Podívejte se, proč není dobré vozit lyžařské vybavení uvnitř auta

Podívejte se, proč není dobré vozit lyžařské vybavení uvnitř auta

Německý ADAC neúnavně pokračuje v sérii netradičních crash testů, jejichž prostřednictvím upozorňuje na specifická „sezónní“ rizika.

Po nedávném videu s vánočním stromkem a testu střešních boxů tu dnes máme další zimní téma: převoz lyžařského vybavení v autě. 

Při první bariérové zkoušce položili technici německého autoklubu lyže na sklopené zadní sedadlo. Do kufru naskládali mohutné lyžařské boty a několik tašek. Poté vyslali auto proti bariéře rychlostí 50 km/h.  

Technika | Bezpečnost | Život řidiče | Volkswagen | Volkswagen Passat

ADAC: Nejméně řidiče rozptyluje VW Passat, nejvíce Citroen DS5

Výsledek tušíte. Lyže se zezadu zabořily do předních opěradel, boty letěly interiérem jako dělové koule, než jim dráhu zkřížily hlavy testovacích figurín. Pro živého člověka by taková nehoda mohla být fatální.

ADAC doporučuje řidičům upevnit lyže pomocí popruhů, které lze provléci oky v zavazadlovém prostoru. Bezpečné místo pro lyžařské boty je na podlaze za předními opěradly. Uvázat by se podle ADACu měly i velké tašky v kufru. 

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků