Podívejte se, proč není dobré vozit lyžařské vybavení uvnitř auta

Německý ADAC neúnavně pokračuje v sérii netradičních crash testů, jejichž prostřednictvím upozorňuje na specifická „sezónní“ rizika.

Po nedávném videu s vánočním stromkem a testu střešních boxů tu dnes máme další zimní téma: převoz lyžařského vybavení v autě. 

Při první bariérové zkoušce položili technici německého autoklubu lyže na sklopené zadní sedadlo. Do kufru naskládali mohutné lyžařské boty a několik tašek. Poté vyslali auto proti bariéře rychlostí 50 km/h.  

Bezpečnost | Život řidiče | Technika | Volkswagen | Volkswagen Passat

ADAC: Nejméně řidiče rozptyluje VW Passat, nejvíce Citroen DS5

Výsledek tušíte. Lyže se zezadu zabořily do předních opěradel, boty letěly interiérem jako dělové koule, než jim dráhu zkřížily hlavy testovacích figurín. Pro živého člověka by taková nehoda mohla být fatální.

ADAC doporučuje řidičům upevnit lyže pomocí popruhů, které lze provléci oky v zavazadlovém prostoru. Bezpečné místo pro lyžařské boty je na podlaze za předními opěradly. Uvázat by se podle ADACu měly i velké tašky v kufru. 

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků