Policie měří hloubku dezénu „mozkovým myšlením“

Jak policie zjišťuje, zda pneumatiky na kontrolovaných vozidlech mají zákonem předepsanou hloubku dezénu 1,6 mm? Pokud si myslíte, že schváleným a ověřeným měřidlem, mýlíte se. Stačí jí k tomu zrak a hmat. Upozornila na to Česká televize.

Pan Adamec dostal při silniční kontrole v Holešově pokutu 500 Kč za sjeté pneumatiky. Pokutu odmítl zaplatit, protože policisté nepoužili ke kontrole hloubky dezénu žádné měřidlo, natož ověřené. Ve správním řízení pak úřad stanovil pokutu na 1500 Kč, pan Adamec se ale odvolal a nakonec dosáhl zrušení trestu. 

Bezpečnost | Život řidiče | Byznys

Mlží šéf dopravní policie úmyslně, nebo z nevědomosti? [Komentář]

„Když jsem přes to přejel prstem a podíval jsem se na to zrakem, tak jsem zjistil, že těch 1,6 tam není. Tím pádem jsem mozkovým myšlením zjistil, že ta hranice tam není. To je ten selský rozum,“ cituje Česká televize výpověď policisty, který kontrolu prováděl. 

Život řidiče | Technika | Pneumatiky

Jak má policie kontrolovat pneu? Podle indikátorů a následně měřidlem

Jako daňoví poplatníci rádi vidíme, že policie se odklání od zbytečných výdajů za represivní techniku a raději uplatňuje vyvinuté smyslové schopnosti svých příslušníků. Budeme se zájmem sledovat, kdy se „mozkové myšlení“ začne používat také při kontrolách dodržování rychlostních limitů, vážení kamionů nebo měření hladiny alkoholu. 

Ford Focus 0
Rok výroby: 2009
Stav: 151 924 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků