Pontiac G6: dobrá zpráva pro fanoušky značky

Tím pravým vzrušením pro ně nebude ani trhač asfaltu G8, ani otevřený Solstice, ale skromný Pontiac G6.

Ten je totiž pro většinu zákazníků podstatně dostupnější. Pontiac G6 modelového roku 2009 právě na trh přichází jako nástupce někdejšího modelu Grand Am na kolbišti nabité americké střední třídy. Na poměry je Pontiac G6 nabízen v široké škále různých provedení. Karosérie může být čtyřdvéřová, kupé nebo convertible, z motorů jsou v nabídce celkem čtyři pohonné jednotky. Základ tvoří čtyřválec 2,4 l s výkonem 164 koní a čtyřstupňovou automatickou převodovkou. O poznání živější je verze GT s šestiválcovým motorem o objemu 3,5 l, s rozvodem OHV a výkonem 221 koní, nabízená ovšem taktéž s klasickým „automatem“. O málo výkonnější je motor 3,9 l OHV/222 koní, nabízený za příplatek s toutéž převodovkou pro otevřenou verzi Convertible. Vrcholem je šestiválec 3,6 l s rozvodem DOHC a výkonem 252 koní, dodávaný výhradně s šestistupňovou automatickou skříní Hydra-Matic, který se montuje pouze do provedení GXP. To se vyznačuje sportovním pérováním a optickou sadou spoilerů, jež je odlišuje od krotších variant.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pro modelový rok 2009 přibyly dva mechanické pakety. Sport Package 1 je k dispozici pro čtyřválec ve formě šestistupňové automatické převodovky z modelu GXP, jež výrazně snižuje spotřebu paliva. Sport Package 2 znamená motor V6 3,5 l pro standardní verzi G6. Rádio je standardem pro všechna provedení, verze GT dostala zadní spoiler a GT a GXP i dálkové startování, jež je za příplatek k dispozici i pro základní úroveň G6. Všechny varianty nyní přitom již v základu nabízí ABS a protiprokluzový systém, šestici airbagů a zesílenou strukturu karosérie. Novinkou je též palubní systém GM OnStar ve verzi 8.0, jenž nabízí kromě jiného intuitivnější hlasové ovládání navigace nebo telefonu či pohotovější referenci o nehodě na dispečink 911.

Výbavový stupeň G6 je standardem pro sedan, kupé se dodává jako GT a GXP a kabriolet pouze jako GT, byť s možností výběru většího motoru. Přední, poháněná kola jsou zavěšena na obligátních vzpěrách McPherson, ta zadní pak na čtyřprvkových závěsech. Vozy Pontiac G6 modelového roku 2009 vyjíždějí výhradně na sedmnáctipalcových litých kolech, zatímco vrcholný GXP disponuje koly osmnáctipalcovými. Vražedná střední třída, kterou v USA spolehlivě opanovaly vozy Camry a Accord, je pro nový Pontiac G6 cílem, z nějž se pokusí japonským automobilkám ukrojit co největší podíl. Sází především na zajímavou cenu a dynamický vzhled, ačkoli poněkud pokulhává ve výkonech motorů nebo v nabídce navigací GPS. Omlazená generace by mu však měla dodat na konkurenceschopnosti. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků