Polaris: bezvzduchové pneumatiky v prodeji již příští rok

Americká společnost Polaris tvrdí, že pneumatiky bez vzduchové náplně zavede do provozu již v příštím roce.

Defekty pneumatik dnes řidiče netrápí zdaleka tolik jako v minulosti, zvláště pak v provozu po běžných silnicích se zpevněným povrchem. Přesto jde o nepříjemnost, která vede chytré hlavy k úvahám o nových konstrukcích, jež by defekty pneumatik omezily, případně zcela eliminovaly. A nápadů je celá řada, připomeňme třeba samodofukovací pneu Goodyear nebo bezvzduchové pneumatiky Michelin Tweel (s podobnou konstrukcí pracuje od loňska také Bridgestone).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Polaris Non-Pneumatic Tire není ničím nevídaným, ale prodávat se má již za rok

Pneumatiky bez vzduchové náplně se již uplatňují v některých úzkoprofilových odvětvích a až čas ukáže, zda se prosadí také mezi běžnými automobily. Zatím se však nic podobného neprodává, ovšem je možné, že se v prodejích bezvzduchou pneumatiky objeví již brzy. Americký výrobce terénních vozidel pro armádu Polaris totiž tvrdí, že s prodeji podobné pneumatiky přijde již v roce 2014.

Zajímavosti | Technika | Pneumatiky

Bezvzduchové pneumatiky. Budoucnost?

O nic převratného se však nejedná, principielně jde o něco podobného jako v případě Michelin Tweel. O vývoj se stará společnost Resilient Technologies, kterou loni firma Polaris koupila. Jádrem konstrukce je lamelová struktura, jež nese hmotnost vozidla a svojí pružností zajišťuje přiměřený jízdní komfort. O použitém materiálu se bohužel u Polarisu nezmiňují.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Společnost Polaris se saměřuje na terénní automobily pro armádu

Běhoun je z běžné gumy, takže je možno počítat s různými typy dezénů. V případě jeho opotřebení není třeba měnit celou pneumatiku, ale pouze tento běhoun, což by mohlo snížit provozní náklady. Výrobce zároveň slibuje komfortnější jízdu a sníženou hladinu hluku. Pneumatika Non-Pneumatic Tire, jak tuto konstrukci Polaris nazývá, je primárně určena různým terénním vozidlům, ovšem na adaptaci pro další druhy automobilů se údajně pracuje.
 

 

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek