Pomocí mobilu se dá snadno zjistit, jestli vás taxikář neokrádá

Ať už jedete taxíkem ve známém městě, nebo třeba v zahraničí, nejste si jisti, jestli při placení nebudete nepříjemně překvapeni cenou za svezení. Tyhle pochybnosti může odstranit taxametr v mobilu. Jedná se o aplikaci pro chytré mobilní telefony pod názvem TAXIcheck, který s podporou společnosti Nokia vyvinula společnost Et Netera.

„Nejedná se o nijak unikátní aplikaci nebo novinku, prvotní impuls byl daný nepříjemnou praktickou zkušeností. Systém vznikl hlavně kvůli nekonečnému okrádání zákazníků v pražských taxících. Princip je stejný jako u jiných systémů, které měří ujetou trasu. Informace z GPS se zaznamená do databáze, z níž se dají později jednoduše zobrazit. Předností této aplikace je to, že počítá ujeté kilometry úplně stejně jako v taxametr v autě,“ řekl AutoRevue.cz technický ředitel společnosti Et Netera Pavel Pola.

Pasažér před nástupem do taxi spustí aplikaci TAXIcheck a zadá do ní jízdní tarif konkrétní taxislužby, nástupní sazbu, sazbu za ujetý kilometr a minimální sazbu za čekání. „Program mu pak pomocí satelitní navigace bude během jízdy počítat, kolik má za jízdu přibližně zaplatit. Umí přitom vzít v úvahu dokonce i dobu provozního čekání nebo průjezdy tunely. Smyslem aplikace však není hlídat nesrovnalosti v řádu desetikorun, ale spíše si ověřit, zda si taxikář neúčtuje jízdné lišící se o desítky procent," pokračuje Pola.

Klepněte pro větší obrázek

„Při testování, když kolegové jezdili s TAXIcheckem po Praze a předstírali, že jsou cizinci, měli jsme stoprocentní úspěšnost. Taxikář je pokaždé o něco okradl. Když ovšem uviděl, že dělají něco podezřelého s mobilem, vymluvil se na poruchu taxametru a nabízel slevu. I tohle ale byla určitá satisfakce, protože si nanepočítal plnou částku, kterou by jinak požadoval,“ upozornil ředitel.

Když vůz taxislužby dojede k cíli, nastane pro zákazníka rozhodující okamžik celého procesu - placení. „Vždycky bude záležte, jak se zachová taxikář. Pokud by se údaje z obou taxametrů výrazně lišily, musí mít pasažer pro pozdější reklamaci na magistrátu stvrzenku se všemi podrobnostmi o cestě. Z telefonu si pak jednoduše stáhne do počítače log trasy, kde je přesně vidět, kudy vedla, zda byla optimální a jestli byla naúčtovaná částka správná,“ vvsvětlil Pola.

Aplikace TAXIcheck je nyní volně ke stažení zcela zdarma na OVI Obchodu  pro chytré telefony Nokia se systémem Symbian a na Android Market také pro telefony se systémem Android.

Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 220 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
Mini One 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 127 642 km
Cena: 75 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků