Politici slíbili, že se pokusí najít peníze na motocyklovou GP

První krok k záchraně Velké ceny silničních motocyklů na Masarykově okruhu v roce 2012 se zřejmě podařil. Přímo na závodišti o její udržení jednalo vedení společnosti Automotodrom Brno s poslanci zvolenými za Jihomoravský kraj. Politici ze schůzky odjížděli ve shodě a s „domácím úkolem“ projednat s kolegy ve vládě a v politických stranách možnost financování závodu mistrovství světa.

Podle majoritního akcionáře Masarykova okruhu Karla Abrahama st. je konkrétním výsledkem brněnského jednání další setkání, které by se mělo za tři týdny uskutečnit zřejmě na půdě parlamentu. Při něm by se již měla projednávat konkrétní opatření.

„Jsem docela spokojený. Poslanci si vyslechli naše názory a slíbili, že se pokusí ve svých resortech a funkcích problém vyřešit a do příštího setkání vypracovat určitý projekt financování. Z přístupu politiků jsem pochopil, že existuje vůle a naděje Grand Prix České republiky zachovat. Pokud však tato iniciativa selže, mistrovství světa v Brně skončí,“ řekl AutoRevue.cz Abraham.

Bude se hledat systémové řešení

Brněnský závod patří poslední roky mezi nejnavštěvovanější a nejlépe hodnocené podniky seriálu, ale pokud by jednou vypadl z kalendáře, cesta zpátky by byla velice složitá. „Tenhle závod je největší akcí v rámci turistického ruchu na jižní Moravě. Je potřeba najít systémové řešení,“ řekl agentuře Mediafax poslanec Jan Husák.

„Grand Prix má dopad na podnikatele v celém kraji. Budeme hledat cesty u různých ministerstev a subjektů a v krátkém čase se pokusíme najít možnost, jak poplatek uhradit,“ doplnil jeho kolega František Sivera.

Klepněte pro větší obrázek
Ředitelka brněnského okruhu Ivana Ulmanová s jihomoravskými poslanci
Foto Automotodrom Brno

Motoristický svátek s šedesátiletou tradicí a s návštěvami přes dvě stě tisíc diváků se ocitl ve vážném ohrožení po té, co společnost Dorna navýšila výši zalistovacího poplatku. Se ztrátou hospodařící Automotodrom Brno požádal před několika týdny českou vládu o zaplacení 70 milionů korun na konto promotéra šampionátu, ale kabinet prosbu ústy ministra financí Miroslava Kalouska zamítl.

Brno chce závod na dalších pět let

Pořadatelé argumentovali, že ve světě je taková podpora obvyklá, a sdělili, že pokud stát Grand Prix nepodrží, pojede se letos v srpnu na Masarykově okruhu zřejmě naposledy. V důsledku toho se uskutečnilo setkání, které inicioval jihomoravský hejtman Michal Hašek a jež jsme anoncovali v úterý.

„Pokud se nám nepodaří získat dotaci 50 milionů korun, budeme muset sáhnout do našich rezerv a potom vyhlásit likvidaci společnosti. Od září by nebylo na platy našich zaměstnanců,“ uvedla pro ČTK výkonná ředitelka okruhu Ivana Ulmanová s tím, že Automotodrom má s promotérskou společností Dorna uzavřenou smlouvu na mistrovství světa do roku 2013. Brňané by kontrakt rádi prodloužili o dalších pět let.

Mini Cooper 1.6
Rok výroby: 2012
Stav: 88 195 km
Cena: 349 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 119 300 km
Cena: 130 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 250 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 31 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků