Podrobněji o novém Lamborghini Estoque

Při uvádění studie Estoque byli představitelé Lamborghini letos v Paříži na slovo skoupí, nyní již ale víme více.

Původně nám bylo jen sděleno, že uvedení auta na trh bude trvat alespoň čtyři roky, ale jakékoli podrobnosti o voze zveřejněny nebyly. Tento model jsme vám představili zde. V nedávném rozhovoru Stephan Winkelmann z vedení automobilky potvrdil, že Lamborghini pro svůj sedan zatím nemá platformu, ale že si ji zřejmě vypůjčí z jiného segmentu VW Group. Maurizio Reggiani však byl při rozhovoru s časopisem Autocar podstatně sdílnější.

Potvrdil, že vývoj nového vozu bude odstartován na začátku příštího roku a na trh by se měl dostat koncem roku 2011. Zároveň ale upozornil, že stát se může cokoli a že se Estoque stádia sériové produkce také vůbec nemusí dostat. Reggiani uvedl, že jako pravděpodobná pohonná jednotka připadá v úvahu současný desetiválec z Gallarda LP560-4 s objemem 5,2 l, ale bude modifikován pro zlepšení průběhu točivého momentu v nižších otáčkách. Pohon všech kol zůstane zachován, nová dvouspojková sedmistupňová převodovka však nahradí robotizovanou jednotku E-Gear.

Vůz bude založen na podvozkových dílech Gallarda kombinovaných se skupinami z jiných výrobků koncernu VW Group, přesto Reggiani o připravovaném autě hovoří jako o čistokrevném Lamborghini, čímž vyvrátil doměnky o instalaci platformy příští generace Audi A8. Potvrdil zároveň, že nová A8 bude podobně jako Estoque od základu konstruován pro možné použití přeplňovaných osmiválců a „dieselů“ a nevyloučil možnost použití hybridního pohonu. Novému Estoque však toto riziko nehrozí: „Přísná legislativa nás nutí udělat něco zásadního s emisemi našich vozů,“ řekl. „Nikdy však naše supersportovní vozy nebudeme vybavovat vznětovými motory a nikdy nepřikročíme k jejich přeplňování.“ V další části rohovoru však tento slib popřel a připustil, že vznětová či přeplňovaná benzínová technologie skýtá značný obchodní potenciál a příležitost k dalšímu rozvoji značky.

Lamborghini Estoque se na trhu v případě dobré konstelace hvězd VW Group utká se supersportovními rivaly, které právě vyvíjejí u Aston Martinu a Porsche, čemuž bude odpovídat i prodejní cena. Ta se pravděpodobně dostane pod hranici 200 000 dolarů, tedy k hladině současného typu Gallardo LP560-4. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Lamborghini Estoque

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Audi A1 1.4
Rok výroby: 2010
Stav: 27 417 km
Cena: 193 000 Kč
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 61 387 km
Cena: 830 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2008
Stav: 194 877 km
Cena: 130 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 50 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků