Poprvé za volantem: Kia Rio třetí generace

Kia oficiálně uvedla na český trh třetí generaci modelu Rio. Jaká novinka je?

Na včerejší tiskové konferenci Kia zahájila prodej třetí generace modelu Rio. Plány má s tímto automobilem doslova velkolepé. Jak samotní zástupci značky přiznávají, segment B je jeden z mála, ve kterém stojí tato korejská značka úplně mimo, což nakonec dokazují také prodejní čísla. V období od ledna do července letošního roku si Rio vybralo pouze 352 zákazníků (to v žebříčku znamená patnácté místo). První je zcela logicky domácí Škoda Fabia (9009 prodaných kusů). Kia má v plánu vyšplhat se na páté až druhé místo.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Model Rio se objevil na trhu poprvé v roce 1999, kdy byla představena první generace. Tu po šesti letech vystřídalo druhé vydání no a dnes tu máme v pořadí už třetí verzi. Kia jasně zdůraznila, že novinka nemá se svým předchůdcem společného vůbec nic. Jde o zcela nový a jiný automobil. Prostě žádná evoluce, ale pořádná revoluce. Alespoň tak automobilka svou novinku prezentuje.

Že nejde jen tak o nějaké plané řeči dokazuje už design. Peter Schreyer umí vytvořit velmi přitažlivá auta a tohle je pouze další z řady. Mimochodem design automobilky Kia byl oceněn také v rámci soutěže Automotive Brand Contest 2011. Cenu obdržely modely Sportage, Optima a právě nové Rio. Design, ačkoliv to je věc velmi subjektivní, bude podle mého názoru věc, kterou nové Rio své rivaly doslova převálcuje.

Další globální

Kia Rio je další z řady automobilů určených pro celý svět. Design navrhovalo středisko v USA ve spolupráci s frankfurtskou pobočkou. Vývoj techniky probíhal v Koreji a v německém Rüsselsheimu. Výsledkem je na první pohled zajímavý automobil s přitažlivým designem, který se představí ve tří a pětidveřovém provedení. Na úvod bude k dispozici pouze pětidveřová karoserie, menší třídveřová se začne prodávat na podzim.

Kia Rio druhé generace v testu:
Malé velké auto (velký test)
1,5 CRDi VGT: malá naftová symfonie (velký test)
Fiat Palio Weekend vs. Kia Rio kombi (srovnávací test)

Korejská novinka měří na délku 4045 mm, široká je 1720 mm a vysoká 1455 mm. Svého hlavního konkurenta v podobě Fabie překonává jak délkou (o 45 mm), tak šířkou (78 mm). Větší má také rozvor náprav. V základu nabídne Rio objem zavazadelníku 288 litrů, což je oproti českému bestselleru číslo nižší o 27 litrů.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Interiér je až překvapivě hodně prostorný. První dojmy po krátké testovací jízdě jsou jen a jen pozitivní. Samozřejmě zde vládne plast, ale zpracování vypadá na první pohled opravdu velice kvalitně. Případní zájemci se mohou těšit také na bohatou výbavu zahrnující prvky převzaté z o několik tříd vyšších automobilů. Chybět nebude parkovací kamera, navigace, vyhřívané sedačky nebo dokonce vyhřívaný volant.

Čtyři motory na úvod

Pro začátek se bude Kia Rio nabízet se čtyřmi motory: 1,25 CVVT, 1.4 CVVT, 1.1 CRDi a 1.4 CRDi. Malý tříválcový diesel 1.1 CRDi se chlubí extrémně nízkou spotřebou. V kombinovaném provoz si řekne o 3,9 litru, pokud je v autě systém ISG, pak to je ještě o tři desetinky méně. Na vybraných trzích se bude nabízet také paket, který spotřebu ještě dále sníží. Údajně se motor díky němu dostane až na 3,2 l/100 km v kombinovaném provozu. Takový automobil má upravenou převodovku, systém ISG a paket zlepšující aerodynamiku. U nás se standardně prodávat nebude, ale na požádání ho Kia dodá.

Motor / zdvihový objem [ccm]1,25 /
1248
1,4 /
1396
1,1 CRDI /
1120
1.4 CRDI /
1396
Maximální výkon [kW / ot./min]63 / 600080 / 630055 / 400066 / 4000
Maximální točivý moment [Nm / ot./min]121 /
4000
137 /
4200
170 /
1500 - 2750
220 /
1750 - 2750
Maximální rychlost [km/h]172183158172
Zrychlení z nuly na 100 km/h [s]13,111,516,114,2
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]5,05,33,94,1
Délka / šířka / výška [mm]4.045 / 1720 / 1455


Na první opravdu krátké svezení jsem si vzal benzinovou jedna-čtyřku standardně spojenou se šestistupňovou manuální převodovkou (za 35 000 Kč si můžete pořídit automat). Motor nabízí maximálně 80 kW a 137 Nm, což je pro takový automobil naprosto dostačující. Palubní počítač ukazoval celou dobu čísla kolem sedmičky, jenže na nějaké závěry týkající se spotřeby to byla opravdu velmi krátká jízda. Každopádně jsem si odnesl dva výrazné poznatky. Zaprvé má automobil velmi dobře naladěný podvozek a za druhé má velmi tupé řízení. Uvidíme, co přinese klasický sedmidenní test.

Bohatá výbava

Kia nasadila docela agresivní cenovou politiku a nabízí pro zákazníky poměrně zajímavý vůz. Standardně jsou k dispozici tři úrovně výbavy, do konce roku budou ovšem ceníky nastaveny jinak. Aby automobilka přitáhla co nejvíce zákazníků, nabízí speciální výbavy Edition 1 a Edition 1 Plus. V dostupnější Edition 1 je obsaženo naprosto vše včetně osmi airbagů, kompletní sady bezpečnostních asistentů, centrálního zamykání, nápovědy řazení, elektrických oken vpředu a klimatizace. Základní úroveň Active, která později výbavu Edition 1 nahradí, nemá poklice kol, klimatizaci, elektrická okna a chlazenou schránku spolujezdce.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Základní model Rio 1.25 CVVT Edition 1 začíná s cenovkou 239 980 Kč (Active je o 10 000 Kč levnější). Objednávky je možné podávat už teď, první vozy by měly k dealerům dorazit za týden. Aby si zákazníci svůj exemplář dostatečně otestovali, je možné zakoupený automobil bezplatně vrátit do sedmi dnů nebo do ujetí 777 kilometrů.

Kia Rio se zdá být povedeným příspěvkem do silně obsazeného segmentu B a bude velmi zajímavé sledovat, jak na ní zareagují zákazníci. Nabízí totiž bohatou výbavu, nadstandardní příplatkové prvky, zajímavý design a hlavně lákavou cenu.

SpecifikaceCena vč. DPH
Active
1,25 CVVT 5st. manuální převodovka259 980 Kč (akční cena 229 980 Kč)
1,1 CRDi 6st. manuální převodovka 309 980 Kč (akční cena 279 980 Kč)
Comfort
1,25 CVVT 5st. manuální převodovka274 980 Kč
1,4 CVVT 6st. manuální převodovka294 980 Kč
1,1 CRDi 6st. manuální převodovka 324 980 Kč
1,4 CRDi 6st. manuální převodovka 339 980 Kč
Edition 1
1,25 CVVT 5st. manuální převodovka239 980 Kč
1,4 CVVT 6st. manuální převodovka259 980 Kč
1,1 CRDi 6st. manuální převodovka 289 980 Kč
1,4 CRDi 6st. manuální převodovka 304 980 Kč
Edition 1 Pro
1,25 CVVT 5st. manuální převodovka269 980 Kč
1,4 CVVT 6st. manuální převodovka289 980 Kč
1,1 CRDi 6st. manuální převodovka 319 980 Kč
1,4 CRDi 6st. manuální převodovka334 980 Kč
Exclusive
1,4 CVVT 6st. manuální převodovka379 980 Kč
1,4 CRDi 6st. manuální převodovka424 980 Kč

 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Kia Ceed 1.396
Rok výroby: 2013
Stav: 100 849 km
Cena: 180 000 Kč
Kia Picanto 0.999
Rok výroby: 2006
Stav: 157 641 km
Cena: 37 000 Kč
Kia Ceed 1.582
Rok výroby: 2007
Stav: 87 233 km
Cena: 85 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

včera | Radek Pecák | 46 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků