekonomiky. „Dobrou zprávou pro český automobilový průmysl je, že většina tuzemských výrobců i v této situaci zaznamenává v Evropě v prvním čtvrtletí meziroční růst prodejů, z čehož mohou těžit i jejich zdejší dodavatelé,“ uvedl Malý.

Strmý pád 

V zemích EU plus Norsko, Island a Švýcarsko se od ledna do března zaregistrovalo 3,43 milionu vozů, což znamená meziroční pokles o 7,3 procenta.

 

Nejprodávanější značkou na trzích těchto 30 zemí zůstal Volkswagen se 432 tisíci vozy. Následuje Ford (283 tisíc), Opel/Vauxhall (228 tisíc), Renault (225 tisíc) a Peugeot (217 tisíc). Ve srovnání 12 nejsilnějších značek v EU si oproti loňskému lednu až březnu polepšila třetina z nich, konkrétně Volkswagen, Audi, Mercedes a Škoda.

Nárůst v dvouciferných číslech zaznamenal i Hyundai na 14. a Kia na 15. místě podle počtu nových registrací, v prvém případě o 12,5 procenta, ve druhém o téměř čtvrtinu.

„Zhruba 60 procent osobních automobilů značky Hyundai bylo přitom vyrobeno v HMMC Nošovice,“ podotkl Šípek.

Podíl českých výrobců na trzích 27 zemí unie plus Norska, Islandu a Švýcarska tak dosáhl 7,9 procenta, z toho 3,8 procentních bodů patří Škodě Auto, 2,1 bodu nošovickému Hyundai a dva body kolínské TPCA.

Zdroj: E15.cz

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 67 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků