Pomáhat a chránit. Pomáhat? Leda do hrobu

Kovbojské praktiky policistů, kteří si myslí, že jejich poslání spočívá v napodobování akcí německých fízlů tureckého původu, kritizuji dlouhodobě. Od doby, kdy jsem na tento nešvar upozorňoval prve, se i u nás tato praxe bohužel stala něčím běžným a - čemuž se velice divím - široce schvalovaným. Vždyť co kdyby ten kdo prchal byl masový vrah, toho přece nemůžeme nechat ujet! Je to pozoruhodný, ale nesmylný argument - nikdo přece nevolá po tom, aby policie někoho zcela nechala být. Přeji si jen, aby ujíždějící řidiče nenaháněla sólo, ale využila své možné organizovanosti a potenciálně či fakticky nebezpečné řidiče zastavila tak, aby tím nikdo nebyl ohrožen. V současnosti se děje pravý opak, těmito akcemi jsme ohrožováni my všichni - místo jednoho řidiče, který kolikrát ani neporušuje žádný předpis, se okolo nás najednou riskantně prohánějí hned dva.

Pochybovat o tom, že to je nebezpečné a rozhodně nebezpečnější než jakýkoli jiný přístup, nemůže po posledních událostech snad nikdo. Policie sama dokola dokazuje, jak nebezpeční jsou nejen řidiči, které takto nesmyslně nahání, ale i sami policisté. Zatímco v případech jako byl ten mnou naposledy popisovaný je přispění policie pro mnohé sporné (řidič co ujížděl přece naboural sám, navíc to byl pirát - když zemřel, tak zemřel, jeho chyba, to dá rozum), událost včerejší noci snad nenechá nikoho na pochybách, že je to především sama policie, která je v těchto případech zdrojem nebezpečí.

Jak informoval server iDnes, policisté dnes v noci právě při takovém pronásledování v Krnově na přechodu usmrtili jednoho chodce a druhého vážně zranili. Šlo o mladý pár, třiadvacetiletá žena střet s policejním autem nepřežila, třicetiletý muž leží s vážnými zraněními v nemocnici.

V tomto případě tak nesmyslnou policejní akci odnesli lidé, kteří s ní neměli absolutně nic společného, chtěli jen přejít silnici po přechodu. Vzhledem k charakteru zranění oběti nehody předpokládám, že policisté jeli rychlostí vysoce překračující jakoukoli rychlost, která by byla v místech, kde mohou přecházet chodci, ospravedlnitelná za libovolných okolností. Jako by snad policejní maják měnil fyzikální zákony... Absurditu celé akce podtrhuje to, že řidič ujíždějícího vozu byl posléze zastaven jinou hlídkou. Tou mohl být zastaven i bez zbytečného pronásledování, které si tentokrát vybralo další velmi krutou daň. Pokud někomu pomohlo, tak leda mladé ženě do hrobu.

Již minule jsem se ptal „Stálo to opravdu za to? Nebude už příště konečně lepší to prostě nechat být, nebo zvolit poněkud inteligentnější prostředky než hon? Nebo kolik lidí ještě bude muset za podobných okolností zemřít, aby někdo takové divoké policejní akce jednoduše zakázal?”

Žádnou lepší otázku nemám ani tentokrát... Kolik mrtvých bude dost, kolik? Kolik dalších podobných článků budu muset zarmouceně psát, aby někdo vzal rozum do hrsti a učinil těmto dětinským praktikám přítrž? Nad celou věcí mohli se odpovědní lidé mohli zamyslet již dávno, každému rozumnému člověku je od začátku jasné, že takové honičky nikomu nepomáhají a znamenají jen zbytečné riziko. Takoví lidé ale zřejmě u policie nepracují. Kdyby pracovali, mohla mezi námi ještě být pěkná řádka lidí...

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků