Podívejte se termální kamerou na to, jak se v provozu zahřívají brzdy

Je obecně známo, že brzdy se během jízdy zahřívají. Ale zajímali jste se někdy jak moc? Jednoduše řečeno - zatraceně hodně. Server Engineering Explained za pomoci termální kamery za více než 1,3 milionu korun natočil další velmi zajímavé video, tentokrát na téma zahřívaní brzdové soustavy.

Video | BMW

Hrůzná nehoda dvou BMW: M4 selhaly brzdy na závodním okruhu

Autor videa požívá k brzdění parkovací brzdu a motor vytáčí na hranici 3000 min/1. Kamera zobrazuje pět hlavních míst – vnější hranu brzdového kotouče, kotouč pod brzdovým obložením, disk za brzdovým obložením, náboj kola a svrchní část brzdového obložení.

Je zajímavé, že nejžhavější částí kotouče je jeho vnější hrana. To je důsledkem lehké koroze, což znamená, že disk nedokáže tak efektivně odvádět teplo. Další zajímavým faktem je ten, že kola z lehkých slitin přejímají část tepla generovaného kotouči. Z toho plyne, že materiál, ze kterého je vyrobený váš disk, má vliv na účinek brzdové soustavy.

Teplota v běžném provozu nepřesahuje hranici 200 °C, ovšem na okruhu se může vyšplhat až k 500 °C.

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 249 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 205 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 130 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků