Policie rozbila gang zlodějů aut. Pachatele čeká soud v SRN

Čtyřistaprocentní nárůst krádeží automobilů v Německu za loňský je právem spojovaný s českými zlodějskými gangy. Jednu významnou organizovanou skupinu se ale v minulých týdnech podařilo policistům zneškodnit. Její členové kradli v Německu a v Česku luxusní nová auta přímo z autosalónů, ale i ojeté vozy. Legalizovali je s pomocí falešných dokladů a dále prodávali. Tím gang způsobil škodu téměř sto milionů korun.

„Je to zřejmě jeden z největších úspěchů, jaký se nám za poslední roky na tomto poli podařil. Tato skupina páchala největší škody, zejména proto, že mezi nimi byl člověk, který je považovaný za absolutní jedničku v oblasti předělávání elektroniky ve vozech. Byly upravené tak profesionálním způsobem, že pro běžnou policejní kontrolu bylo těžko odhalitelné, že se jedná o odcizené auto,“ řekl AutoRevue.cz Aleš Haisl, zástupce vedoucího vyšetřovacího týmu pod krycím názvem Lux.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Značky, které byly cílem gangu: BMW, Audi, Porsche a Mercedes

Celkem bylo obviněno dvanáct lidí. Šestici organizátorů ve věku 31 až 43 let, z nichž je pět Čechů a jeden je Litevec, policie zatkla po dvouletého úsilí 24. května na základě eurozatykače vydaného německým soudem. Šest dalších podezřelých zadržela ještě předtím. „Před dvěma roky začaly na tomto případu společně spolupracovat složky české a německé policie. V Německu se začala ztrácet auta, u nás se zase objevovala. Dávala se dohromady řada poznatků a informací až se nám k těmto lidem podařilo proniknout,“ pokračoval policista.

Činnost gangu probíhala mimo Německo zejména v Ústeckém a Moravskoslezském kraji, kde měli podezřelí zázemí a kde měnili identitu odcizených vozidel. Auta pak putovala hlavně do zemí bývalého SSSR, ale podvodně přihlašována byla i do českého registru a uváděna do oběhu v ČR. Skupina je údajně zodpovědná za 42 případů krádeží vozidel, ovšem v následujícím období se bude prověřovat velké množství dalších automobilů. Nejčastěji se ztrácely značky Mercedes, Audi, BMW a Porsche.

„Většina podezřelých bude vydána k trestnímu stíhání v Německu, i když se jedná o občany České republiky. Upřímně jsem rád, že budou souzeni tam, protože Němci mají úplně jiné trestí sazby než u nás. Většina pachatelů měla v minulosti kontakty s majetkovou trestnou činností, někteří však byli úplně čistí jako například již zmíňovaný specialista na předělávání elektroniky. Byl to úplně bezúhonný člověk, ale v Německu je  momentálně podezřelý z několika sérií trestných činů organizovaného charakteru. Za každou z těch sérií se přitom dává deset let, takže se může dočkat velice dlouhého trestu,“ dodal Haisl.

BMW Řada 3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 200 510 km
Cena: 180 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 285 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 240 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

dnes | Radek Pecák | 4 příspěvky
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků