Já se rozhoduji podle1- kvalita bazar2- značka3- cena4- model
Já vybírám vždy auta podle ceny a také pak v jakém bazaru je to nejvýhodnější. Zatím jsem vždy nakupovat u áček a vždy jsem tam byl spokojený.
My máme u áček protiúčet zase na dva roky a je to skvělá věěc.
Jo ten protiúčet sevyplatí, teda nám se zatím vždy vyplatil(aaa). Pokud se majitel k auto vždy chová pěkně tak vždy dostane slušné auto.
přesně tak, moje podobná či úplně stejná zkušenost.
Tak pokud chci auto na víc než 3-4 roky tak začnu tím,že vyškrtnu koncern a pak se to už nějak vyvrbí.
Zrovna nové auto vybírám, takže můžu říct úplně přesně a reálně podle čeho postupuju. Žádný snění, že bych kupoval podle vzhledu, nakonec to je jeden z posledních parametrů. Zdůrazňuju to "nové", ojetinu nechci.1. třída/velikost (vím, jak auto využívám a tedy musí se tam vejít rodina, vím, kolik vozíme bagáže na oblíbené cesty, na pár litrech už nesejde, ale prostě Clio to nebude a naopak Galaxy je už overkill)2. cena (mám max limit, takže jakmile to přeleze, auto vypadne z výběru, i kdyby bylo sebelepší, když ušetřím, tím líp)3. značka (ale nevybírám značku, kterou chci, naopak vyřazuju značky, které fakt nechci)3a. spolehlivost (tohle je takový bod-nebod, protože to je pokaždé trochu věštění, ale aspoň se dají vyřadit některé vyhlášeně průšvihové značky či modely)4. motorizace (upřednostňuju benzín, atmosféru, jsem ochoten zkusit foukaný benzín, ale tam to musí přinést opravdu velké výhody, abych to koupil - zatím jsem si nevybral)5. výbava (po zkušenostech už vyžaduju nějaký základní komfort, bez kterého auto na delší cestování i běžné denní ježdění prostě nechci - automatická klimatizace, tempomat, teď už i vyhřívání předních sedaček...). Tady často zpátky narážím na bod 2.6. praktičnost a pohodlí (jak se v tom sedí, jak jsou dostupné ovládací prvky, jak je přístupný kufr, co a jak se tam nakládá...)7. vzhled (nekupuju kočkolap, nebudu auto obdivovat, je to užitkový předmět - důležitější je pohodlí než vzhled, i když tedy třeba Multiplu nebo Roomstera bych fakt nedal, ale jinak mi je jedno, jestli to vypadá jako Octavia, C-Max či i30)
Takže ve výběru ti zůstalo co ?
Ásie. :-DNe, vážně, sám jsem zaskočen tím, jak to dopadlo a jdu si udělat nové kolečko. Nejsem a priori zaujatý proti asijským autům, ale samotnýho mne zaskočilo, jak evropská auta postupně vypadla. Můj rozpočet je 400 (450 ještě zkousnu, když to bude stát za to) a chci aspoň kombíka v nižší střední.Škoda vypadla na ceně a výbavě (Octavia má těžce přestřelenou cenu a o slevě s nimi nebyla kloudná řeč; Rapid je už malý a zoufale ošizený), VW je také drahý (ale levnější než Škoda), zůstává tam ještě Seat, tak se chci pořádně projet (ale mám problém s motorem, prostě těm koncernovým foukaným malorážkám moc nevěřím). Francouzi vypadli buď na nedůvěře (Renault fakt ne, znám v okolí jen tři lid s Renaultem a všichni těžký problémy, možná dělají i dobrý auta, ale nikde v okolí je nevidím) nebo na ovládání (Peugeot), případně tam nevidím auto, které bych si vybral (MPV nechci, zkusil jsem a nevyhovuje mi, takže Citroen mi zrovna nemá moc co nabídnout). Italům nevěřím tak nějak všeobecně. Takže reálně vlastně zbývají jen japonci a korejci. Toyota je dost drahá, Subaru ještě víc, Mazdě momentálně chybí něco použitelného v nabídce, zbyla mi Honda Civic Tourer, z korejců i30 a cedník. Ve všech se mi dobře sedí, mají překvapivě konzervativní ovládání (ne jako pažouti), cenově jsou přijatelé (Honda nejdražší, ale motoricky velmi sympatická). S korejci mám trochu problém, ale jednoho cedníka máme v práci, je to momentálně pětiletý auto, střídá se na tom pět lidí, má to najeto 150 tisíc (je to takové "nouzové" auto, nejezdí se s ním až tak moc). Každopádně mne překvapilo, že s tím autem není ani při tom firemním zacházení moc problémů. Zlobí levé přední kolo (někdo to bouchnul o obrubník), jinak nic. Pár známých má korejce taky a kromě jednoho případu s opakovanou reklamací elektriky (i30) taky v pohodě, tak je beru na milost.Fakt si chci udělat ještě jeden výběr, furt mám pocit, že jsem něco někde vynechal. Projedu se ještě pořádně v Seatu a uvidím, jaké dostanu nabídky z více salonů, ale moc tomu nevěřím. Zřejmě nakonec budu opravdu volit mezi tím Civicem a i30.
Souhlas s výběrem a logikou. Já bych šel radši do Ceedu než do i30. Pocitově prostě sympatičtější a tchán ho má. Za 6 let vyměnil jednu žárovku nad SPZ. Normální motor, žádný malý turbíčka a prostornej interiér.Jinak, proto kupuju ojetiny, nejsem omezenej rozpočtem a můžu si vybrat přesně co chci.
a co třeba astra :-)
Musel bych být miliardář, abych nekupoval auto podle ceny. Jak si asi koupím auto na které nemám? Zadluzit se? A proc kdyz si na to mužu našetřit?Jinak moje priority hned po ceně: 1. Z 0 na 100km za méně jak 8s2. Automat3. Prostor- střední třída a výše4. Kvalitní, hodnotný interiér5. Výbava ne horší než mám teď6. Barva mě nezajímá když bude černáZnačka, image, údajná spolehlivost atd. mě vůbec nezajímá.Ovšem tyto moje požadavky splňují pouze značky volkswagen a audi. A na nic lepšího jako je porsche, RR, bentley nemám.
Zapomněl jsem na volvo, to taky splňuje požadavky. Ale o ničem jiným fakt nevím.
MB - proti Audi kvalitni interier a ceny ujdou.
1. Cena - holt, na co nemám, to si nepořídím.2. Vzhled - auto může být jinak dobré jak chce, ale když se mi ani trochu nelíbí, nemůžu z něj mít radost.3. Motor - ideálně atmo benzin, dnes už nic moc výběr4. Převodovka - jednoznačně manuál5. Výbava - nejsem moc náročný, ale musí to mít klimu, dálkový centrál, elektrická okýnka, teploměr (venkovní + kapalina), rádio s USB a palubní počítač. Potěší dešťový senzor, xenony, vyhřívané sedačky, potahy z alcantary (lehce se čistí) a parkovací senzory.A pak, když něco vyberu, následuje testovací jízda a když se v tom necítím dobře, jedeme nanovo.
"Nejsem moc náročný" a následuje výbava, o které si mohou nechat zdát i dnešní nové vozy ve standardu, fakt mě to pobavilo :-D
V rodině si různí členové různě pořídili pár ojetin. Nejlíp fungoval nákup v Německu (bývalém západním), v ČR jen od prověřeného známého (celkem to ušlo), jinak se většinou vyloupla nějaká potíž, zamlčená bouračka apod. Ale pivo piji zásadně české :-D A k dnešku jeden tip - chystám se testovat novou 11 Březňák, celou basu zdarma (snad to tedy vyjde, kámoši by měli radost!). Je to na www.trnd.cz, žena se tam již účastnila. Světu zdar :-)
Hlavní je, aby to byla atmosféra a neměla přiblblé dotykové nesmysly místo klasických tlačítek a koleček.
Podle poměru mezi TCO (celkovými náklady na pořízení a provoz behěm uvažované životnsoti) a užitnou hodnotou (výkon, prostor, komfort, ovládání atd,)
1- motor, prevodovka2- benzin (bez diskusie)3- jednoduchost (ruka v ruke s tym ide spolahlivost)4- dlhodoba trvanlivost (co vylucuje auta z prvych rokov vyroby a tzv.dizajnovky)5- svetla vyska (nie, 10cm nestaci)6- opravitelnost svojpomocou (na mojom pekaci vymenim H4 za par minut)7- vybava (v podstate k zakladu mi staci slusne radio, opierka v strede a tempomat)8- znacka (beztak je na tom aute vsetko made in bohvie kde)9- moznost dalsej individualizacie svojpomocou (u mnohych si neviem predstavit ako nalepim na tie dvere pitvornych tvarov ochrannu listu, no vlastne je to jedno kedze to u hyper eko modernych kar to po zaruke ide na vrakac)10- dizajn (jednoduchy, funkcionalisticky), farba (ale ano)11- spotreba (zavisi v prvom rade od vodica, dnes sa vysloveny zrut v oblasti normalnych aut snad ani kupit neda)12- pohodlie (totalne nepohodlne auto si snad dnes ani nemate sancu kupit, teda okrem vystrednosti ako kolies extremneho rozmeru, znizenych podvozkov a podobnych hovadin13- dostupnost nahradnych dielov (ak by nahodou, kupim za par supov, po ceste nalozim este par piv a vecer to v klude opravim)14- bezpecnost (zase, v prvom rade je to o tom, kto v tom sedi)Ojazdene auto nechcem, nemal som a pevne verim ze mat ani nebudem > ale ak uz by to muselo byt, jedine od niekoho, koho dobre poznam, co by slo hned ako bod c.0. Co vylucuje bazar.
Jenže auto co má sice super motor a převodovku ale vypadá jako multipla či PT cruiser bys přece nechtěl.?:-)
a já bych si třeba Multiplu pořídil, nebýt to Fiat. :-)To auto je prostorné, pohodlné, má koule a zdaleka křičí: haló, přizdisráči, mně je jedno, co si myslíte o mém řidiči! :-D
Na co auto potřebuje koule? Teda Multipla je možná potřebuje, nevím...
Přeci na tažení přívěsu...
běžte do prdele nikoho to nezajímá
OK, u mě je to asi takto:1) velikost / třída2) motor3) vzhled / karoserie (3dv. vs. 5dv.)4) cena / výbava
1 - Vzhled2 - Motor3 - Cena4 - Značka
1- motor2- spolehlivost3- cena4-značka
Marně se snažím si představit, jak se "odhaduje" spolehlivost konkrétního auta, co stojí někde na place? :-OJinak za mě to není direktivní pořadník, ale spíš poměr cena/stav/vzhled. Docela se dnes (v době globalizace) divím, že ty, co tu přispěli přede mnou, u ojetého auta zajímá hlavně značka a jestli to má motor.
nejde o konkrétní kus, ale o to, jak si stojí modelová řada nebo značka dlouhodobě.Píšu o nových vozech, ojetiny jsou ruleta všechny do jedné.
Vyřadím VW koncern a vybírám dál,nejlépe z japonské nabídky,jak jednoduché.
Tak s japoncem po roce 2004 si nepomuzes. Spolehlivost je stejna jako u evropske produkce a kvalita stejne kolisava.A na nektere dulezite veci se ani nedelaji svolavacky...
...niekedy staci pozriet na zadny dekel. Akonahle je tam TSi, mas vo veci jasno.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.