Podle Volva chtějí autonomní vozy hlavně v Kalifornii a New Yorku

Spojené státy by se mohly stát kolébkou autonomního řízení. Ne snad, že by tomu šly úřady tolik naproti, ale díky obrovské kupní síle místního trhu je pravděpodobné, že se vozy s funkcí samočinného řízení rozmohou mezi veřejností právě zde. Volvo teď zveřejnilo výsledky své studie.

Zajímavosti | Život řidiče | Bezpečnost | Volvo

Volvo převezme odpovědnost za nehody svých autonomních vozů

Podle skoro tří čtvrtin ze zhruba 50 000 dotázaných z 31 zemí světa je ruční řízení privilegium, které musí zůstat zachováno, přesto jen 55 % dotázaných chce zachovat volant i v autonomních vozech. Největší zájem o autonomní řízení mají v USA obyvatelé státu New York (90 %) a Kalifornie (86 %).

78 % dotázaných věří, že svůj čas v autě, které se bude řídit samo, využijí produktivně, například k vyřizování emailů nebo telefonátů. A zhruba 69 % dotázaných chce nadále mít kontrolu nad tím, jakou cestou pojedou.

Zajímavosti | Život řidiče | Volvo | Ceny | Příslušenství

Autonomní řízení bude u Volva stát přibližně 350 tisíc. Připlatíte si?

Podle průzkumu Volva pak 72 % dotázaných věří, že s opravdu funkčním systémem autonomní jízdy přijde nějaký velký výrobce aut, nikoli technologická společnost. Dohromady si pak 79 % dotázaných myslí, že odpovědnost za nehodu by měl vzít na sebe výrobce autonomního vozu. A až 86 % lidí se domnívá, že zákony a úřady hází autonomním vozům klacky pod nohy.

Klepněte pro větší obrázek
Volvo XC70 2.4
Rok výroby: 2008
Stav: 166 884 km
Cena: 275 000 Kč
Volvo V40 1.984
Rok výroby: 2014
Stav: 12 584 km
Cena: 450 000 Kč
Volvo XC90 2.4
Rok výroby: 2006
Stav: 174 699 km
Cena: 270 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

včera | Radek Pecák | 46 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků