Policie a radary: Fotí a schovává si všechny. I ty, kteří nic neudělali

Policie fotí na radary všechna okolo jedoucí auta. Snímky registračních značek spolu s fotografií osob ve vozidle, časem a místem pořízení snímku si uchovává až rok.

Policie snímá z kamery připevněné k radarům všechna auta, tedy i těch řidičů, kteří se žádného přestupku nedopustili. Policie tomu říká „Systém automatické kontroly vozidel“ a naostro funguje prozatím ve třech krajích, upozorňují stránky hlídacípes.org. Systém je prý v provozu na území Prahy, v Ústeckém kraji a v Ostravě.

Život řidiče | Názory

Trestné body, o nichž řidič neví, prý neplatí. Nevěřte tomu, věc se má jinak

Policie fotí na radary všechna okolo jedoucí auta a snímky registračních značek spolu s fotografií osob ve vozidle, časem a místem pořízení snímku si uchovává v některých případech i jeden rok. Policie se odkazuje na vyšší zájem, tedy na ochranu před terorismem a hledání odcizených vozidel.

Podle ministerstva vnitra se v roce 2014 pohybovala objasněnost krádeží dvoustopých motorových vozidel na 19 %. Pozor, objasněnost není to samé co nalezení odcizeného vozidla.

Bezpečnost | Zajímavosti | Život řidiče | Krimi

Nebojte se správního řízení, můžete si tím zachránit body i řidičák

„S ohledem na charakter úkolů Policie České republiky a možné využití pořízených záznamů pro jejich plnění jsou tímto systémem zaznamenány a po určitou dobu uchovávány i údaje o registračních značkách, u nichž v době zaznamenání nemusí být ještě známa konkrétní souvislost s úkoly tohoto bezpečnostního sboru,“ uvedl k tomu mluvčí policejního prezidia Jiří Vokuš.

Stránky hlídacípes.org zjistily, že fotografie se v Praze uchovávají dva měsíce, v Ostravě tři měsíce a v Ústeckém kraji půl roku. Pokud jde o osobní údaje, ty se v Praze a Ostravě uchovávají půl roku, v Ústeckém kraji pak rok. Data sbírají jak stacionární radary, tak kamery úsekového měření či radary a kamery zabudované v policejních vozech.

Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 120 097 km
Cena: 125 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 220 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků