Pomocí mobilu se dá snadno zjistit, jestli vás taxikář neokrádá

Ať už jedete taxíkem ve známém městě, nebo třeba v zahraničí, nejste si jisti, jestli při placení nebudete nepříjemně překvapeni cenou za svezení. Tyhle pochybnosti může odstranit taxametr v mobilu. Jedná se o aplikaci pro chytré mobilní telefony pod názvem TAXIcheck, který s podporou společnosti Nokia vyvinula společnost Et Netera.

„Nejedná se o nijak unikátní aplikaci nebo novinku, prvotní impuls byl daný nepříjemnou praktickou zkušeností. Systém vznikl hlavně kvůli nekonečnému okrádání zákazníků v pražských taxících. Princip je stejný jako u jiných systémů, které měří ujetou trasu. Informace z GPS se zaznamená do databáze, z níž se dají později jednoduše zobrazit. Předností této aplikace je to, že počítá ujeté kilometry úplně stejně jako v taxametr v autě,“ řekl AutoRevue.cz technický ředitel společnosti Et Netera Pavel Pola.

Pasažér před nástupem do taxi spustí aplikaci TAXIcheck a zadá do ní jízdní tarif konkrétní taxislužby, nástupní sazbu, sazbu za ujetý kilometr a minimální sazbu za čekání. „Program mu pak pomocí satelitní navigace bude během jízdy počítat, kolik má za jízdu přibližně zaplatit. Umí přitom vzít v úvahu dokonce i dobu provozního čekání nebo průjezdy tunely. Smyslem aplikace však není hlídat nesrovnalosti v řádu desetikorun, ale spíše si ověřit, zda si taxikář neúčtuje jízdné lišící se o desítky procent," pokračuje Pola.

Klepněte pro větší obrázek

„Při testování, když kolegové jezdili s TAXIcheckem po Praze a předstírali, že jsou cizinci, měli jsme stoprocentní úspěšnost. Taxikář je pokaždé o něco okradl. Když ovšem uviděl, že dělají něco podezřelého s mobilem, vymluvil se na poruchu taxametru a nabízel slevu. I tohle ale byla určitá satisfakce, protože si nanepočítal plnou částku, kterou by jinak požadoval,“ upozornil ředitel.

Když vůz taxislužby dojede k cíli, nastane pro zákazníka rozhodující okamžik celého procesu - placení. „Vždycky bude záležte, jak se zachová taxikář. Pokud by se údaje z obou taxametrů výrazně lišily, musí mít pasažer pro pozdější reklamaci na magistrátu stvrzenku se všemi podrobnostmi o cestě. Z telefonu si pak jednoduše stáhne do počítače log trasy, kde je přesně vidět, kudy vedla, zda byla optimální a jestli byla naúčtovaná částka správná,“ vvsvětlil Pola.

Aplikace TAXIcheck je nyní volně ke stažení zcela zdarma na OVI Obchodu  pro chytré telefony Nokia se systémem Symbian a na Android Market také pro telefony se systémem Android.

Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 119 300 km
Cena: 130 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 230 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 67 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků