Polaris: bezvzduchové pneumatiky v prodeji již příští rok

Americká společnost Polaris tvrdí, že pneumatiky bez vzduchové náplně zavede do provozu již v příštím roce.

Defekty pneumatik dnes řidiče netrápí zdaleka tolik jako v minulosti, zvláště pak v provozu po běžných silnicích se zpevněným povrchem. Přesto jde o nepříjemnost, která vede chytré hlavy k úvahám o nových konstrukcích, jež by defekty pneumatik omezily, případně zcela eliminovaly. A nápadů je celá řada, připomeňme třeba samodofukovací pneu Goodyear nebo bezvzduchové pneumatiky Michelin Tweel (s podobnou konstrukcí pracuje od loňska také Bridgestone).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Polaris Non-Pneumatic Tire není ničím nevídaným, ale prodávat se má již za rok

Pneumatiky bez vzduchové náplně se již uplatňují v některých úzkoprofilových odvětvích a až čas ukáže, zda se prosadí také mezi běžnými automobily. Zatím se však nic podobného neprodává, ovšem je možné, že se v prodejích bezvzduchou pneumatiky objeví již brzy. Americký výrobce terénních vozidel pro armádu Polaris totiž tvrdí, že s prodeji podobné pneumatiky přijde již v roce 2014.

Zajímavosti | Technika | Pneumatiky

Bezvzduchové pneumatiky. Budoucnost?

O nic převratného se však nejedná, principielně jde o něco podobného jako v případě Michelin Tweel. O vývoj se stará společnost Resilient Technologies, kterou loni firma Polaris koupila. Jádrem konstrukce je lamelová struktura, jež nese hmotnost vozidla a svojí pružností zajišťuje přiměřený jízdní komfort. O použitém materiálu se bohužel u Polarisu nezmiňují.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Společnost Polaris se saměřuje na terénní automobily pro armádu

Běhoun je z běžné gumy, takže je možno počítat s různými typy dezénů. V případě jeho opotřebení není třeba měnit celou pneumatiku, ale pouze tento běhoun, což by mohlo snížit provozní náklady. Výrobce zároveň slibuje komfortnější jízdu a sníženou hladinu hluku. Pneumatika Non-Pneumatic Tire, jak tuto konstrukci Polaris nazývá, je primárně určena různým terénním vozidlům, ovšem na adaptaci pro další druhy automobilů se údajně pracuje.
 

 

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků