Podrobněji o novém Lamborghini Estoque

Při uvádění studie Estoque byli představitelé Lamborghini letos v Paříži na slovo skoupí, nyní již ale víme více.

Původně nám bylo jen sděleno, že uvedení auta na trh bude trvat alespoň čtyři roky, ale jakékoli podrobnosti o voze zveřejněny nebyly. Tento model jsme vám představili zde. V nedávném rozhovoru Stephan Winkelmann z vedení automobilky potvrdil, že Lamborghini pro svůj sedan zatím nemá platformu, ale že si ji zřejmě vypůjčí z jiného segmentu VW Group. Maurizio Reggiani však byl při rozhovoru s časopisem Autocar podstatně sdílnější.

Potvrdil, že vývoj nového vozu bude odstartován na začátku příštího roku a na trh by se měl dostat koncem roku 2011. Zároveň ale upozornil, že stát se může cokoli a že se Estoque stádia sériové produkce také vůbec nemusí dostat. Reggiani uvedl, že jako pravděpodobná pohonná jednotka připadá v úvahu současný desetiválec z Gallarda LP560-4 s objemem 5,2 l, ale bude modifikován pro zlepšení průběhu točivého momentu v nižších otáčkách. Pohon všech kol zůstane zachován, nová dvouspojková sedmistupňová převodovka však nahradí robotizovanou jednotku E-Gear.

Vůz bude založen na podvozkových dílech Gallarda kombinovaných se skupinami z jiných výrobků koncernu VW Group, přesto Reggiani o připravovaném autě hovoří jako o čistokrevném Lamborghini, čímž vyvrátil doměnky o instalaci platformy příští generace Audi A8. Potvrdil zároveň, že nová A8 bude podobně jako Estoque od základu konstruován pro možné použití přeplňovaných osmiválců a „dieselů“ a nevyloučil možnost použití hybridního pohonu. Novému Estoque však toto riziko nehrozí: „Přísná legislativa nás nutí udělat něco zásadního s emisemi našich vozů,“ řekl. „Nikdy však naše supersportovní vozy nebudeme vybavovat vznětovými motory a nikdy nepřikročíme k jejich přeplňování.“ V další části rohovoru však tento slib popřel a připustil, že vznětová či přeplňovaná benzínová technologie skýtá značný obchodní potenciál a příležitost k dalšímu rozvoji značky.

Lamborghini Estoque se na trhu v případě dobré konstelace hvězd VW Group utká se supersportovními rivaly, které právě vyvíjejí u Aston Martinu a Porsche, čemuž bude odpovídat i prodejní cena. Ta se pravděpodobně dostane pod hranici 200 000 dolarů, tedy k hladině současného typu Gallardo LP560-4. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Lamborghini Estoque

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 740 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 65 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 220 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků