Policie poprvé použila v akci zastavovací pásy. Moc úspěšná nebyla

Začátkem února se policie pochlubila nákupem nových zastavovacích pásů. Dohromady bylo pořízeno 240 kusů za cenu 2,3 milionu korun. Aktuálně policie ukázala video z honičky, ve které použila tuto novinku vůbec poprvé v akci, a to hned dvakrát, protože napoprvé nezafungovala tak, jak měla. Pronásledování ukradené Octavie se ale nakonec změnilo tak trochu v „kovbojku“.

Bezpečnost | Video | Život řidiče

Fotogalerie: Policie předvedla nové zastavovací pásy

Téměř celou akci najdete níže na videu, první video ukazuje pouze zkrácenou verzi. Policejní hlídka zastavila v pražské Krči černou Octavii Combi, která byla kradená a řidič byl pod vlivem drog. Když ho chtěli policisté legitimovat, rozhodl se ujet, přičemž policisté auto začali pronásledovat.

Policie sice hodnotí tento zásah jako „perfektní spolupráci“, ale z videa je dobře patrné, že to zas taková idylka nebyla. Než se vůz podařilo zastavit, projel řidič z Krče, přes Lhoteckou (shodou okolností tak jel přímo kolem policejní akademie), Braník, Smíchov a konečnou mu vystavila až ulice Plzeňská. Dohromady 15 km po Praze.

Bezpečnost | Život řidiče | Škoda | Škoda Superb

Dálniční policie převzala 7 nových Superbů. Passaty ze silnic ale nezmizí

Důvodem poměrně dlouhé projížďky byl fakt, že zafungoval až poslední z řady zátarasů. Jak se tak člověk dívá na video, je skoro zázrak, že se vše obešlo bez vážnější nehody. Dvakrát totiž policie připravila zátaras tak šikovně, že ukradená Octavia vyjela do protisměru. Obzvlášť nebezpečné to bylo na křižovatce ulic Modřanská a Údolní. 

Tam totiž policie zastavila dopravu ve směru do centra až za křižovatkou. Dalo se očekávat, že se řidič poslušně nezařadí do kolony (mimochodem opět osvědčená metoda udělat špunt z ostatních řidičů) a vjede do protisměru. Logika věci tedy velí zastavit dopravu i v protisměru, což se ale zjevně nestalo. A tak přímo v důsledku práce policie došlo k tomu, že kradené auto jelo v protisměru proti ostatním řidičům.

Zajímavosti | Bezpečnost | Škoda | Sportovní auta | Škoda Octavia

Belgická policie si pořídila Škodu Octavia RS v provedení Big Brother

První ostrá akce zastavovacích pásů nám ukázala, že zastavovací pásy samy o sobě těžko něco zlepší. Pokud policisté nebudou při akci trochu myslet (například nebudou blokovat na čtyřproudé silnici pouze jednu polovinu nebo nebudou házet pásy tak, že se jim auto vyhne) a postupovat s rozvahou, pak jsou jakékoliv další investice zbytečné. Neříkám, že to je snadné, ale opravdu se mi nelíbí situace, kdy policie přímo svým chováním vyžene auto do protisměru, který nijak nezajistí. 

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků