Pohyb na D3: stát vypsal tendry za tři miliardy

Stát pomalu mění dosavadní macešský přístup k nejkratší tuzemské dálnici, jihočeské D3. Ředitelství silnic a dálnic aktuálně vypsalo tendry na výstavbu dvou několikakilometrových úseků, jižně od Veselí nad Lužnicí a severně od Českých Budějovic. Celková hodnota obou zakázek činí téměř tři miliardy korun.

 

„Chtěli bychom začít stavět ještě letos, peníze na to v rozpočtu máme,“ řekl deníku E15 šéf jihočeského ŘSD Josef Pešl. Stavby by prý měly trvat zhruba dva roky. 

 

Z dopravního hlediska má větší význam výstavba u Budějovic, ačkoliv jde o pouhé tři kilometry. Dálnice se po 70 letech plánů poprvé dotkne cílového města a výrazně zjednoduší vjezd do něj. Obejde totiž předměstí Borek, které působí jako dopravní špunt. Na dálnici ale doplatí podnikatelé z Borku, neboť vjezd do jihočeské metropole je lemován autosalony a čerpacími stanicemi. U Veselí nad Lužnicí se bude stavět necelých šest kilometrů.

Začne se tím, že se v dálnici promění obchvat města, skončí se v polích u Bošilce. Obchvat naváže na zhruba 25 kilometrů „dé trojky“ z Tábora k Veselí, které jsou nyní ve výstavbě. Ačkoli v roce 2010 sliboval tehdejší ministr dopravy Vít Bárta dokončení této stavby před koncem roku 2012, dnes to vypadá na rok 2013. Řidičům tento úsek výrazně ulehčí cestu.

Nynější silnice číslo 3 vede hustě osídlenou aglomerací pod Táborem, kde jsou dlouhé kolony na denním pořádku. Pokud jde o jižní Čechy, bude pak k dokončení D3 stačit propojit Bošilec a Borek, což je asi 17 kilometrů. Tady chce ŘSD otestovat projekt PPP. „Podle našich předpokladů by se mohlo začít v roce 2014,“ řekl nový šéf ŘSD David Čermák.

Zdroj: E15.cz
 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 119 300 km
Cena: 130 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 230 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 33 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 38 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků