Polaris Sportsman WV850: bezvzduchové pneumatiky opět na scéně

12 komentářů

Zelí
19. listopadu • 15:24

Bezvzduchové pneumatiky se řeší už minimálně padesát let. Extrémně se o to zajímá armáda a ta do toho narvala neskutečné prachy. Tolik kdyby se narvalo do solárů tak zeměkoule svítí jak slunce. Je to stejné jak s elektrokárama a globálním oteplováním ........, v každé nové generaci konstruktérů se vzedme vlna nadšení, vytvoří se granty čili balíky peněz, hoši to prošustrují, vzniknou nám noví docenti a profesoři, zjistí se, že je to na nic a s tím to skončí. Až do další generace koksů dle hesla vstanou noví bojovníci a cyklus se opakuje. Stále jenom nekonkurenceschopné kousky.

mina
18. listopadu • 16:24

Stále to neřeší problém když takovéto vozítko najede na vodíkovou minu, nikdo ho nenajde.

Petr
18. listopadu • 14:10

Držím jim palce. S prosazením to nebudou mít jednoduché. Stojí proti nim obrovská gumárenská loby. Je to podobné jako s břidlicovým plynem. Nejednou se objevilo tolik ekologických iniciativ protestujících proto těžbě jako nikdy a hádejte kam vedou nitky jejich financování... Rusáci, největší vývozci zemního plynu. To je to co opravdu nechtějí, aby státy měli vlastní plyn násobně levněji.

cabman
18. listopadu • 19:48

Což je pochopitelně nesmysl- tato kola NEjsou věčná a gumový povrh se opotřebí stejně jako u běžných.

Petr
18. listopadu • 21:56

Technologicky je to sandný problém k vyřešení jak sundat plášť a zachovat kolo.
Také naznám náklady na celé kolo, možná, že budou levnější než na standardní gumu.

xxx
19. listopadu • 12:21

Už z principu těžko mohou být náklady nižší. U běžné pneumatiky se vyrobí jen plášť, nemusí být sám o sobě nosný, protože je uvnitř vzduch pod tlakem. U této "nepneumatiky" je nutné vyrobit i nosnou konstrukci uvnitř, která bude celá krytá pláštěm (na videu je pochopitelně jen prezentace se záměrně odkrytou konstrukcí, v reálném provozu jsou otvory překryté, aby se tam nedostávaly kameny, bahno apod.). Výroby takové konstrukce není jednoduchá, navíc je to novinka, jediný výrobce...
To bude hodně drahá sranda. Pro běžnou silniční dopravu to stejně nemá nijak zásadní efekt. Má to smysl jen v místech, kde hrozí výrazně vyšší riziko proražení pneumatiky (náročný terén, rizikové silnice), případně kde je opravdu důležité, aby auto dojelo (v civilizovaném světě třeba sanitky, hasiči apod.). Jinak i nadále naprosto postačují běžné pneumatiky.Mimochodem - kolikrát se vám v posledních letech na silnici stalo, že jste měli prázdnou pneumatiku? Zdůrazňuju na silnici. Mně se to za dvacet let, co jezdím (a cca 500 tis. km - nemám vysoký roční nájezd) stalo celkem dvakrát. Poprvé, když jsem měl ještě mokrý řidičák a svou první Škodu 120, kdy jsem blbě zaparkoval na obrubníku a ráno jsem měl prázdné kolo. Stačilo nafouknout. Podruhé to bylo letos, kdy jsem při přezouvání na zimu zjistil, že mám jedno uskladněné výrazně méně nahuštěné než ostatní (mělo tlak 1,5 oproti 2,3 u ostatních). Našel jsem tam zaražený hřebík, ale v klidu jsem dofoukl, zjistil jsem, že to téměř neuchází a dojel jsem si na tom kole do servisu. Oprava za stovku na pět minut. To mi přijde jako slušné skóre - nemám důvod hledat nějaké dražší, konstrukčně náročnější pneumatiky.

Jozef Kostelansky
18. listopadu • 11:39

3 veci sa mi na tomto systéme nezdajú - aj keď možno je to už vyriešené.
1. Výmena opotrebovaného plášťa. Podľa informácií z minulosti som to chápal tak, že sa bude meniť celé koleso. Pochybujem, že v takomto prípade by celé koleso bolo lacnejšie ako klasický plášť
2. Jazda v bahne. V bahne sa do tých otvorov musia dostať "tony" blata, čím sa hmotnosť každého kolesa násobne zväčší. Aký to bude mať vplyv na jazdu v takomto teréne, ťažko posúdiť. Ale po výjazde na asfaltku bude blato lietať z dôvodu odstredivej sily v kolesách všade naokolo. A dôkladné očistenie (hlavne zaschnutého blata) bude poriadna fuška.
3. Ak sa do otvorov dostanú vhodne veľké (a ostré) kamene, tak samé nevypadnú. Keď budú lamely pri jazde narážať do hrán kameňov, neviem-neviem aká bude ich životnosť.Viem si však predstaviť použitie použitie týchto kolies v špecifických podmienkach, kde je veľké riziko prepichnutia pneumatík - napr. v kamenistom prostredí či na púšti.

Petr
18. listopadu • 14:07

Opravdu se musíte takto ptát? Opravdu neumíte ani zagooglovat na zakryté modely těchto typů kol?

Lukin
19. listopadu • 0:38

Napsal zajímavé postřehy, taky by mě to zajímalo. ;-)

Jozef Kostelansky
18. listopadu • 16:17

Nie, neumím. A preto se ptám :-D

Petr
18. listopadu • 16:33

Nevšiml jsem si, že jste někde položil otázku.

Lukin
19. listopadu • 0:37

Slovíčkaření :-/

Doporučujeme

Články odjinud