Policie ještě nevypátrala vůz, který projel železničním tunelem

Řidiči automobilů o sobě nechávají poslední dobou slyšet snad až příliš. Jízda v protisměru na rychlostních komunikacích se zřejmě brzy stane realitou, novinkou je ale projetí železničního tunelu. To tady zřejmě ještě nebylo. Ovšem na desky s tímto docela šokujícím případem, který patří spíš do arsenálu tvůrců dobrodružných filmů než do reálného života, už pomalu začíná usedat prach. Policie totiž za deset dní od tohoto riskantního kousku nezná řidiče, ani nenalezla automobil, i když ho zachytily bezpečnostní kamery Správy železniční dopravní cesty.

Řidič červené felicie combi projel v neděli 29. května před 20.00 tunelem Březno-Droužkovice u Chomutova. Jedná se při tom o nejdelší tunelové spojení v Česku o délce 1758 metrů. Policie zatím nemá kromě kamerového záznamu, z nějž však není možné rozeznat registrační značku, žádnou podstatnější stopu. A tak se lze zatím jen domnívat, že mohlo jít o někoho, kdo znal dobře jízdní řád a věděl, že tunelem zhruba půlhodinu neprojede žádný vlak.

„Po autě a řidiči od nahlášení případu intenzivně pátráme, ale zatím bez úspěchu,“ řekla AutoRevue.cz chomutovská policejní mluvčí Marie Pivková. Podle ní se podobný případ na Chomutovsku ještě nestal. „Jsem tady už nějaký pátek, ale že by se nám někdo projížděl tunelem nebo po kolejišti, si nepamatuji,“ kroutila hlavou policistka. Pokud by její kolegové hazardujícího řidiče dopadli a usvědčili, hrozil by mu za obecné ohrožení trest od tří až osmi let vězení.

Mohlo jít o adrenalin?

Kromě nepolapeného dobrodruha schází i motiv riskantní jízdy. „V novinách se psalo o hypotéze, že si někdo mohl zkracovat cestu do Března. Těžko spekulovat o nějakém důvodu. Mohlo jít i o sázku, vždyť třeba dnešní mládež se vyžívá v adrenalinových akcích. Někteří jedinci přímo vyhledávají nebezpečí, čímž nechci říct, že muselo jít zrovna o tuto věkovou skupinu,“ dodala Pivková.

Felicie projela tunelem, který je v provozu od roku 2007, jedním párem kol po štěrku a koncích pražců, druhým po betonovém chodníčku pro obsluhu tunelu. Speciální bezpečnostní zařízení, které projíždějící vozidlo zaznamenalo, prý zatím fungovalo ve zkušebním provozu. Podle Českých drah nebyl pro hlídací systém oficiálně schválený provozní řád a k jeho užívání nebyl ani vyškolený personál.

 

Doporučujeme

Články odjinud