Policie rozbila gang zlodějů aut. Pachatele čeká soud v SRN

Čtyřistaprocentní nárůst krádeží automobilů v Německu za loňský je právem spojovaný s českými zlodějskými gangy. Jednu významnou organizovanou skupinu se ale v minulých týdnech podařilo policistům zneškodnit. Její členové kradli v Německu a v Česku luxusní nová auta přímo z autosalónů, ale i ojeté vozy. Legalizovali je s pomocí falešných dokladů a dále prodávali. Tím gang způsobil škodu téměř sto milionů korun.

„Je to zřejmě jeden z největších úspěchů, jaký se nám za poslední roky na tomto poli podařil. Tato skupina páchala největší škody, zejména proto, že mezi nimi byl člověk, který je považovaný za absolutní jedničku v oblasti předělávání elektroniky ve vozech. Byly upravené tak profesionálním způsobem, že pro běžnou policejní kontrolu bylo těžko odhalitelné, že se jedná o odcizené auto,“ řekl AutoRevue.cz Aleš Haisl, zástupce vedoucího vyšetřovacího týmu pod krycím názvem Lux.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Značky, které byly cílem gangu: BMW, Audi, Porsche a Mercedes

Celkem bylo obviněno dvanáct lidí. Šestici organizátorů ve věku 31 až 43 let, z nichž je pět Čechů a jeden je Litevec, policie zatkla po dvouletého úsilí 24. května na základě eurozatykače vydaného německým soudem. Šest dalších podezřelých zadržela ještě předtím. „Před dvěma roky začaly na tomto případu společně spolupracovat složky české a německé policie. V Německu se začala ztrácet auta, u nás se zase objevovala. Dávala se dohromady řada poznatků a informací až se nám k těmto lidem podařilo proniknout,“ pokračoval policista.

Činnost gangu probíhala mimo Německo zejména v Ústeckém a Moravskoslezském kraji, kde měli podezřelí zázemí a kde měnili identitu odcizených vozidel. Auta pak putovala hlavně do zemí bývalého SSSR, ale podvodně přihlašována byla i do českého registru a uváděna do oběhu v ČR. Skupina je údajně zodpovědná za 42 případů krádeží vozidel, ovšem v následujícím období se bude prověřovat velké množství dalších automobilů. Nejčastěji se ztrácely značky Mercedes, Audi, BMW a Porsche.

„Většina podezřelých bude vydána k trestnímu stíhání v Německu, i když se jedná o občany České republiky. Upřímně jsem rád, že budou souzeni tam, protože Němci mají úplně jiné trestí sazby než u nás. Většina pachatelů měla v minulosti kontakty s majetkovou trestnou činností, někteří však byli úplně čistí jako například již zmíňovaný specialista na předělávání elektroniky. Byl to úplně bezúhonný člověk, ale v Německu je  momentálně podezřelý z několika sérií trestných činů organizovaného charakteru. Za každou z těch sérií se přitom dává deset let, takže se může dočkat velice dlouhého trestu,“ dodal Haisl.

Audi A6 2.967
Rok výroby: 2011
Stav: 173 701 km
Cena: 360 000 Kč
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2009
Stav: 167 576 km
Cena: 285 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2013
Stav: 157 711 km
Cena: 380 000 Kč
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 10 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků