Podle čeho vybíráte automobily? Údajně podle ceny a značky

Společnost EY provedla výzkum zaměřený na preference zákazníků při nákupu nových i ojetých automobilů. Asi nepřekvapí, že hlavním kritériem zůstává cena, nicméně v popředí jsou i další záležitosti.

Pokud si na českém trhu někdo vybírá nový, nebo ojetý automobil, většinou tak činí podle ceny. Alespoň to tvrdí průzkum společnosti EY provedený telefonicky na vzorku 501 respondentů. Z výsledků také dále například vyplývá, že čeští zákazníci vyžadují testovací jízdu a auta si chtějí přebírat osobně. O nákup online zatím není podle tohoto průzkumu zájem.

Zajímavosti | Život řidiče | Škoda | Ford | Mazda | Hyundai | Volvo | Infiniti

V Česku se spustil prodej aut přes internet, prvenství má Auto Palace

Cena hraje prim jak u nových automobilů (31 %), tak u těch ojetých, kde jí ale zákazníci přece jen přikládají větší důležitost. Ojetinu zejména podle ceny vybírá 42 % dotázaných. U nových vozů se velké důležitosti ale těší i prostý fakt značky vozu (29 %) a dostupné výbavy (13 %). Co ovšem chce většina dotázaných, to je možnost porovnat různé nabídky od různých prodejců a vyjednávat tak o konečné ceně (83 %).

Zajímavá jsou i další zjištění. Třeba skutečnost, že zhruba každý čtvrtý řidič si koupí nový vůz a pokud tak učiní, ve více než polovině případů (57 %) ho zaplatí ze svých úspor. Zhruba 40 % volí jinou formu financování v čele s leasingem a operativním leasingem. Vyučení respondenti a respondenti se základním vzděláním většinou volí bankovní úvěry.

Ojetiny | Život řidiče | Škoda | Volkswagen | Ford | Ceny | Hyundai | Škoda Octavia | Volkswagen Golf | Hyundai i30 | Ford Focus

Za koupí ojetiny se vyplatí vyjet za hranice. Kde ušetříte nejvíce?

Kdo někdy koupil nové auto, ten už ojetinu nechce. Jednoznačně znovu nový vůz v případě nákupu dalšího automobilu chce 49 % respondentů, po ojetině by v podobné situaci určitě sáhlo pouze pět procent dotázaných. U ojetin to funguje obdobně, i když asi z trochu jiného důvodu. Celkem 34 % dotázaných by si znovu pořídilo ojetý vůz.

Docela překvapivé zjištění se týká elektromobilů a autonomních vozů. Přesně 55 % dotázaných zvažuje nákup elektromobilu, 47 % je pak ochotno akceptovat i vyšší pořizovací cenu. Zhruba třetina dotázaných by navíc ráda vlastnila autonomní vůz, přičemž stejný podíl zákazníků doufá v to, že se tato technologie dostane do reálného provozu během patnácti let.

A podle čeho vybíráte při nákupu vozu vy? Diskuze je vám k dispozici.

Další informace k tomuto tématu najdete v tiskové zprávě. 

Zobrazit tiskovou zprávu
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků