Policisté a strážníci budou mít elektromobily BMW. Majáky ale nedostanou

38 komentářů

Lopaticak
4. dubna • 13:34

Tak co? Majaky jsou nebo nejsou:D Trochu by stalo za to poopravit text;) - pro upreseneni zde: "Tuzemské zastoupení značky BMW připravilo 11 elektromobilů i3 s modrými majáky na střeše"

myscho123
4. dubna • 13:16

Od včera sa ich pár nabíja v INVELTe v Prahe... B-] inak ten maják by sa tam možno dal prichytiť magneticky (s magnetom na strope zvnútra napríklad)..

Pavel F.
5. dubna • 18:59

Tam už je asi riziko poškození stropního čalounění. Tohle jsou auta, která půjdou dále do prodeje.
Pokud si koupí vlastní, tak si střechu budou klidně moct provrtat, kde budou chtít.

runner42
4. dubna • 7:56

Dobrá antireklamní kampaň.
Pročpak zápůjčka na šest letních měsíců? Protože elektromobil není vhodný pro zimní provoz ani do města a policisté by v něm v zimě při osmihodinové směně totálně zmrzli?

Lopaticak
4. dubna • 13:35

Protoze se ocekava, ze ta auta budou celkem vytizena, tzn. ze po pul roce jsou zrala na vymenu baterek...

Pavel F.
5. dubna • 18:56

To je samozřejmě nesmysl. Viděl jsem servisní menu několika prvních i3 z roku 2014 s najetými 100 tisíc mil a největší pokles u jednoho modelu byl z 19,5 kWh na 19 kWh.
Pokud je baterka zralá na výměnu po půl roce, tak je to defekt (může se stát) a ne běžné opotřebení. A na závadu baterie drží BMW záruku (tuším) 8 let.

Pavel F.
4. dubna • 10:17

No nevím, i3 mám jako city-car, v zimě s ním po městě jezdím a zrovna i3 topí neskutečně (a hned). Jelikož se držím zásady, že elektroauto se nabíjí když stojí (což je dost hodin za den), tak jsem nikdy neměl po městě problém s dojezdem, i když se dojezd na plné nabití snížil z 200-220 na 130-150.

runner42
4. dubna • 12:40

Takže jestli to správně chápu, i3 v zimě by za směnu ujela 130 km a k tomu ještě 8 hodin "neskutečně" topit?

Pavel F.
5. dubna • 16:21

Jo, to i3 dá s plným topením (bez předehřevu). A když si koupí koblihy a kafe a půjdou je sníst k rychlonabíječce, tak během 30 minut mají nabito pro další směnu.
Ale řekl bych, že tento scénář (neustálé hlídkování po dobu 8 hodin) tyto i3 absolvovat nebudou.

d
4. dubna • 12:33

Snizeni dojezdu myslis v zime protoze topis, atp., nebo to myslis celkove za ten cas co vlastnis to auto?

Pavel F.
5. dubna • 16:14

Dojezd se ti sníží kvůli topení. I když to má tepelné čerpadlo, tak ve velkých mrazech to má ještě k dispozici přímotopy a ač to topí hned a opravdu hodně, tak daní je samozřejmě (zvláště když děláte přes den mnoho jízd a interiér znovu a znovu vyhříváte) výrazný nárůst spotřeby elektřiny. Předejít se tomu dá zapojením nabíječky (ne vždy ale parkujete tam, kde můžete nabíjet) a nechat si interiér (a baterku) před jízdou předehřát. Pak spotřeba na topení klesne, protože jen udržujete teplotu interiéru.

mpolan
4. dubna • 8:17

Třeba proto, že na zimu ještě nebyla hotová legislativa? Fakt... jsi umělec.

Lopaticak
4. dubna • 13:38

A na jaro uz legislativa existuje? A co leto, nebude problem tam?:)

runner42
4. dubna • 12:36

Jaká legislativa nebyla hotová?

puk123
4. dubna • 10:22

Navzdrory legislativě má rok stále měsíců 12 a střídají se u nás roční období.

Kuk Vykuk
4. dubna • 3:40

Víte jak poznáte, že jste na český autowebu? Když tam píšou naprostý bláboly, nebo si rovnou sami odporujou. :-D:-D:-DNadpis
Policisté a strážníci budou mít elektromobily BMW. Majáky ale nedostanou1. odstavec
Tuzemské zastoupení značky BMW připravilo 11 elektromobilů i3 s modrými majáky na střeše.

Zelí
3. dubna • 19:10

Doufám, že toto taky koupili z fondu na zábranu škod, který platíme ve zdraženém zákonném pojištění.

komik
3. dubna • 19:34

Ja jsem vydedukoval, ze zapujcka na 6mes je reklamni tah bmw protoze nyni ma statni sprava porizivat kazde 4. auto elektro nebo hybrid, tak si cheji zahackovat... auta pak pujdou asi do prodeje a proto nechteji nechat vrtat do strechy. Jinak by to asi resitelny bylo ale na testovani to nema smysl...

Pavel F.
3. dubna • 20:24

Souhlasím s Vámi, je to reklamní akce. A ani to nebudou mít 6 měsíců, protože 6 tisíc km najedete cobydup. Jelikož mají elektřinu od ČEZu zdarma v rámci zápůjčky, tak do 3 měsíců je budou vracet.

šofér
3. dubna • 17:14

mohli to přilepit oboustrannou lepicí páskou, a aby to nežralo, tak místo LED žárovek použít petrolejky nebo svíčky :)

Jig
3. dubna • 18:57

Případně předběžec se zápálenou loučí, aby to neplašilo koně :)

Jakub
3. dubna • 16:47

Takže ty modré majáky na střeše mít nebudou? Nebo, protože se do střechy nesmí vrtat, dostanou speciální modré magnetické majáky, které je možné umístit bez vrtání a protože magnet na karbonové střeše nedrží, tak pak je mít nebudou? Nebo jak to teda s těma modrýma majákama? :-D

puk123
4. dubna • 10:25

Je tam psáno, že budou plnit logistické úkoly. Přeloženo: Budou jimi jezdit příslušníci na oběd a pro svačinu.

tydýt
4. dubna • 13:02

jj taky to bylo první co mě napadlo, že tím budou vozit kafe a koblihy

Pavel F.
5. dubna • 16:17

Tak kafe a koblihy si vozili i předtím, akorát teďka to mají zadarmo (nabíjení na ČEZu mají k tomu zdarma), takže jízdy pro kafe a koblihy se jim nebudou odečítat z měsíčních limitů nájezdů normálních policejních aut. Takže těch 6000 km najedou během dvou měsíců... :-D

Pavel F.
3. dubna • 20:26

Odpověděl jste si sám. Vzhledem k tomu, že mohou ujet max. 6 tisíc km, tak za pár měsíců je všechna uvidíte stát skladem u dealerů BMW. Vrtat do střechy tímpádem nebudou (kdo by to pak koupil) a magnet na střeše nedrží.

psenda
4. dubna • 10:25

tak urcite by sel dat druhy jako protipol zevnitr... jen chtit.

Pavel F.
5. dubna • 16:08

Určitě šel. Ale je tam riziko poškození vrchního čalounění. A vzhledem k tomu, že auta jsou dále určena k prodeji (mají limit nájezdu 6000 km), tak proč riskovat znehodnocení prodejní ceny.

puk123
4. dubna • 10:28

A baterka majáku by měla vlastní nabíječku.

Peter
3. dubna • 18:06

To se tady nedovíš. Redaktor něco odněkud opsal, ani si to nepřečetl . Další čárka, odpovědi na dotazy se neposkytují.

Kuk Vykuk
4. dubna • 3:33

To není redaktor, to je jen vopisovač, redaktoři už dávno neexistujou ;-):-D

bzzz
3. dubna • 16:42

Karbonova strecha? Inzenyri se podivali na spotrebu majaku, pak na kapacitu akumulatoru (tudiz teoreticky dojezd) a meli jasno ;-)PS zahradky/pricniky se na strechy montuji provrtanim skrznaskr? ;-)

stealth01
4. dubna • 19:08

Na M3 je taky karbonova střecha a jsou tam připravené "kulisy" na vyvrtani otvorů. V čem muze byt problém u i3?

Pavel F.
5. dubna • 16:05

Problém je v tom, že u i3 připravené "kulisy" na vyvrtání otvorů nejsou. Prostě se s tím nepočítá, stejně jako např. s tažnou koulí.

Pavel F.
3. dubna • 20:21

Pokud se na střechu i3 podíváte pořádně, tak střecha nemá ani úchytové otvory, jako mají auta obvykle na střeše (pokud nemají příčníky) a vzhledem k bezrámovým oknům se nedají použít ani příčníky, co se chytají za rám střechy.
U tohoto city-car se jednoduše se střešním nosičem nepočítá, stejně jako s koulí...

Kuk Vykuk
4. dubna • 3:31

A co s prísafkou? ;-)

Pavel F.
4. dubna • 10:12

Jo. A budou kupovat nové majáky každý týden, ne? :-D

Kuk Vykuk
9. dubna • 15:38

Proč by ne, určitě jim na to rád přispěješ. Stejně si to vezmou z tvejch daní :-P

Doporučujeme

Články odjinud