Pohled do útrob Bentley Bentayga bere dech, má 50 kilogramů kabelů

Bentley Bentayga je dechberoucím dílem moderní techniky. Ne náhodou se pyšní titulem nejrychlejšího a nejluxusnějšího crossoveru světa, k tomu pochopitelně potřebuje nejen výkonný motor, ale také špičkovou techniku. Automobilka před nedávnem poodhalila, co všechno Bentayga skrývá ve svých útrobách.

SUV | Luxusní auta | Premiéry | Bentley

Bentley Bentayga First Edition: Specialita pro prvních 608 zákazníků

Naprostou samozřejmostí je radarový systém pro adaptivní tempomat, 12 parkovacích senzorů kolem celého vozu, šest kamer a nespočet osvětlení - a teď nemyslíme jen vnější, ale i vnitřní, včetně ambientního osvětlení interiéru. Ve výbavě dále nemusí chybět ani chladnička, hi-fi systém s 18 reproduktory nebo třeba natahovací strojek implementovaný v palubní desce pro příplatkové hodinky Breitling v hodnotě čtyř milionů korun.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Kabeláž auta má přibližně 50 kilogramů a hlavní řídící jednotka
obsahuje více než 100 milionů řádků kódu

Tohle všechno si pochopitelně vyžádá hodně elektroniky. Vůz například disponuje 90 řídícími jednotkami, které spolu komunikují v lokální síti. Mozek auta řídí systém, který obsahuje více než 100 milionů řádek kódu. Ten má na starost všechno od jednoduchého upozornění na nezapnuté pásy až třeba po komplikovaný systém jízdní stability vozu.

Pokud byste kabeláž vozu dali na váhu, ukázala by vám přibližně 50 kilogramů. Všechny systémy jsou přitom vzájemně propojené, takže data z jednoho senzoru využívá auto pro celou řadu funkcí. Až pohled na počítačový render kabeláže auta ale ukazuje neuvěřitelnou komplexnost dnešních moderních vozů. Fascinující podívaná, že?

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků