Politici slíbili, že se pokusí najít peníze na motocyklovou GP

První krok k záchraně Velké ceny silničních motocyklů na Masarykově okruhu v roce 2012 se zřejmě podařil. Přímo na závodišti o její udržení jednalo vedení společnosti Automotodrom Brno s poslanci zvolenými za Jihomoravský kraj. Politici ze schůzky odjížděli ve shodě a s „domácím úkolem“ projednat s kolegy ve vládě a v politických stranách možnost financování závodu mistrovství světa.

Podle majoritního akcionáře Masarykova okruhu Karla Abrahama st. je konkrétním výsledkem brněnského jednání další setkání, které by se mělo za tři týdny uskutečnit zřejmě na půdě parlamentu. Při něm by se již měla projednávat konkrétní opatření.

„Jsem docela spokojený. Poslanci si vyslechli naše názory a slíbili, že se pokusí ve svých resortech a funkcích problém vyřešit a do příštího setkání vypracovat určitý projekt financování. Z přístupu politiků jsem pochopil, že existuje vůle a naděje Grand Prix České republiky zachovat. Pokud však tato iniciativa selže, mistrovství světa v Brně skončí,“ řekl AutoRevue.cz Abraham.

Bude se hledat systémové řešení

Brněnský závod patří poslední roky mezi nejnavštěvovanější a nejlépe hodnocené podniky seriálu, ale pokud by jednou vypadl z kalendáře, cesta zpátky by byla velice složitá. „Tenhle závod je největší akcí v rámci turistického ruchu na jižní Moravě. Je potřeba najít systémové řešení,“ řekl agentuře Mediafax poslanec Jan Husák.

„Grand Prix má dopad na podnikatele v celém kraji. Budeme hledat cesty u různých ministerstev a subjektů a v krátkém čase se pokusíme najít možnost, jak poplatek uhradit,“ doplnil jeho kolega František Sivera.

Klepněte pro větší obrázek
Ředitelka brněnského okruhu Ivana Ulmanová s jihomoravskými poslanci
Foto Automotodrom Brno

Motoristický svátek s šedesátiletou tradicí a s návštěvami přes dvě stě tisíc diváků se ocitl ve vážném ohrožení po té, co společnost Dorna navýšila výši zalistovacího poplatku. Se ztrátou hospodařící Automotodrom Brno požádal před několika týdny českou vládu o zaplacení 70 milionů korun na konto promotéra šampionátu, ale kabinet prosbu ústy ministra financí Miroslava Kalouska zamítl.

Brno chce závod na dalších pět let

Pořadatelé argumentovali, že ve světě je taková podpora obvyklá, a sdělili, že pokud stát Grand Prix nepodrží, pojede se letos v srpnu na Masarykově okruhu zřejmě naposledy. V důsledku toho se uskutečnilo setkání, které inicioval jihomoravský hejtman Michal Hašek a jež jsme anoncovali v úterý.

„Pokud se nám nepodaří získat dotaci 50 milionů korun, budeme muset sáhnout do našich rezerv a potom vyhlásit likvidaci společnosti. Od září by nebylo na platy našich zaměstnanců,“ uvedla pro ČTK výkonná ředitelka okruhu Ivana Ulmanová s tím, že Automotodrom má s promotérskou společností Dorna uzavřenou smlouvu na mistrovství světa do roku 2013. Brňané by kontrakt rádi prodloužili o dalších pět let.

Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 120 459 km
Cena: 125 000 Kč
Mini One 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 127 642 km
Cena: 75 000 Kč
Mini One 1.397
Rok výroby: 2007
Stav: 146 383 km
Cena: 110 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků