Podle čeho vybíráte automobily? Údajně podle ceny a značky

Společnost EY provedla výzkum zaměřený na preference zákazníků při nákupu nových i ojetých automobilů. Asi nepřekvapí, že hlavním kritériem zůstává cena, nicméně v popředí jsou i další záležitosti.

Pokud si na českém trhu někdo vybírá nový, nebo ojetý automobil, většinou tak činí podle ceny. Alespoň to tvrdí průzkum společnosti EY provedený telefonicky na vzorku 501 respondentů. Z výsledků také dále například vyplývá, že čeští zákazníci vyžadují testovací jízdu a auta si chtějí přebírat osobně. O nákup online zatím není podle tohoto průzkumu zájem.

Zajímavosti | Život řidiče | Škoda | Ford | Hyundai | Volvo | Mazda | Infiniti

V Česku se spustil prodej aut přes internet, prvenství má Auto Palace

Cena hraje prim jak u nových automobilů (31 %), tak u těch ojetých, kde jí ale zákazníci přece jen přikládají větší důležitost. Ojetinu zejména podle ceny vybírá 42 % dotázaných. U nových vozů se velké důležitosti ale těší i prostý fakt značky vozu (29 %) a dostupné výbavy (13 %). Co ovšem chce většina dotázaných, to je možnost porovnat různé nabídky od různých prodejců a vyjednávat tak o konečné ceně (83 %).

Zajímavá jsou i další zjištění. Třeba skutečnost, že zhruba každý čtvrtý řidič si koupí nový vůz a pokud tak učiní, ve více než polovině případů (57 %) ho zaplatí ze svých úspor. Zhruba 40 % volí jinou formu financování v čele s leasingem a operativním leasingem. Vyučení respondenti a respondenti se základním vzděláním většinou volí bankovní úvěry.

Ojetiny | Život řidiče | Škoda | Ceny | Ford | Volkswagen | Hyundai | Škoda Octavia | Volkswagen Golf | Ford Focus | Hyundai i30

Za koupí ojetiny se vyplatí vyjet za hranice. Kde ušetříte nejvíce?

Kdo někdy koupil nové auto, ten už ojetinu nechce. Jednoznačně znovu nový vůz v případě nákupu dalšího automobilu chce 49 % respondentů, po ojetině by v podobné situaci určitě sáhlo pouze pět procent dotázaných. U ojetin to funguje obdobně, i když asi z trochu jiného důvodu. Celkem 34 % dotázaných by si znovu pořídilo ojetý vůz.

Docela překvapivé zjištění se týká elektromobilů a autonomních vozů. Přesně 55 % dotázaných zvažuje nákup elektromobilu, 47 % je pak ochotno akceptovat i vyšší pořizovací cenu. Zhruba třetina dotázaných by navíc ráda vlastnila autonomní vůz, přičemž stejný podíl zákazníků doufá v to, že se tato technologie dostane do reálného provozu během patnácti let.

A podle čeho vybíráte při nákupu vozu vy? Diskuze je vám k dispozici.

Další informace k tomuto tématu najdete v tiskové zprávě. 

Zobrazit tiskovou zprávu
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 6 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků