Pojištění exkluzivních automobilů může stát i přes milion korun

Majitelé některých výjimečných automobilů zaplatí ročně za havarijní pojištění víc, než někteří jiní motoristé za nákup celého nového auta. Českým rekordmanem v ceně havarijního pojištění je podle údajů tuzemských pojišťoven luxusní a superrychlé Bugatti Veyron.

Bugatti Veyron je unikátní technické dílo, což se odráží jak v jeho pořizovací ceně, tak v částce za provozní náklady. Jeho motor o objemu 8,0l dokáže spolykat značné množství paliva. Ve městě musí majitel počítat se spotřebou 40,4 l/100 km, mimo město 14,7 l/100 km a jeho kombinovaná spotřeba činí 24,1 l/100 km.

Nejrychlejší sériově vyráběné vozidlo dokáže brázdit silnice rychlostí až kolem 407 km/h, v superlimitované verzi (30 kusů) SuperSport dokonce až 431 km/h. Výrobce ale dal této verzi elektronický omezovač na 415 km/h, protože se ukázalo, že na trhu chybí vhodné pneumatiky pro vyšší rychlost.

„Protože hodnota tohoto vozu činí asi 37 milionů korun, za havarijní pojištění jeho majitel zaplatí částku, která převyšuje 1,3 milionu,“ uvedl David Holý ze společnosti ePojisteni.cz, která je největším českým online pojistitelem.

Velmi vysoké částky zaplatí za havarijní pojištění i majitelé méně exotických sportovních vozů. „Například u pojišťovny Uniqa vyjde havarijní pojištění nového Ferrari 458 Italia více než 200 tisíc korun. U slavného Porsche 911 tato částka činí asi 150 tisíc korun,“ vypočítává Holý.

Tyto sumy jsou samozřejmě o dost vyšší, než částky, které platí běžní motoristé, vlastnící ojetá či menší auta. „Havarijní pojištění Škody Fabia 1.2 z roku 2007 u pojišťovny Triglav vyjde lehce přes tři tisíce korun. A například u Peugeotu 107 1.0 z roku 2010 pořídíte havarijní pojištění ještě o osm set korun levněji,“ dokládá Holý.

Povinné ručení je na 'žihadla' levnější

U povinného ručení je rozpětí cen menší, ale přesto stále znatelné. Zatímco povinné ručení zmíněné Fabie lze pořídit za cenu okolo 2200 korun a u Peugeotu 107 je možné se dostat i pod tisícovku ročně, za povinné ručení Bugatti Veyron si pojišťovny logicky účtují víc. „Nejlevnější flotilové pojištění by v případě tohoto vozu vyšlo na necelých 10 tisíc korun, nejdražší nabídka povinného ručení pak dosahuje téměř hodnoty 23 tisíc,“ uzavírá Holý.

Ceny havarijního pojištění  
Bugatti Veyron 1 300 000 Kč 
Ferrari 458 Italia 202 184 Kč 
Porsche 911 154 690 Kč 
Škoda Fabia 3120 Kč 
Peugeot 107 2285 Kč 

(zdroj: ePojisteni.cz)

Autor článku: Miloslav Hamřík

Zdroj: E15.cz
 

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 158 540 km
Cena: 95 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků