Podle Volva chtějí autonomní vozy hlavně v Kalifornii a New Yorku

Spojené státy by se mohly stát kolébkou autonomního řízení. Ne snad, že by tomu šly úřady tolik naproti, ale díky obrovské kupní síle místního trhu je pravděpodobné, že se vozy s funkcí samočinného řízení rozmohou mezi veřejností právě zde. Volvo teď zveřejnilo výsledky své studie.

Zajímavosti | Bezpečnost | Život řidiče | Volvo

Volvo převezme odpovědnost za nehody svých autonomních vozů

Podle skoro tří čtvrtin ze zhruba 50 000 dotázaných z 31 zemí světa je ruční řízení privilegium, které musí zůstat zachováno, přesto jen 55 % dotázaných chce zachovat volant i v autonomních vozech. Největší zájem o autonomní řízení mají v USA obyvatelé státu New York (90 %) a Kalifornie (86 %).

78 % dotázaných věří, že svůj čas v autě, které se bude řídit samo, využijí produktivně, například k vyřizování emailů nebo telefonátů. A zhruba 69 % dotázaných chce nadále mít kontrolu nad tím, jakou cestou pojedou.

Zajímavosti | Život řidiče | Ceny | Příslušenství | Volvo

Autonomní řízení bude u Volva stát přibližně 350 tisíc. Připlatíte si?

Podle průzkumu Volva pak 72 % dotázaných věří, že s opravdu funkčním systémem autonomní jízdy přijde nějaký velký výrobce aut, nikoli technologická společnost. Dohromady si pak 79 % dotázaných myslí, že odpovědnost za nehodu by měl vzít na sebe výrobce autonomního vozu. A až 86 % lidí se domnívá, že zákony a úřady hází autonomním vozům klacky pod nohy.

Klepněte pro větší obrázek
Volvo V70 2.401
Rok výroby: 2005
Stav: 208 000 km
Cena: 100 000 Kč
Volvo V70 2.4
Rok výroby: 2008
Stav: 209 064 km
Cena: 205 000 Kč
Volvo V60 2.4
Rok výroby: 2011
Stav: 114 904 km
Cena: 305 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků