Podvádí při emisích také Opel? Zafiře naměřili 17x vyšší emise

Jak se dalo předpokládat, různé organizace se pouštějí do vlastních testů naftových aut, aby ukázaly, že se celá aféra Dieselgate netýká jenom Volkswagenu a že máslo na hlavě mají všichni. Do emisní pasti se chytily Mercedesy, BMW a nyní i Opel.

Problém je, ostatně jako vždy, v metodice. Německá asociace pro pomoc životnímu prostředí provedla vlastní měření modelu Opel Zafira 1.6 CDTI a tvrdí, že zmíněný vůz vypouští 17x vyšší emise NOx než kolik dovoluje norma.

Technika | Dieselgate | Názory

Plivat jen po Volkswagenu je nefér. Proč ostatní výrobci raději mlčí?

Němci ale provedli test tak, že rozjeli Zafiru pod plným plynem na 150 km/h a na rozdíl od normovaného testu nechali místo pouze poháněné nápravy otáčet všechna kola. Není divu, že pak Zafira vypouští „trochu“ jiné emise než při měření podle normy, které probíhá úplně jinak pod menší zátěží a v nižších rychlostech.

Asociace spekuluje, že i Opel používá podvodný software a že jeho auta vypínají vstřikování AdBlue v určitém zátěžovém režimu. Automobilka reaguje a tvrdí, že její auta jsou v pořádku a vždy splňují všechny emisní normy podle platné legislativy.

Opel Insignia 2
Rok výroby: 2009
Stav: 144 824 km
Cena: 160 000 Kč
Opel Astra 1.9
Rok výroby: 2005
Stav: 142 251 km
Cena: 60 000 Kč
Opel Corsa 1.248
Rok výroby: 2007
Stav: 146 051 km
Cena: 50 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků