Pokles cen ojetých aut se zastavil

Uvádí to ve své zprávě společnost LeasePlan, podle jejíchž statistik v prvním čtvrtletí roku 2009 ceny ojetin v ČR dokonce vzrostly, a to až o 10 procent. Jak se zdá, pokles cen ojetých vozidel, který trval prakticky po celý rok 2008, se prozatím zastavil a vydal se na chvíli i opačnou cestou. V dalších měsících roku 2009 se pak očekává spíše stagnace.

Změnit by to podle společnosti LeasePlan mohlo zavedení šrotovného v ČR, které by zvýšilo zájem o nová auta, a také posílení koruny, které by vedlo k opětovnému dovozu ojetin z ciziny. Pak by ceny ojetin znovu klesaly. U ojetých Octavií II se během prvního čtvrtletí ceny zvýšily zhruba o 20 tisíc korun, u Fabií byl nárůst pozvolnější. „Nyní bude zajímavé sledovat, jaký vliv na další vývoj cen ojetin bude mít od dubna platná novela, která podnikatelům umožňuje odpočet DPH také při nákupu ojetého vozu,“ říká Martin Mitterwald, ředitel společnosti LeasePlan, která se zabývá operativním leasingem vozidel a ojeté automobily po vypršení operativního leasingu také prodává.

Ceny ojetin jsou i přes tento růst stále mnohem níže než začátkem roku 2008. Ojetou Octavii II bylo tehdy možné pořídit průměrně za 335 tisíc korun, zatímco dnes ji lze koupit zhruba o 85 tisíc levněji. Ideální bylo zakoupit ojetý vůz v prosinci 2008. Tehdy se ceny pohybovaly nejníže v porovnatelné historii. Postupně slábnoucí koruna ale výrazně utlumila dovoz ojetých automobilů nakoupených v zahraničních autobazarech, což oživilo český trh s ojetými vozidly a přineslo zvýšení cen. Svou roli sehrála i hospodářská situace, kdy si lidé často raději koupí ojetinu než nové auto. Na trhu ojetých automobilů pak výrazně roste zájem o mladší vozidla a prudce klesá zájem o ojetiny, které mají najeto více než 130 tisíc kilometrů.

Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků