Podle KPMG jsou elektromobily nerentabilní v každém směru

17 komentářů

foxy
11. ledna • 0:23

na ruční pohon ! Nulové emise a spotřeba, dojezd i 1000 km !

S
10. ledna • 19:57

Je brzo

nenno
10. ledna • 23:40

:-D Honda clarity - Hydrogen ... -- elektromobily jsou jen šuplýky na baterky o ničom ... zamyslete se

oka
23. ledna • 12:30

Pamätám si pred pár rokmi ako všetci tvrdili že digitálny fotoaparát je len pre amatérov, že to nemá perspektívu. A pozrite sa dnes, už pomaly nenájdete profesionála čo fotografuje na film.
Myslím, že s autami to bude podobné aj keď ropná lobby je obrovská a je schopná použiť akékoľvek prostriedky aby oddialila vývoj v tomto smere. Vývoj sa zastaviť nedá. Do 5-tich rokov sa rozvoj v tejto oblasti podstatne zmení.

Rimsey
10. ledna • 18:54

Ja vidim pozitivni efekt v podpore vyvoje akumulatoru a tak, v tom elektromobily podporuju, ale argument, ze vetsina lidi jezdi do prace jen do 60km - ano, ano beru to, jenze na druhou stranu, nekdy jedu i dal.Vidim to na sobe, proste bych si nekoupil auto, ktere nedojede dal nez (treba 150 km) proc? Protoze na to proste nemam, abych si koupil tak jednoucelovy dopravni prostredek - byt je mi jasne, ze spoustu casu budu opravdu jezdit jen v okruhu tech 60km, proste za takove auto nedam tolik penez.

carpediem
10. ledna • 19:08

To co hovoris sa mi zda celkom mudre. Pred Harrodsom sice dali papucu elektrickemu Koeniggseggu ale clovek ktory ma elektricky Koeniggsegg ma takych vela. Ukazem na realitu bezne vidanu v Bratislave (ajked obdobu iste mate aj u vas). Ja sam som z vychodu nasej republiky a pracujem v Bratislave. Viete si predstavit na co by mi take elektricke vozitko s realnym dojazdom 120 km alebo menej (ano, po dialnici idem 130 km/h, nie 90..) bolo? Ja nie. Iba zeby som si chcel nutne cestu domov, ktoru realizujem aspon raz za mesiac predlzit aspon o 2 noci na vopred neurcitom mieste :) A taketo cestovanie realizuju desat, ba az statisice vychodniarov, stredoslovakov a pod. A to sme tak malicka krajina, samozrejme..

Rimsey
10. ledna • 22:11

Presne jak rikate. Hlavne si rikam, pokud opravdu ziju ve vetsim meste, mozna je proste jednodussi se po nem pohybovat pomoci verejne dobravy, ci taxiku (a nebo treba pesky). Clovek pak autem vetsinou jezdi az kdyz jede nekam dal a k tomu je to nepouzitelne.Hodi se to mozna pro nekoho, kdo zije na periferii rekneme tech 20km od mesta a do te prace dojizdi, ale zase na druhou stranu jeho motivace by mi unikala, respektive potreboval by zase minimalne dve auta, tak aby se jednim dostal ikdyz jede nekam dal. No a to mi neprijde moc hospodarne - takze bud ma za a tolik penez, ze mu bude stejne sumak, jestli usetri par kacek na kilometr (a ono ani to neni zase buhvijak obrovska castka, kdyz si clovek zapocita drazsi auto a cenu elektriny, ktera proste zadarmo neni, byt to clovek plati "az pak" a ne na pumpe, tak se mu to nezda tak hrozne). No a nebo pro zmenu ten clovek chce setrit za benzin, ale to by zase postradalo logiku.Pak tedy zbyva par nadsencu do ekologie... Ja bych asi kazdopadne nejvic preferoval hybrid ve stylu benzinoveho motoru vyrabejiciho energii pro elektromotry - v soucasnosti to povazuji za asi nejprijatelnejsi system.

Radek.
11. ledna • 1:04

Nechci se teď hádat o ekologii a nebo výdrži baterek - ale sám taky bydlím "na periférii těch 20km od města" - a nepřipadá mi nic nenormálního na tom, že kromě svého menšího auta "na dojíždění" vlastním i druhé, MPV které manželka používá jako "dětivoz" když jsem pryč a zároveň je to auto na delší cesty ve více lidech. Ne každý dnes žije v "hlubokém míru", aby musel mít maximálně jedno auto na rodinu a barák... a totéž platí pro elektromobily. Komu se z jakéhokoliv důvodu jako druhé/třetí auto vyplatí (třeba proto že je akcionář ČEZ), ať si to koupí a basta. Tyhle všeználkovské žgryndy "britských vědců" jsou o ničem...

Rimsey
11. ledna • 9:23

Ale ano, ja s vami souhlasim - ja ty lidi neodsuzuju ani jim neprikazuju, aby si to nekupovali, bavime se tady v rovine toho, jestli je mozne to masove adaptovat. Funkce druheho auta v rodine se pro EV hodi bez problemu, spis jsem se zamyslel nad tim, kolik tech druhych aut je (ano jiste, spousta lidi ma dve auta, ale take je to druhe velmi casto nejaka ojetina za par tisic, ne EV za pul mega).Jak rikam, pokud je to jen trochu mozne, preju to vam, nebo komukoli jinemu - kupte si dve auta. Ja jen tvrdim, ze clovek, ktery si chce koupit pouze jedno auto, tak si nekoupi EV, protoze je pro nej nevyhodny v mnoha ohledech. Pokud si chce koupit auta dve, pak at si klidne koupi EV, spis mi slo o to, ze vetsinou si lide jako druhe auto v pripade mensich financnich prostredku koupi nejakou lacinou ojetinu, ci v pripade vetsich financnich prostredku zase naopak neco vetsiho nez je EV - mluvim pouze o pozorovani reality, nepredkladam navod na idealni stav.

Ferda mravenec
10. ledna • 18:12

Když stihli už před deseti lety proti vůli zákazníků zlikvidovat několik stovek výborných elektromobilů EV1...
Rádi by beze stopy
Sežraly málo ropy, spotřebovaly málo náhradních dílů, měly levnější provoz.
Ale vyhovovaly "pouze" 90 procentům zákazníků...
www.google.cz ... www.watchonscreen.com ...
Stojí za zhlédnutí.
Pak už se člověk nediví, že jeden den spadnou během pár hodin, "kvůli požáru" 3 železobetonové mrakodrapy na jejichž stržení potřebuje asanační firma nejmíň měsíc příprav. O asbestu, nájemních smlouvách a pojistkách ani nemluvě.
Za vším hledej ženu! Ale tady spíš nenažrané zloděje.

Hloupej Honza
10. ledna • 18:22

Vezměte si prášky :-/ Tyhle konspirační teorie si nechte to nějaké intošké čajovny tam na to nějakou matfyzačku zajisté sbalíte.

miki
11. ledna • 8:49

Děláš opravdu čest svému jménu. Je to tak, jak říkali v telce, co? Zařaď se do stáda a hlavně nepřemýšlej, inteligente.

Otan
10. ledna • 18:31

Petrobaroni už dávno mají (např.)vodičku ,která nahradí benzín a naftu,protože si to mohli zaplatit ,ale logicky s tím teď ven neploezou.Pokusům automobilek o eko auta se smějí...a já s nimi,on sice nějakej hybrouš v ulicích potkáme ale žádná masovost v tom určitě nebude..přeji hezký den.

Jan
10. ledna • 15:23

Mě by se líbil hybrid, který by měl elektromotory v kolech, které se "živí" rekuperací energie při brždění. Používal bych to při popojíždění v kolonách a při parkování. Taky solární panel do střešního okna, případně přes celou střechu na vyklimatizování/vytopení interiéru. Nějakej litr by se tim ušetřil. Ale plnohodnotný elektromobil bych v tuto chvíli nechtěl...

Radek.
11. ledna • 1:10

Uvědomuješ si synku kolik ta "celá střecha" má metrů čtverečních - i s kapotou 2?
Tak počítej - ale bojím se že ani při nejlepší účinností panelů a letním poledním sluníčku se nedostaneš moc přes 100W... to stačí tak na světla, rádio a malý ventilátorek, ale ne na mražák a nebo topení s kilowattovým odběrem...
A co se rekuperace týče, podívej se o čem je vlastně celý HSD Toyoty než začneš pindat...

beat
10. ledna • 17:52

Solár na střeše, solární nabíječka na domě...a nebál bych se ani plnoelektrického vozítka :-) Nebo spíše plnoelektrické nákupní taštičky :)

chachar
10. ledna • 14:47

Drahé a neekologické... možná za nějaký čas (10-15 let) bude mít prodej, respektive nákup, elektromobilu smysl, ale myslím že nyní určitě ne..., ale to si lidé říkají o všech nových a pokrokových věcech :)

Doporučujeme

Články odjinud